5/03/2013

What's on my phone?

Mijn telefoon gaat overal mee naar toe. Ik ben er niet zo verslaafd aan als sommige anderen, maar ik moet toegeven dat ik hem soms echt niet zou kunnen missen. Ik vind de 'What's on my phone (tag)' altijd erg leuk om te zien, dus besloot ik het ook eens te gaan doen. Dus: What's on my phone?



Ik heb eigenlijk vrij weinig apps, maar degenen die ik heb, gebruik ik ook! Mijn 'home-scherm' bestaat ook maar uit twee pagina's, en dat zijn eigenlijk alle belangrijke apps.


Hierboven zie je mijn twee beginschermen. Ik ga even de apps bij langs, per scherm en van links naar rechts, boven naar beneden.
Scherm 1 (links): 
- WhatsApp gebruik ik (bijna) dagelijks. In de vakantie wilde ik een paar dagen zonder veel mobiele verslaving doorbrengen, dus heb ik vier dagen zonder de app geleefd. Geen probleem eigenlijk, want er gebeurde toch vrij weinig. Maar toch: om te communiceren met iedereen die ik maar wil gebruik ik het vaak, en het is nog gratis ook.
- Twitter heeft denk ik weinig uitleg nodig. Als je me nog niet volgt, en dat wel wilt, mijn Twitternaam is @MarjoleinZoet!
- ZC Rooster. Dit is de app van onze school, waar het rooster in staat, maar ook pagina's met de docenten die uitvallen en andere speciale dingen. Ik gebruik het elke dag om te kijken of ik niet perongeluk het eerste uur vrij ben, wat helaas bijna nooit zo is.
- Een widget van 'Days Before', met daarop hoe lang het nog duurt voor Floor en ik naar Berlijn gaan. Gister nog 79 dagen, en vandaag nog 78!
- Camera en internet.
- Sweethippo's! Ik vond het handig om een bladwijzer te maken, zodat ik makkelijk naar onze site kan gaan om daar de nieuwe reacties te checken.
- Facebook Messenger vind ik erg handig, omdat ik een hekel heb aan Facebook. Het enige wat ik leuk en handig vind is de messenger, en omdat dat daar ook een speciale app voor is...
- Galerij, waar mijn foto's in staan.
- Bloglovin'! Eén van mijn favoriete sites is Bloglovin', omdat ik daar mijn favoriete blogs volg. Ik gebruik deze App de laatste tijd weinig, want ik vind het fijner om het gewoon via de computer te bekijken, maar toch als ik me verveel of als ik wil kijken wat iemand voor artikel heeft geplaatst is deze app mijn held. 
- Instagram is echt mijn favoriete social media! Ik vind het zo leuk om foto's te bekijken van mensen die ik volg! 
- Goodreads is een site waar je kunt bijhouden welke boeken je leest, gelezen hebt en wilt lezen. Ook kun je vrienden maken en zien wat zij lezen en aanraden, etc. Ik vind het heel erg leuk! Als je vrienden wilt worden, mijn naam is Marjolein Zoet! :D

Scherm 2 (rechts):
- Als eerste zie je de app van Magister. Hier kan ik ook mijn rooster bekijken, al klopt die vaak niet, maar waar het mij om gaat zijn de cijfers! 
- Mp3 speler gebruik ik eigenlijk nauwelijks. Ik luister nooit muziek op mijn telefoon! Altijd op mijn iPod en als ik op mijn kamer zit heb ik de radio hard aan.
- Playstore voor het downloaden van apps.
- Do it tomorrow is een ontzettend handige app voor het maken van to-do lijstjes. Nu moet ik zeggen dat ik vaker toch kies voor een lijstje op papier, maar ik gebruik Do It Tomorrow vaak als ik onderweg of op school een to-do lijst maak.
- Pinterest is nog zoiets leuks. Hier kun je borden maken met inspirerende afbeeldingen, en mensen gaan volgen. Ik gebruik het zeker niet dagelijks, maar wel in perioden. Het is erg leuk.
- Calculator, youtube en batterij hebben geen uitleg nodig.
- 4 plaatjes, 1 woord. Dit spel was mijn verslaving van vorige maand. Ik speel het nu nooit meer, dus ik kan het eigenlijk wel weer verwijderen.
- Stumbleupon is ook één van mijn favoriete sites. Ik gebruik dit niet zo veel, omdat de app erg traag is en ik de internetsite veel handiger en leuker vind. Máár, het is af en toe wel leuk.
- Telfort belstatus, om te zien hoeveel minuten en smsjes ik nog over heb (wat meestal héél veel is...)
- Daysbefore vind ik zó leuk! Ik vind het heerlijk om ergens naar uit te kijken, en in deze app kan ik zien hoeveel dagen het nog duurt tot leuke dingen. Hieronder zie je een plaatje, en als je van elk event een dag aftrekt weet je hoe lang alles nog voor mij duurt.
- En als laatste 9292 om te kijken hoe laat de bus/trein gaat. 

Welke ik nog vergeten ben in het home scherm te zetten is 'Seriesguide', waar ik bij kan houden bij welke aflevering ik ben van elke serie. Erg handig! 

Dit artikel is 'officieel' een tag, dus als je het over wilt nemen: ga je gang!

Welke apps gebruik jij het meest? 





nRelate Posts and Homepage