9/07/2013

Floor's Camera's

Sinds het begin van 2011 ben ik helemaal fotografiegek, en daarom kocht ik datzelfde jaar van mijn eigen gespaarde geld mijn spiegelreflex. Sindsdien heb ik veel meer cameraatjes op de kop weten te tikken, die ik vandaag allemaal aan jullie wil laten zien. Ik ben namelijk best trots op mijn bescheiden collectie!
Ik begin natuurlijk met mijn grootste liefde: mijn spiegelreflex, oftewel Canon 550D. Ik heb hem dus al zo'n twee jaar, en hij heeft me eigenlijk nog nooit teleurgesteld. Zeker niet toen ik mijn 50mm f/1.8 lens erbij kocht. Ik kan inmiddels vrij goed met mijn camera om gaan, maar toch verbaast hij me telkens weer. Het is een geweldig ding en zeker het pronkstuk van mijn collectie.

Dan komen nu al mijn vintage camera's aan bod. De eerste drie heb ik van mijn opa gekregen, maar de een na laatste heb ik ooit bij de kringloop op de kop getikt, en de laatste is van mijn moeder geweest. Ze zien er stuk voor stuk geweldig leuk uit, en ze hebben dan ook een ereplekje naast m'n platenspeler gekregen.



Helaas doen ze het allemaal niet meer, behalve die van mijn moeder. Die is denk ik nog het minst oud en gebruikt! Ik heb er al eerder een rolletje in volgeschoten, maar ik was zo dom om het rolletje niet terug te laten rollen, zodat alle foto's exposed waren toen ik hem openmaakte. Zo ongelooflijk zonde! Ik wil er gauw weer een nieuw rolletje in doen, want ik ben heel benieuwd hoe mooie foto's dit ouwe Canontje maakt.

Wat heb jij voor camera('s)?


nRelate Posts and Homepage