9/16/2013

Floor's Fall Essentials

Jongens, we moeten er weer aan geloven hoor. Marjolein schreef gisteren in haar artikel al over wat er zo fijn is aan de zomer, maar ook fijn aan de herfst. In dit artikel ga ik het hebben over mijn herfst essentials: wat kan er niet ontbreken tijdens de herfst? Dan kunnen we het hebben over fashion, beauty, maar ook lifestyle dingetjes komen natuurlijk voorbij. Ben je er klaar voor?

~ truien


Ik weet het, dit ligt ontzettend voor de hand en kan iedereen bedenken, maar je moet toegeven dat truien echt part of autumn zijn. Ik heb een aantal favorieten, waar je een paar van op de foto ziet. Links is mijn überdikke kruisjestrui van de C&A van vorig jaar, die iedereen toen wilde hebben. Ik denk dat ik ook dit seizoen er weer veel plezier van ga beleven. De mintgroene is van VILA van vorig jaar en heeft driekwart mouwen, en die helemaal rechts is van H&M. Ik kan niet wachten totdat het echt weer zo koud wordt dat ik al deze prachtige truien aan kan!


~ films

Dont you get it? I love you.

Jongens, wat is er nou fijner dan in bed, op de bank of in een lekkere stoel te kruipen met een dekentje en een film te kijken? Ik moet toegeven dat ik het hele jaar door films kijk, maar in de herfst is het extra fijn op de een of andere manier. Hebben jullie favoriete films die je het liefst in de herfst kijkt? Ik heb nog aanraders nodig!

~ warme schoenen



Ik heb het echt te vaak over deze beauties, maar ze zijn het waard. Op de fiets naar school krijg ik al gauw koude voeten, en dan helpen al die All Stars met dikke sokken niet meer, hoor. Deze Dr. Martens Serena's zijn de geweldigste schoenen ooit: ze zijn mooi én warm. Ik heb ook gezien dat H&M dit jaar weer look-a-likes heeft, wel zo fijn voor de portemonnee.

~ thee / koffie / chocolademelk

November.

In de herfst is het koud en heb je een snotneus en dan is er thee nodig, veel thee (ook te vervangen door koffie en warme choco). Vooral groene thee vind ik ontzettend lekker, en is ook nog eens de 'betere variant'. Zet een grote pot, pak een grote mok en genieten maar. Ook goed te combineren met films kijken ;)

~ boeken





Boeken lezen in bed is een van de lekkerste dingen die bestaan. Ik hou ervan om me lekker in de dekens te snuggelen en dan een goed boek erbij te pakken. De twee boeken hierboven zijn mijn aanraders op dit moment: 'The Great Gatsby' door F. Scott Fitzgerald en 'The Hobbit' van Tolkien. Die laatste wil ik nog gaan herlezen, want de tweede film komt er al weer bijna aan!

~ geurbrander



In de herfst vind ik het heerlijk als mijn kamer lekker ruikt naar een kruidig geurtje. Ik heb een aantal olies die ik heel fijn vind om te branden in mijn kleine geurbrandertje: kaneel, koffie en 'christmas berry'. Het geeft mijn kamer meteen veel meer sfeer.

~ lipverzorging




Voor mij is lippenbalsem echt een must in de herfst en winter, ik krijg heel erg snel droge lippen en dus ook velletjes, die ik er vervolgens weer af pulkt. Niet handig! Deze lippenbalsem heb ik al een hele tijd, en hij is nog steeds niet op . Hij ruikt een beetje naar vanille, maar dan beter. Heerlijk!

~ goede muziek

November. | via Tumblr

Muziek is natuurlijk nog steeds een kwestie van smaak, maar ik wil een paar suggesties doen die ik heel fijn vind om te luisteren in de herfst. Simon & Garfunkel vind ik sowieso heel goed, maar in de herfst komen ze nog beter tot hun recht. The Smiths hebben vaak een beetje sombere en donkere muziek, en dat vind ik heel goed passen bij dit seizoen. Tot slot zijn de langzame liedjes van Fleetwood Mac ook echt een aanrader, met die liedjes kan ik de herfst wel door komen. Oh, en een liedje van The Beatles kan natuurlijk ook niet ontbreken: Norwegian Wood. Op de een of andere manier krijg ik daar altijd een herfstgevoel van.

Wat zijn jouw essentials voor een goede herfst?


nRelate Posts and Homepage