7/15/2013

Engeland - dag 2, 3 en 4

Ennn we gaan verder met Engeland reisverslag deel twee: Cambridge, Brighton en nog een keer Londen! Kijk hier voor het eerste deel. In dit artikel ga ik jullie vertellen over mijn laatste drie dagen. Ik bezocht Cambridge, Brighton en Londen voor de tweede maal. Ik maakte niet zo veel foto's als de eerste dag in Londen, dus deze drie dagen komen bij elkaar.

dag 2 - Cambridge & Grantchester


Het is de tweede hele dag in Engeland: we vertrekken heel vroeg, omdat Cambridge vanaf Londen nog een aardig eindje rijden is. Vandaag staat een university tour op de planning. We gaan met een gids alle universiteiten van Cambridge langs. Het zijn er heel wat, en ik ben vergeten hoeveel het er waren! De man kon heel interessant vertellen, het was zo'n typische oude Engelsman met een prachtig accent. Ik heb net heel goed opgelet, want ik was bezig met foto's maken van de mooie architectuur van de universiteiten! Het zonnetje scheen heerlijk, en de blauwe lucht met wolken stak mooi af met de gebouwen.


Na nog een klein uurtje vrije tijd (het centrum van Cambridge stelt niet veel voor, maar het was wel leuk om even door heen te lopen) was het tijd om naar Grantchester te wandelen. Dit dorpje ligt vlakbij Cambridge, en de leraren vonden het dus wel een goed idee om een wandeling te maken. Als of we nog niet genoeg gelopen hadden de vorige dag! Met zere voeten hebben we het pad gelopen, wat door het mooie Engelse landschap ging. Ondanks de blaren heb ik genoten! En eenmaal in Grantchester aangekomen lag er een beloning op ons te wachten. Helaas moesten we eerst nog een gedicht schrijven over het dorp, maar omdat ik en mijn groepje plaats hadden genomen in een mooi weiland was dat zelfs niet vervelend.




Nadat we onze gedichten hadden ingeleverd, mochten we dan eindelijk neerploffen in een stoel, samen met, parapapam: een afternoon tea!  De Orchard Tea Garden is best beroemd en bestaat al heel lang, dus het was leuk dat we hier mochten smikkelen van worteltaart, brownies en natuurlijk scones. Samen met mijn groepje hebben we heel veel stukken gebak gepakt en die met z'n drieën opgegeten.






Ziet dit er niet heerlijk uit? Als ik deze foto zie krijg ik zo'n trek...

dag 3 - Brighton


Helaas hield het zonnetje op met schijnen, maar dat maakte deze dag niet minder leuk. Op dag 3 zouden we Brighton in gaan, een bekend kustplaatsje. We hadden van tevoren interview vragen gekregen, die we moesten stellen aan echte bewoners van Brighton. Stiekem hadden we in het gastgezin al wat vragen beantwoord, zodat we wat meer vrije tijd zouden hebben. En dat hadden we nodig ook! Brighton bleek hele leuke winkel(tjes) te hebben. Zo hebben we de leuke winkel England At Home ontdekt, een soort giftshop, en zijn we een boekwinkel ingelopen met allemaal antieke boeken, heel gaaf! Natuurlijk hebben we ook de 'gewone' winkels bezocht, zoals de Urban Outfitters, New Look en Primark. 






Brighton is bekend om zijn pier. De pier zag er ontzettend leuk uit, maar helaas zijn we daar niet meer op geweest omdat het regende en omdat we geen tijd meer hadden, boehoe!
Als lunch hadden we besloten om ons als echte Engelsen te gedragen, en fish and chips te eten, in 'de beste tent van Brighton' volgens ons gastgezin. Helaas was ik een beetje nep, want ik nam niet eens vinegar over mijn chips. Ondanks dat was het gewoon ontzettend jummie, vooral de vis!


Na het middageten was het tijd om met de hele groep het Royal Pavillion te bezoeken. Dit is een groot paleis met allemaal Indische, Chinese en weet ik wat voor invloeden. We deden een audiotour, maar ik ben het allemaal weer een beetje vergeten. Het zag er wel heel mooi uit van binnen! We waren gewoon allemaal een beetje moe en strompelden daarom maar door het paleis. Helaas was dat al weer ongeveer het einde van de dag, omdat er een paar treuzelaars bij zaten waardoor onze drie kwartier vrije tijd nog weg viel :')



dag 4 - Londen pt. II


De laatste officiële dag in Engeland, boehoe! Omdat Londen zo ontzettend groot is, werden er twee dagen uitgetrokken om optimaal van Londen te genieten. 's Ochtends stond er een museum op het programma. Je kon kiezen uit het Science Museum, het Victoria and Albert Museum en het Natural History Museum, daar ben ik met een paar meiden heen geweest. We hadden maar anderhalf uur, en dat is hartstikke kort voor zo'n groot en leuk museum! We hebben zoogdieren bekeken, en de dinosaurustentoonstelling, en toen was het al weer ongeveer voorbij. Ik wil zeker nog een keertje terug! Het museum is niet alleen prachtig van binnen, maar ook van buiten.


Toen brak het leukste gedeelte van de dag aan: vier en een half uur vrije tijd! We hadden met het groepje meiden besloten dat we naar Abbey Road zouden gaan, omdat we allemaal wel (een beetje) gek zijn op de Beatles. We moesten er gewoon een keer geweest zijn! En toen we er toch waren, hebben we maar gelijk een cliché foto gemaakt. Of hoewel, gelijk, er stonden heel wat mensen die hetzelfde idee hadden!

De rest van de dag hebben we helemaal gespendeerd aan Oxford Street. Wat is die straat lang joh! We hebben de Pull&Bear bezocht, en de New Look en de Primark natuurlijk. En nog kwamen we tijd te kort: ik wilde ook nog naar een platenwinkel die ik had gevonden op internet, maar toen moesten we eigenlijk al weer de metro terug nemen naar de plek waar we met z'n allen een typisch Engelse maaltijd zouden eten. De metro was trouwens nog echt een hele ervaring, maar wel heel tof!


En dit was dan ons avondeten. De prut die je hier ziet is chicken pie met mushed peas en aardappelpuree. Misschien kan je je wel voorstellen dat ik dit niet helemaal op heb gegeten. Het pasteitje ging nog wel, maar de rest was niet echt aan mij besteed. Geef mij dan toch maar fish and chips, haha!
's Avonds laat stond er nog een Jack the Ripper tour op de planning, maar helaas heb ik hier geen foto's van. Dit was nog best leuk en interessant, maar ik kon gewoon echt niet meer op mijn benen staan. Ook niet zo heel gek, als je je bedenkt dat de hele week bestond uit lopen, lopen en nog eens lopen. Maar het was het zeker waard, en toen ik eenmaal op de boot terug naar Nederland zat en de 'skyline' van Dover zag, wilde ik alleen maar terug! Engeland is echt mijn land, ik vond het fantastisch. Ik hoop volgend jaar zeker weer te gaan.

Ben jij al eens in Engeland geweest? En wat heb je toen bezocht?


nRelate Posts and Homepage