9/24/2013

Wake up and go for a run

De titel, dat was ongeveer wat ik de hele week, of laten we zeggen twee weken, dacht. Nee, ik ben er niet daadwerkelijk voor opgestaan, en dat zou ik ook nóóit doen, maar ik zat meer op mijn luie kont dan dat ik in beweging kwam. Ik ga jullie in dit artikel even een update geven van mijn (on)sportleven.

FitspirationMadness | via Tumblr
Tsja, waar zou ik beginnen. Ik loop veel minder vaak hard dan ik eigenlijk zou willen. Ik heb twee weken geleden 4.5 kilometer gerend, waarna ik twee weken lang gewoon geen tijd kon vinden om te gaan. Ik heb het door de week best druk met school, bloggen, muziekles en werk, en in het weekend is er altijd wel weer een ander excuus. Toegegeven: soms ben ik gewoon even klaar met bezig zijn en ga ik liever even chillen. Toch ben ik het compleet eens met de quote hierboven. Het maakt niet uit hoe ver je rent, als je maar rent! Daarom wil ik ook écht weer een beetje in het ritme komen van hardlopen. Minimaal twee keer per week, dat is toch niet zo moeilijk?







Dus: toen ik zondagochtend super uitgeslapen wakker werd, nam ik rustig een ontbijtje en trok daarna mijn hardloopoutfit aan. Na twee weken was het weer tijd om te rennen. Mijn doel is om de vijf kilometer weer helemaal te kunnen (zonder al te veel moeite). Dat ik dat niet direct weer zou halen, had ik ook niet verwacht. Want: ik heb dat na de vakantie niet meer gedaan. Maar toch heb ik de 4 kilometer uitgerend, waar ik best een beetje trots op was. Over drie weken loop ik als het goed is samen met Floor de vijf kilometer bij een run in het dorp, dus dan wil ik natuurlijk wel mijn record verbreken!

Eigenlijk had ik geen idee waar ik heen wilde met dit artikel, maar nu ik toch bezig ben, kan ik jullie net zo goed direct mijn favoriete hardloopnummers van het moment laten horen. Als ik die hoor tijdens het hardlopen of tijdens het huiswerk maken, krijg ik energie.






Verder wil ik ook mijn levenspatroon weer iets gezonder maken. Ik leef niet ongezond ofzo, maar ik merk dat ik sinds school weer begonnen is vaker chocola/koekjes pak dan een stuk fruit. Foeiiii! Maar ach, ergens is het ook niet erg dat het lichaam weer wat minder in vorm is. Ik hoef niet meer in bikini en kan weer lekker truien aan. Zo lang het maar niet uit de hand loopt en ik lekker blijf hardlopen :) 

Hoe gaat het met jullie sportleven?








(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage