6/23/2013

Update - Reading Challenge (33%)

Ik heb aan het begin van het jaar geschreven over mijn Reading Challenge. Ik heb een account op het leuke en handige Goodreads, en aan het begin van het jaar kon je daar aangeven of je een Challenge wilde doen. En dat wilde ik wel, dus stelde ik mezelf een doel van 30 boeken dit jaar. Nu ik op 1/3 = 33% ben, leek het me leuk om te behandelen welke boeken ik tot nu toe heb gelezen, en wat ik er van vond.

1. Der Vorleser - Bernard Schlink
Hier ging ik mijn Duitse skills even testen, aangezien ik dit boek voor mijn lijst ging lezen, in het Duits. Ik vond het een leuk boek, goed te begrijpen, en heftige onderwerpen uit de oorlog.
4/5 sterren.

2. Een goede raad - J.K Rowling
Dit boek kreeg ik voor Sinterklaas, en ik kon niet wachten er in te beginnen. Ik vind Harry Potter niet zo heel leuk, maar was wel erg benieuwd naar een ander boek van de schrijfster. Het boek is goed en soms leuk, maar erg dik en daardoor soms langdradig. De personages die steeds afwisselden maakte het nog wel wat spannender, maar ook verwarrend. 
3/5 sterren.



3. De donkere kamer van damocles - W.F Hermans
Ik kan me niet alles meer herinneren van dit boek, maar ik vond het in ieder geval niet vervelend om te lezen. Ook leuk om wat dingetjes uit Amsterdam te herkennen, zoals bepaalde straten. Het verhaal is redelijk vlot geschreven, wat echt wat voor mij is. Helaas was het einde nogal open, waar ik dan weer niet tegen kan.
3/5 sterren. 

4. The Other Hand
Dit boek las ik voor Engels, verplicht. Ik zou het niet gekozen hebben voor mezelf, maar uiteindelijk vond ik het wel een erg mooi boek én ik moest huilen bij een stukje. Het is zeker aan te raden, omdat je na het lezen van het boek erg anders tegen vluchtelingen aankijkt, en beter kunt begrijpen wat ze meemaken.
4/5 sterren.

5. Ken je me nog? - Sophie Kinsella 
Dit boek is een heerlijke chicklit!
3/5 sterren.

6. Brainwash - Carry Slee
Ik was echt blij toen ik zag dat er een nieuwe Young Adult van Carry Slee uitgebracht was. Ik leende hem zo snel mogelijk bij de bibliotheek. Dit boek is ook weer heerlijk snel, dramatisch en leuk. Ik las het in één dag! 
3/5 sterren.

(3) Tumblr7. Heren van de thee - Hella S Haasse
Ik heb heel lang over dit boek gedaan, maar ik vind het uiteindelijk wel één van de beste boeken die ik gelezen heb voor mijn literatuurlijst. Vooral vind ik het leuk dat het over de geschiedenis van Nederland in Nederlands Indië gaat, en over de afkomst van de thee en koffie. De personages zijn erg mooi geschreven, en het verhaal is gewoon goed!
3/5 sterren.

8. Klem - Mel Wallis de Vries
Wauw, wat een geweldige thriller is dit! Het heeft me de hele tijd op het verkeerde been weten te zetten, en uiteindelijk besloot ik het boek gewoon in één dag te lezen. Langer dan dat zou ik de spanning ook niet kunnen verdragen denk ik. Ik vind de thrillers van Mel Wallis de Vries sowieso altijd érg leuk, en ze lezen zo makkelijk!
5/5 sterren.

9. Duizend schitterende zonnen - Khaled Hosseini
Van dit boek heb ik genoten. Na de vliegeraar, die me een beetje tegenviel, wilde ik Khaled Hosseini nog een kans geven. Het verhaal van dit boek is prachtig, je kunt je goed inleven in de personages en pakt meteen een stukje geschiedenis mee. Dit boek kan ik zeker aanraden!
5/5 sterren.

10. Staal/Swimming to Elba/Acciaio - Silvia Avallone
Om me alvast lekker in de zomerse sferen van Italië te wanen, las ik dit boek, wat zich afspeelt in een kustdorpje in Italië. Ik vond het een heel aangrijpend boek, wat ook weer over de slechte positie van de vrouw gaat en over een bijzondere vriendschap tussen twee meisjes, wat kapot gaat doordat één van de meisjes een vriend krijgt. Ik kan het zeker aanraden, al is het niet zo'n snel boek als ik hoopte dat het zou zijn.
3/5 sterren.

Zo, dat was het weer. Ik loop wel drie boeken achter op schema, maar aangezien het (bijna) vakantie is krijg ik weer veel tijd om te lezen! Dus ik hoop in de vakantie een voorsprong te krijgen.












(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage