7/08/2013

Engeland - heenreis en dag 1

G'day old chaps! Floor is weer terug hoor. En dit keer echt. Ik heb de afgelopen week vijf dagen in Engeland doorgebracht zoals jullie wisten. Klik hier om naar mijn plannen te gaan. Ik had beloofd veel foto's te maken, en whoa, dat heb ik gedaan! Ik gokte dat ik ongeveer 200 foto's gemaakt had, maar dat bleek meer dat het dubbele te zijn. Oeps! Ik heb geprobeerd de leukste uit te zoeken, maar dan nog had ik ontzettend veel foto's. Daarom besloot ik om mijn reisverslagje in meerdere delen te doen, zodat jullie niet in één keer zoveel foto's hoeven te bekijken.

In dit artikel bespreek ik de heenreis en dag één.

Heenreis



Zoals ik in het vorige artikel al besprak, zou ik met de hele groep naar Calais rijden met de bus, en daar verder gaan met de ferry naar Dover. De busrit naar Frankrijk leek heel lang te duren, vooral omdat we al om 7 uur 's ochtends in de bus zaten! Rond twee uur kwamen we dan eindelijk aan in Calais, en stapten we op de boot.


Ik was een beetje bang dat ik zeeziek zou worden aangezien ik echt niet tegen schommelende boten kan, maar het weer viel heel erg mee en er was nauwelijks wind. Toen we Engeland naderden brak zelfs de zon door! Wat heel bijzonder is aan Dover, zijn de White Cliffs. De naam zegt het al: er zijn prachtige witte kliffen aan de kust te zien.

Vanaf Dover moesten we nog ongeveer twee en een half uur rijden voordat we in Zuid-Londen aankwamen. Mensen hadden James Bond opgezet, dus we werden wel vermaakt ;) Eindelijk was het dan tijd om onze gastgezinnen te ontmoeten. Ik ga niet te veel over ze uitwijden, maar ik kan wel vertellen dat ze ontzettend aardig, grappig en gastvrij waren, en dat ze ons (ik zat met twee andere meisjes van mijn groep) heel erg op ons gemak stelden.

Dag 1 - Londen





De dag begon met een simpel, maar heel lekker ontbijtje. Hier zie je maar liefst twaalf dozen met cereal waar we uit konden kiezen. Nou, daar moest een foto van gemaakt worden! Ik heb elke dag een andere geprobeerd, en ik vond ze allemaal lekker. Bovendien hadden we ook echte English tea met melk, en natuurlijk toast.


Tijd om Londen in te gaan! Met de bus was het ongeveer drie kwartiertjes rijden vanaf ons gastgezin, nog aardig ver. Toen we het centrum naderden zagen we al allemaal hotspots in de verte en iedereen begon hem te flippen en te fangirlen. Op deze foto zie je in de verte de Tower Bridge. Aangezien deze reis vanuit school kwam moesten we natuurlijk ook opdrachten doen. Gelukkig was dit wel een hele leuke! We moesten heel Londen door, naar verschillende highlights, en daar foto's van maken. Maar dat niet alleen, daar moesten ook nog specifieke items bij op, zoals een bobby (politieagent), een dier, maar ook onze hele groep. Het was heel erf fun, maar aan het eind waren we echt dood.

DE LONDEN EYE
DE BIG BEN
WESTMINSTER ABBEY
CUTE SQUIRRELS! 
BUCKINGHAM PALACE + GUARDS
ONS GROEPJE ALS JAPANSE TOERISTEN AT PICCADILLY CIRCUS
TRAFALGAR SQUARE
DE BIG BEN IN DE VERTE + DE THAMES

Ook al waren we na een aantal uur door Londen te zijn gelopen zo moe, we moesten nog even door. Voor de middag stond een stuk van Shakespeare op de planning, McBeth, in the Globe Theatre. We moesten staan, net zoals men vroeger deed tijdens een toneelstuk. Leuk plan hoor, maar ik had al zo'n pijn in mijn voeten! Bovendien was het erg warm en scheen de zon volop, dus ik moest wel een paar keer even gaan zitten. Ik zag daarom niet veel van het stuk (wat ik zag vond ik erg tof!) maar kon wel het mooie Globe Theatre bekijken.
Hierna hadden we nog maar liefst drie kwartier vrije tijd (ugh), dus we besloten lekker in een parkje te gaan zitten en een beetje picknicken en te genieten van het zonnetje. 
Het volgende verslagje volgt spoedig!
Heb jij al eens de highlights van Londen bezocht? Wat vond je ervan?


nRelate Posts and Homepage