8/22/2013

ABC-project - H & I

Dit jaar heb ik besloten om mee te doen aan het ABC fotografie project. De bedoeling hierbij is dat ik bij elke letter van het alfabet een zelfportret fotografeer. Elke maand plaats ik een post met daarin de twee foto's die ik die maand gemaakt heb. Maar oeps, elke maand klopt niet meer helemaal. Hoe lang is het wel niet geleden dat ik een ABC-project foto heb geplaatst? Schandalig! In de vakantie wilde ik het een flink stuk inhalen, maar ik ben bang dat dit er een beetje bij in is geschoten. Toch heb ik dit maal twee foto's voor jullie, H en I.

H - Hippie



Ik weet niet meer wie deze suggestie deed in de comments, maar ik vond hem geniaal! Op een zwoele zomeravond stapte ik aangekleed als een hippie met mama in de auto naar het graanveld, een van mijn favoriete fotolocaties uit mijn buurt! Ik had een soort van hippieblouse in mama's kast gevonden, en samen met een hoofdbandje, mijn moeders gitaarkoffer en mijn ronde zonnebril begon ik al een beetje op een hippie te lijken. Gelukkig kwamen er geen mensen langs, want ondanks dat ik best veel aankan, schaam ik me nog wel eens voor mijn uitdossingen :P. Ik vind foto's met ondergaande zon altijd heel mooi, maar op de een of andere manier vind ik nabewerking op die foto's heel lastig. Ik heb gekozen voor een beetje een hazy effect, met zachte kleuren. Niet helemaal tevreden met het eindresultaat, maar het kan er mee door.

I - IJdel



Eigenlijk telt 'ijdel' niet echt bij de 'i', maar ik vond het een te leuk woord om op te wachten. Ik ben zelf best wel ijdel, en als ik een spiegel tegenkom, moet ik altijd wel even checken of mijn haar of lipstick nog goed zit. Daarom leek het me perfect om een spiegelfoto te maken, maar dan anders. Ik zette de camera zo dat hij niet in de spiegel in de badkamer reflecteerde, en poseerde er op los met al m'n make-upjes. Deze foto's vind ik erg mooi geworden, mede door de kleurenaccenten op mijn shirtje, haha!

Wat vind jij van deze foto's?


nRelate Posts and Homepage