6/11/2013

Nike+ Sportwatch

Het was al een tijdje mijn hardloop-droom om een Sportwatch van Nike in mijn bezit te hebben. De prijs hield me een beetje tegen, omdat ik ook druk aan het sparen was voor de vakantie. Maar toen kwam ik erachter dat Suzanne eentje had, en omdat ze niet meer mag hardlopen wilde ze hem wel kwijt. Aan mij! Na lang wachten op mijn salaris kon ik hem dan eindelijk gaan halen, en na een dagje school reisde ik met de bus af naar Suzanne om vervolgens een ruil te doen. Zij het geld, ik het horloge. Allebei blij. Ik kon natuurlijk niet wachten om hem te proberen, dus rende ik dezelfde avond nog een rondje. En yeah, dat was leuk!





Ik was wel blij toen ik erachter kwam dat Suzanne het horloge in deze kleurtjes had, want die vind ik het allermooist! Helemaal zwart vind ik niet zo leuk. Mooi meegenomen dus.


Maar wat kun je er eigenlijk mee? Nou kijk. Naast dat het horloge de tijd weergeeft (want anders was het geen horloge natuurlijk) zit er een goede GPS in. Het horloge is in samenwerking met TomTom gemaakt, dus dat zit wel goed. Hij geeft de afstand die je gelopen hebt op 10 meter nauwkeurig weer, de tijd die je al aan het lopen bent, de snelheid, het aantal verbrandde calorieën, en ook kun je eigen records vestigen. Zo rende ik laatst mijn snelste kilometer ooit (van de drie keer die hij tot dan toe gemeten had weliswaar...). Ik vind het leuk om te zien hoe ver ik al gelopen heb en het motiveert me als ik weet dat ik nog een kilometer moet tot ik de vijf kilometer gehaald heb.



Er zit een hele stevige beveiliging op, zodat het horloge niet van je arm glijdt tijdens het rennen. Slim! En verstopt zit een chipje, die je via een kabeltje in de computer kunt stoppen om je run te registreren.



Ik ben helemaal enthousiast over dit horloge. Het werkt erg goed met de GPS en het geeft me soms net dat beetje motivatie dat ik nodig heb om te rennen. Zoals je ziet op één van de bovenstaande foto's had ik op 4 juni even een dipje met rennen, en stopte ik na 1.8 kilometer... Maar goed, hopelijk is dat ondertussen weer hersteld (ik schrijf dit artikel een week van te voren). Ik blijf in ieder geval lekker trainen, met een nieuw doel: de 10 kilometer.

Lijkt jou dit horloge ook leuk?










(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage