10/07/2013

Bourjois Twist Up the Volume waterproof mascara

Een tijdje geleden viel er wel een heel leuk pakketje op de deurmat: daarin zat de Bourjois Twist Up the Volume waterproof mascara! Ik had al een aantal dingen over deze mascara gehoord, bijvoorbeeld dat het borsteltje draaibaar was, zodat je juist lange of volumineuze wimpers kon krijgen. Ik was heel benieuwd naar dat concept, want ik hou er van om nieuwe dingen uit te proberen. Deze mascara ging in de test, en in dit artikel laat ik jullie weten wat ik er van vind: is dat draaibare borsteltje echt zo handig, of is het maar een marketingtruc?

De verpakking vind ik niet heel erg bijzonder, maar het blauwe kleuraccent vind ik wel leuk (de 'gewone' is overigens wit). Het 'tuutje' wat je aan de bovenkant is het ding waar je de mascaraborstel kan draaien! Daar gaan we zo naar kijken. Bourjois belooft dat de mascara de hele dag blijft zitten, dat hij waterproof is (lijkt me wel logisch), geen klontjes geeft en makkelijk aan te brengen is. Daarnaast belooft het een lang en vol effect te geven.


Boven zie je het borsteltje in de oorspronkelijke stand. Hij is lang en recht, en de 'haartjes' (het borsteltje is van plastic) staan netjes in een rijtje. Als je de dop draait, krijg je het borsteltje op de onderste foto. Het borsteltje is meteen korter, en de haartjes staan nu schuin. Ook is hij door het draaien wat 'dikker' geworden.

De mascara is op verschillende manieren te gebruiken. Je kunt alleen de eerste stand gebruiken, alleen de tweede, of een combinatie van de twee. Zelf prefereer ik het laatste, ik heb het gevoel dat ik daar het beste effect mee bereik. Voor het gevoel heb ik het resultaat ook vergeleken met één laagje van de eerste stand.



niets (mijn wimpers zijn kort en niet zo volumieus) - een laagje met de eerste stand (mijn wimpers zijn aardig langer en zwarter) - combinatie van eerste en tweede stand (mijn wimpers zijn naast langer nu ook dikker geworden)

Ik vind dat je nog best een verschil ziet tussen de twee manieren. Je ziet bij het tweede effect wat ik heb getest zowel dikker als langer zijn. Wel bestaat er een beetje klontjesgevaar, maar als je snel te werk gaat heb je daar denk ik geen last van. Ik vind dat mijn wimpers beter zichtbaar zijn dan eerst. Ze zijn duidelijk voller, maar ik moet zeggen dat het effect niet ontzettend wauw is. Het is goed, maar niet zo bijzonder dat ik deze mascara elke keer weer opnieuw zou kopen, mede door de prijs. Wel vind ik het heel fijn dat hij waterproof is, dan blijven mijn wangen ook eens schoon na een regenbui.

De Bourjois Twist Up the Volume mascara kost €15,99 en is te koop bij parfurmeriën en drogisterijen zoals Etos.

Dit product is naar ons opgestuurd ter review. Dit beïnvloedt onze mening echter
niet en we blijven altijd 100% eerlijk.


nRelate Posts and Homepage