7/29/2013

Shoplog Berlijn (Floor) - Primark, Pull&Bear, Forever21

We konden Berlijn natuurlijk niet verlaten door flink te shoppen. Marjolein en ik hadden allebei flink gespaard, en dus konden we nu helemaal los gaan in de Kurfürstendam, de grote winkelstraat in Berlijn. Maar voordat we daar heen gingen, moesten we natuurlijk ook een bezoekje brengen aan de Primark, waar we makkelijk naar toe konden met de metro. Voor een Primark was hij erg rustig. Gelukkig maar, want drukte konden we er met die hitte niet bij hebben! We konden op ons gemakje rondlopen, en ik vond een paar leuke dingen in de twee verdiepingen tellende winkel.



Allereerst deze muscle top met David Bowie erop. Ik vind David Bowie's muziek niet altijd leuk, maar hij is wel een soort held voor mij omdat hij zich van niemand iets aantrekt. Ik was blij met deze afbeelding, want dit vind ik een van zijn coolste alter-ego's. En een zo'n top is gewoon hartstikke fijn met dit warme weer. Hij kostte €10-.


Deze riempjes zag ik al eerder op een blog voorbij komen, en ik was dus heel blij dat ik ze vond! Ik vind ze zo leuk, want ze hebben een beetje een cowboy/indianen uitstraling door de buckle en de printjes. Ik nam ze met z'n tweeën mee voor €3,-, een koopje!


Ook zag ik deze gave statement necklace hangen. Op het eerste gezicht leken het allemaal spikes, maar toen ik beter keek bleken het allemaal veertjes te zijn. Een extra leuk detail! Hij voelt vrij zwaar aan en dat vond ik een goed teken, want dat betekent dat hij niet van de slechtste kwaliteit is. Dat mocht ook wel voor die €5,- die ik ervoor betaalde, vond ik.

Na de Primark namen we de metro richting de Kurfürstendam. Ik was heel erg benieuwd, want ik wist echt niet wat ik moest verwachten. We maakten eerst een stop bij de KaDeWe, wat er van binnen heel mooi en chique uit zag. Natuurlijk gingen al die hoge prijzen boven onze pet, en besloten we 'onze soort' winkels op te zoeken.
Ik had van tevoren al besloten wat geld te reserveren voor nieuwe All Stars. Ik heb al helemaal zwarte, en eigenlijk wilde ik ook wel de witte. Die zijn toch wat zomerser! Bij de Footlocker vond ik ze voor €64,99. Ik kan niet wachten om ze aan te trekken!

We gingen natuurlijk ook langs de Forever21, want daar waren we ook heel benieuwd naar! Ik was er al even kort geweest in Londen, maar toen heb ik eigenlijk niet echt goed rondgekeken. Nu konden we dat op ons gemakje doen, en ik vond dit boyfriend giletje. Ik ben gek op giletjes, dus dit vond ik een goede vondst! Hij was in de sale en kostte nu €15,99.


Praktisch naast de Forever21 zat de Pull&Bear, een van mijn favoriete winkels. De sale was nog volop aan de gang, en daar moesten we natuurlijk gebruik van maken. Ik zag dit dunne truitje met een dinosaurus skelet erop, en ik vond hem meteen leuk. Hij is vrij dun en heeft driekwart mouwen, en is dus perfect voor de overgang van zomer naar herfst. Hij kostte €9,99.


Ik ben gek op Star Wars, en vond het toen ook heel leuk toen ik dit shirt zag liggen! Ik vind de shirts van Pull&Bear sowieso super tof, ze hebben echt de gaafste printjes liggen. Ik kocht hem in een L, zodat hij lekker lang en wijd valt. Deze was niet in de sale en kostte €15,99.


Als laatste nam ik dit shirtje mee. Het aztec printje is erop geborduurd, een extra leuk detail! Dit is eigenlijk ook een muscle top, maar dan zonder de laag uitgesneden mouwen. Hij is achter is lager dan voor, wat ik altijd wel handig vind, want dan kan ik het shirt wat makkelijker in mijn broek stoppen. Dit shirtje vond ik ook in de sale voor €9,99.





Bij H&M moesten we gewoon even naar binnen, ook al hebben we die winkel thuis ook. De nieuwe collectie hing er al, en we keken onze ogen uit. Toch heb ik nog maar twee bescheiden shortjes gehaald. De linker is een pyjamabroekje en kostte €4,99, en de rechter is een wat gekleder shortje, ook wel eens leuk! Die kostte €9,99.


De dag ervoor gingen Marjolein en ik naar het Mauerpark, waar elke zondag een Flohmarkt wordt gehouden. Daar moesten we natuurlijk ook een kijkje nemen! Ik wist van tevoren al dat ze daar veel platen zouden hebben, en daar had ik dus ook wat geld voor uitgetrokken. Een plaat stond hoog op mijn wishlist, en dat was het 1967-1970 album van the Beatles. Op dat album staan alle grote hits van die drie jaren. Hij kostte een flinke duit, €20,-, maar ik had het er voor over omdat hij er nog perfect uitzag.
Die vrijdag ervoor (ik ga een beetje terug in de tijd, I know) had ik met mama een bezoekje gebracht aan een platenbeurs met maar liefst drie kramen (haha). Maar ik had geluk, bij één kraam vond ik zes ontzettend leuke platen! Van links naar recht: de greatest hits van Wings, deel 1 van de greatest hits van Hall&Oates, Jazz van Queen, Heroes van David Bowie, A Day at the Races van Queen, en als laatste 4us (Virus) van Doe Maar. Ze waren allemaal heel cheap, de meeste 5 euro per stuk, en beide van Queen 8 euro. Nou, ik twijfelde niet lang over of ik ze moest nemen of niet.

Heb jij laatst nog geshopt? En wat heb je toen gekocht?


nRelate Posts and Homepage