8/01/2013

Update - Floor's Reading Challenge pt. 1

 photo readingchallenge_zpsfd427111.jpg

Net zoals Marjolein ben ik begin dit jaar begonnen aan een Reading Challenge op Goodreads. Op de basisschool las ik ontzettend veel en ging ik bijna elke week wel naar de bieb, maar sinds ik op de middelbare school zit en het een stuk drukker heb pak ik nog zelden een boek. Daarom wilde ik mezelf uitdagen om ten minste twintig boeken te lezen dit jaar. In dit artikel geef ik jullie een update over welke boeken ik heb gelezen, wat ik er van vond en hoe ik er voor sta. Ik doe dit in meerdere delen, want inmiddels heb ik al weer zeventien boeken verslonden!

Spotgaai (De Hongerspelen, #3)

Spotgaai (The Hungergames #3) - Suzanne Collins
Dit verhaal kennen jullie natuurlijk allemaal. Ik had het lang uitgesteld om het laatste deel uit deze geweldige serie te lezen, maar aan het begin van 2013 had ik er dan toch eindelijk de tijd voor. Ik was heel benieuwd wat er allemaal zou gebeuren, en qua spanning en verhaal werd ik zeker niet teleurgesteld. Wel vond ik het soms wat langzaam, maar veel gebeurtenissen vond ik echt heel shocking en goed beschreven. Ik was alleen niet helemaal pleased met het einde, maar dat is maar net aan welke kant je staat ;)
4/5 sterren
Vrees (The Chemical Garden, #2)
Vrees (The Chemical Garden #2) - Lauren DeStefano
Het eerste deel van deze serie las ik vorig jaar, en ik kon niet wachten totdat ik het tweede deel zou kunnen lezen. Het gaat over onze wereld in de toekomst, waarin meisjes niet ouder worden dan twintig en jongens niet ouder dan vijfentwintig. Ik vond het verhaal erg apart op een positieve manier, en het zat soms aardig complex in elkaar. In Vrees blik je eerst even terug op het eerste boek, wat ik wel prettig vond. Daarnaast was het verhaal in sommige delen erg langzaam, helaas. De balans tussen spanning en dialoog vond ik niet echt goed, maar de delen die wél spannend waren erg verrassend. En de cliffhanger op het einde was natuurlijk geen surprise, en nu ben ik toch wel erg benieuwd naar het volgende deel.
4/5 sterren
The Other Hand
The Other Hand - Chris Cleave
Dit boek las ik voor Engels voor school. Meestal zijn de boeken die ze bij ons uitkiezen niet echt een succes, en in het begin dacht ik ook weer dat dit een flop zou worden. Het verhaal gaat over Little Bee, een Nigeriaanse asielzoeker in Engeland, en een gescheiden Engelse vrouw met een kind die denkt dat hij Batman is. Ik vond het in het begin erg suf klinken, maar naarmate ik naar het einde kwam vond ik dat het verhaal echt goed in elkaar zat. Chris Cleave heeft een mooie schrijfstijl, met zelfs een beetje poëtische zinnen soms, en ik vind de spanningsopbouw ook heel goed gedaan. Ik gaf het boek daarom een vrij hoge beoordeling.
4/5 sterren
The Hobbit
The Hobbit - J.R.R. Tolkien
Omdat ik een erge fan ben van zowel de films van The Lord of The Rings en The Hobbit, vond ik dat ik ook aan de boeken moest beginnen. Daar is het tenslotte allemaal mee begonnen! The Hobbit was oorspronkelijk een kinderboek, maar daar merkte ik tijdens het lezen vrij weinig van, hoewel de film natuurlijk met veel meer actie is gemaakt. De karakters die Tolkien heeft gecreëerd zijn ontzettend leuk, en het verhaal en avontuur in het algemeen neigt gewoon naar perfectie. Helaas zat ik in een beetje een drukke periode toen ik dit las, waardoor ik niet in één keer door kon lezen. Daardoor heb ik er niet optimaal van kunnen genieten, en wil ik het zeker nog een keer lezen!
4/5 sterren
Dromen (Hush, Hush, #3)
Dromen (Hush Hush #3) - Becca Fitzpatrick
Dit is een van mijn favoriete series op dit moment. Het is eigenlijk een heel cheesy verhaal, met een bad guy die verliefd wordt op het brave meisje en andersom. Toch sprak het me van het begin af aan, en de enorme cliffhangers aan het einde hielpen erbij dat ik steeds verder wilde lezen. Dit deel was wel een klein beetje een teleurstelling, omdat het bijna een herhaling was van het eerste deel, maar toch heb ik het nog steeds een hoge score gegeven. Het was een fijn verhaal voor tussendoor, en in zijn genre vind ik het nog steeds een goed boek. En ja, ik ben gewoon weer ontzettend benieuwd wat er de volgende keer gebeurt...
4/5 sterren
Sugar & Spice (L.A. Candy #3)
Suger & Spice (LA Candy #3) - Lauren Conrad
Dit is weer zo'n typisch 'tussendoor boek'. Geen complex verhaal en poespas, gewoon lekker lezen. Dit was het laatste deel in de serie, en ik vond dat het verhaal goed afgerond is zo. De schrijfstijl is lekker vlot, en het is gewoon een lekker verhaal vol drama. In zijn genre is dit ook weer een goed exemplaar! Fijn om te lezen tijdens je vakantie bijvoorbeeld.
4/5 sterren
Un Secret (vwo)
Un Secret - Philippe Grimbert
Ik zou nooit een Frans boek uit mezelf lezen, veel te lastig! Un Secret las ik dan ook voor school. Het verhaal klonk erg goed, vandaar dat ik het uitkoos. Het verhaal gaat over een Joodse familie voor, tijdens en na de Tweede Wereldoorlog, maar gelukkig lag daar niet zo'n erge focus op, zodat het weer 'een van die verhalen' zou worden. Integendeel, ik vond het verhaal prachtig, en het feit dat het autobiografisch is vind ik nog indrukwekkender. Als je een boek voor Frans zou moeten lezen, zou ik zeker deze aanraden.
4/5 sterren

Binnenkort het tweede deel van mijn reading challenge!
Doe jij ook een reading challenge? En welk boek heeft dan het meest indruk op je gemaakt?


nRelate Posts and Homepage