8/15/2013

DIY - kringloop shorts



Ongeveer een week geleden bracht ik een bezoekje aan collega blogster en vriendin Romy. Het plan was om lekker bij te kletsen, cake te eten en de twee kringlopen bij haar in de buurt te bezoeken. Allemaal ontzettend leuk, maar ik was vooral benieuwd naar die twee winkels: zou er wat leuks tussen zitten? Tot mijn verbazing wel! Ik vond twee high waisted shorts, of broeken toen nog eigenlijk. Daar moest natuurlijk wat leuks van gemaakt worden!



Dit is shortje 1, voordat ik hem heb 'aangepakt'. Ja, aangepakt tussen aanhalingstekens, want aan dit shortje hoefde niet zoveel te gebeuren! Ik werd verliefd op de kleur, het zit tussen licht en donker denim in. Er zit zelfs een klein beetje een acid wash over voor mijn gevoel. En the best part of the deal was dat dit schatje maar €2,60 (!) kostte. Je betaalt veel meer voor een high waisted shortje bij bijvoorbeeld de Episode dus hallo, hoe kon ik deze nou niet meenemen?!


Zoals ik al zei hoefde er vrijwel niks te gebeuren aan dit shortje. Omdat de pijpen vrij ruim waren, kon ik die zo oprollen tot de gewenste lengte. En vind ik ze op een gegeven moment te kort? Dan rol ik ze een stukje minder hoog op. Hoe handig. Het shortje past precies, ik moet niet veel dikker worden want dan krijg ik hem echt niet meer dicht, haha.


De tweede was wel ongeveer een broek te noemen, want hij kwam tot onder m'n knieën. Het deed me heel erg denken aan een skaterbroek! High waisted broeken helemaal tot aan m'n voeten vind ik leuk, maar dit ging me toch iets te ver. Niet echt flatterend voor mij, dus hup, de schaar erin. Deze heeft een wat lichtere kleur dan de vorige, en zit net een tikje hoger in mijn taille. Wederom past deze precies, het is echt een wonder.


Het is op deze foto wel duidelijk te zien dat ik niet recht kan knippen, haha. Ik liet een flink stuk over, zodat ik dit ook weer op zou kunnen rollen. Ik vond dat effect bij het vorige shortje heel erg leuk en dacht dat het ook wel bij deze zou passen, aangezien ik ook al een highwaisted shortje heb met gerafelde randjes.
Ja, mijn kont is niet de mooiste, I know, maar ik wilde toch ook even de achterkant laten zien, omdat er hele leuke stiksels op de zakken zitten! Zo doet hij nog meer vintage aan, vind ik. En de prijs van dit shortje was ook gewoon bijna niks: €3,50. Als de kringloop altijd zulke shortjes in huis heeft, kom ik er zeker vaker!

Ik ben heel erg content met m'n twee nieuwe shorts, en ondanks dat het echte warme weer weer voorbij is, hoop ik ze nog vaak te dragen met blote benen en witte All Stars, want daar zijn ze perfect voor!

Kom jij wel eens in een kringloop? En zo ja, wat is jouw beste vondst ooit?


nRelate Posts and Homepage