10/14/2013

Essence Longlasting lipstick in Cotton Candy

Vandaag ga ik wel een heel mooi lipstickje voor jullie reviewen: de Essence Longlasting lipstick in het felle kleurtje 'Cotton Candy'. Ik zag nog meer mooie kleurtjes in het Essence schap, maar ik droeg mezelf op maar één uit te kiezen. Het was nog lastig, maar ik viel voor deze mooie creamy snoeproze kleur. Ik was heel benieuwd hoe hij zou werken, want ik heb nog nooit lipsticks van Essence geprobeerd.




Het is een vrij kleine lipstick, wat hem lekker handzaam maakt. Het zit verpakt in een simpele, maar stijlvolle matzwarte huls met een ringetje met de kleur van de lipstick. In de lipstick en op de dop is zelfs de 'e' van Essence gedrukt, dat ziet er nog eens extra leuk uit. De geur van de lipstick is zoetig, niet te chemisch gelukkig.



Van de swatch komt een aardig felle, koele roze kleur af. De pigmentatie lijkt op het eerste gezicht best goed, en de lipstick voelt zacht, is romig en voelt en aardig hydraterend aan. Toen ik de swatch er weer af haalde, leek het alsof hij een beetje in mijn hand gestained was. Dat is een goed teken! Hou zou hij er op mijn lippen uitzien?


Helaas kwamen er geen normale gezichtsuitdrukkingen van mijn gezicht af, dus dan maar lekker met een duckface op de foto. Zoals je ziet blijft die felheid aardig te zien op mijn lippen, en is de pigmentatie net zo goed als op mijn hand. Er bestaat wel geaccentueerde-velletjes-gevaar bij deze lipstick helaas, goed scrubben dus voordat je deze lipstick op doet. Hij overleeft een lunch maar net, daarna zou je hem eigenlijk wel opnieuw moeten opsmeren omdat de kleur dan is vervaagd.

Over het algemeen ben ik best tevreden over deze lipstick, en stiekem zou ik wel meer kleurtjes willen hebben. De lipstick is hydraterend, goed gepigmenteerd, en staint op je lippen. Wel moet je uitkijken met velletjes. Voor een prijs van €2,39 per stuk vind ik deze lipstick helemaal niet verkeerd.

Heb jij al een van de Essence Longlasting lipsticks geprobeerd?

nRelate Posts and Homepage