6/27/2013

Mijn vakantieplannen pt. 1 - LONDEN!

Grow Up and Blow Away | via Tumblr

Als jullie het blog en Twitter goed in de gaten hebben gehouden, dan weten jullie dat ik dit weekend voor ongeveer vijf dagen richting Londen vertrek! Ik volg het vak Cambridge op school, en met die klas (en meer) hebben we gezamenlijk besloten om naar deze prachtige stad te gaan. Ik ben er nog nooit geweest en ik hoor er de meest mooie verhalen over, dus ik ben ontzettend benieuwd. Het leek me leuk om jullie alvast wat over mijn reis te vertellen. Wat ga ik doen, wat wil ik doen, en wat verwacht ik er van?

dag 1 - Londen

De eerste dag gaan we gelijk toeristisch doen en gaan we de highlights van de stad verkennen door middel van opdrachten. Natuurlijk, hoe kan het ook anders met school? Anyhow, ik denk dat dit ontzettend tof wordt, want zo kunnen we meteen de stad leren kennen en al die beroemde typisch Londense bouwwerken (Big Ben anyone?) op ons eigen houtje bekijken. Vervolgens gaan we 's middags naar een open theater en gaan we daar een stuk van Shakespeare bekijken. En als klap op de vuurpijl hebben we drie uur vrije tijd, hoera! Ik wil natuurlijk heel graag shoppen, maar ik wil ook lekker foto's gaan maken en misschien nog wat toeristische plekjes zien. 
cambridge university | Flickr - Photo Sharing!

dag 2 - Cambridge


Natuurlijk moeten wij, als Cambridgers, naar de stad zelf gaan en alle universiteiten gaan bekijken! We gaan een speciale tour doen, dus ik ben erg benieuwd of dat een beetje spannend wordt of niet. In ieder geval zijn al die mooie universiteiten goed fotomateriaal! 's Middags is het plan om naar Grantchester te wandelen (!) en daar neer te ploffen in de tea garden daar. Het spreekt voor zich dat we daar een lekkere afternoon tea voorgeschoteld krijgen, jummie! De omgeving daar lijkt me heel erg mooi, dus hier wil ik ook lekker foto's maken. Maar het meest zal ik natuurlijk genieten van de scones, gebakjes en sandwiches...
Ocean of Emotion

dag 3 - Brighton


Heel misschien komt dit kustplaatsje jullie wel bekend voor: Marcus en Alfie (van YouTube) wonen hier! Het schijnt een plaats vol met oudjes te zijn, maar wel ontzettend schattig en vintage. Hier gaan we naar het Royal Pavillion, en (naar dat ik heb gehoord) heel mooi kasteelachtig iets, en ook hier krijgen we natuurlijk vrije tijd. Ik hoop dat het lekker weer is, misschien ga ik dan wel even pootjebaden in de zee!

dag 4 - Londen pt. 2


Één keer Londen is nog niet genoeg, hoor! Er zijn zo veel dingen te zien. Deze dag mag je kiezen uit het Victoria and Albert museum, het Natural History museum en het Science museum. Mij lijkt het Natural History heel erg tof, dus ik denk dat ik mee ga daar heen. Verder krijgen we lekker veel vrije tijd, en 's avonds gaan we met z'n allen fish and chips eten, voor mij zonder vinegar, haha. Dan is het daarna nog tijd voor de Jack the Ripper tour, woehoe! Lijkt me erg spannend ;) En dan, om 23:00, zitten we terug in de bus naar huis. Ja, je leest het goed, we reizen 's nachts! 

De hele week zit ik in een gastgezin met twee andere meiden uit mijn Cambridge klas, heel gezellig! Ik weet op dit moment nog niet in wat voor gezin ik zit, dat is dus nog even afwachten. We gaan naar Engeland met de bus, en daarna nemen we de boot. Dat wordt nog wat, aangezien ik echt een fobie heb voor reizen met de boot (zeeziek...). Gelukkig zijn dat maar ongeveer twee uurtjes, dus dat hindert helemaal niet. Ik ga er gewoon ontzettend van genieten, en na afloop hebben jullie natuurlijk nog een verslagje van me tegoed!

Ik probeer vooruit te bloggen voor deze week, maar ik kijk nog even of dat lukt in verband met lange schooldagen. Als ik ergens WiFi vind in Londen laat ik vast wel even iets korts van me horen!

Ben jij al eens in Londen geweest? En zo ja, wat vond je ervan?




nRelate Posts and Homepage