7/20/2013

Reisverslag - MALTA

Sweethippos begint zo ongeveer een travel blog te worden met al die reisverslagen van mij! De week voor de vakantie ging ik naar Engeland voor vijf dagen. Veel tijd om uit te rusten was er niet, want die zaterdag erna zou ik voor een week vertrekken naar het zonnige Malta! Dit land staat bekend om zijn indrukwekkende uitzichten, blauwe zeeën en vele kerken. Natuurlijk nam ik mijn camera mee om al dit moois te fotograferen. In dit verslagje dan ook voornamelijk foto's. Voor ons was dit een relaxvakantie en dat betekende dat we vooral aan het strand lagen en niet te veel dingen bezochten. De meeste foto's zijn met mijn spiegelreflex gemaakt, maar er zitten ook een paar Instagram foto's tussen.




Ik spring gelijk in het diepe, hier zitten we in het vliegtuig! Ik zat precies achter de vleugel, hoe cool. Ik kon ook precies uit het raampje kijken! Dit was om precies te zijn de tweede keer dat ik vloog, de eerste keer was naar Gran Canaria toen ik zes was. Ik vond het heel spannend, maar alles viel hartstikke mee en de vlucht verliep zonder problemen. Alleen het vliegtuigvoedsel, bluh, dat mag wel wat beter, haha!


Na een hele lange rit - omdat we de weg natuurlijk weer eens niet konden vinden - kwamen we dan aan bij ons appartement in Mellieha. En dat viel totaal niet tegen, zeg! Het was precies zoal op internet beschreven stond, het was heel schoon en we hadden lekker veel ruimte. Dit was één van de uitzichten, dit zag je als je recht naar voren keek. We zaten zeg maar bovenop een berg, en je kon dus heel ver kijken. Ik heb elke avond van de prachtige zonsondergang genoten op ons balkonnetje!


Als je naar rechts keek dan zag je deze kerk. Malta heeft er maar liefst 365, en dit was er dus één van. Elke avond hoorde je de klok luiden, op de een of andere manier had dat iets heel rustgevends, samen met het ruisen van de zee.

We hadden van tevoren al besloten dat dit een relaxvakantie zou worden, maar we wilden natuurlijk wel een beetje Malta verkennen. De eerste echte dag gingen we meteen al naar het bijna zuidelijkste puntje van Malta, Marsaxlokk. Ik weet het, de namen zijn onuitspreekbaar. Marsaxlokk is een vissersdorpje, en er liggen allemaal vrolijk gekleurde bootjes in het water. Ook was er een markt met vis, maar ook met allemaal lekkere snoepjes en gebakjes, zoals je ziet op de foto hier boven. We kochten een 'kannoli', het rolletje met witte crème erin, wat ik heel jummie vond. 
Tussen de middag ploften we neer bij een van de vele restaurantjes langs de haven. Ik nam een mushroom omelet met chips en een slaatje. Het ziet er een beetje uit als prut, maar het was erg lekker! 
Een dag of twee later was het tijd om te shoppen! Mijn geshopte spulletjes heb je al kunnen zien in mijn shoplog van een paar dagen geleden. We gingen naar Sliema, waar een groot winkelcentrum, The Point, met de Pul&Bear, Stradivarius en New Look erin. Het was heel groot en erg mooi! Natuurlijk moest er ook een lekker ijsje gegeten worden. Ik had de smaken yoghurt en Nutelle, nom!
De rest van Sliema moest natuurlijk ook even bekeken worden. We liepen langs een hotel met een soort tuin er voor, heel mooi! De tuin lag gelijk aan zee, en ik wilde er heel graag even inspringen. Wat was het warm zeg! 
Weer bij het appartement aangekomen was het tijd voor een late siësta met een goed boek (the Great Gatsby in dit geval) en een groot glas cola met ijsklontjes. Lekker genieten van het uitzicht op het balkon en heerlijk niets doen.
Soms lastten we ook gewoon een stranddag in, waarbij we de hele dag op het strand lagen. Dit is de Ghain Tuffieha baai, die veel rustiger was dan alle andere toeristische baaien, waar keiharde muziek etc. werd gedraaid. Hier kwamen vooral Maltezen en vakantiegangers die behoefte hadden aan rust - wij dus. Je kon wel parasollen en strandstoelen huren, dus dat was een groot pluspunt. Snorkelen kon je hier ook heel goed, dus dat hebben Marnix en ik ook flink gedaan! Heel jammer dat ik geen onderwatercamera had, want al die vissen en koralen die ik zag waren echt indrukwekkend.
Nog indrukwekkender was de Blue Lagoon. Dit is een soort baai die ligt bij Comino, een klein eiland vlak bij Malta. We gingen er heen met een bootje en werden afgezet bij het immens drukke 'strand', oftewel stenen met zand erop gespoten ;) We konden met moeite een plekje vinden, maar uiteindelijk hebben we een heerlijke dag gehad. Het water is zoals je ziet turquoise blauw daar, echt prachtig. Snorkelen kon hier ook weer heel goed, dus ik heb de hele tijd voor gek gelopen met zo'n toeter van een snorkel op m'n hoofd. Op de terugweg gingen we met de boot nog langs een aantal caves, die ook heel erg mooi waren.
Natuurlijk moesten er ook cheesy Instagram outfits gemaakt worden. Hier draag ik een hemdje van H&M met heel laag uitgesneden armgaten. Voor die warmte harstikke lekker! En natuurlijk was hij heel zomers door de ananas erop ;)
De hoofdstad, Valletta, moest natuurlijk ook bezocht worden. En dat viel me niet tegen! De stad is heel mooi versierd met een soort doeken en slingers, wat het heel vrolijk maakt. Voor een hoofdstad is Valletta echt heel klein, maar dat mocht de pret niet drukken. Mama wilde heel graag een kerk in, maar dat was aan papa en mij niet besteed. Wij maakten een pitstop bij de McDonalds (oeps...) en gingen langs wat winkels. Ik kwam ook nog een soort van platenzaak tegen, maar daar waren helaas geen juweeltjes te vinden.
Marnix wilde heel graag parasailen. Nou, dat kan genoeg in Malta met al die zee! Ik was eerst een beetje sceptisch, want het was duur en toch ook wel erg hoog... Maar uiteindelijk heb ik het gewoon gedaan, bam! Het was een hele ervaring moet ik zeggen, want de instructeur maakte ons nog bang met allemaal verhalen dat de wind ineens weg kan vallen en dat je dan in het water sodemietert etc., maar gelukkig gebeurde dat helemaal niet en vlogen Marnix en ik hoog in de lucht, woehoe!
Als laatste wil ik nog de prachtige zonsondergang met jullie delen. Dit was de laatste zonsondergang die ik zag op Malta, en dat was ook meteen een van de mooiste. De lucht kleurde prachtig oranje en indigo! Het was heel tof om de zon elke keer in de zee te kunnen zien zakken. Stiekem wil ik nog wel een weekje terug (alleen al om het lekkere weer, haha).

Ben jij al eens op Malta geweest? En waar ga jij op vakantie dit jaar?

nRelate Posts and Homepage