10/06/2013

Mijn notitieboekjes #2

Als er iets is waar ik eigenlijk niet zonder kan, zijn het wel notitieboekjes. Boekjes waarin ik lijstjes kan maken met wat ik nog moet doen, boekjes waarin ik ideetjes kan opschrijven en boekjes waarin ik lekker kan krabbelen. Ik heb een anderhalfjaar geleden een artikel over mijn notitieboekjes gemaakt, maar toen ik dat artikel terugkeek, bleek dat ik in die tijd echt allemaal weer nieuwe boekjes heb gekregen. Ik wilde jullie laten zien welke boekjes ik nu gebruik, en waarvoor ik ze gebruik.







Zo, dat zijn ze bij elkaar. Het zijn er vijf die ik gebruik, en ik kwam er net achter dat ik vergeten ben om het boekje dat ik als vakantiedagboek/reisverslag gebruikte ben vergeten. Met die erbij zijn het dus zes boekjes.

Als eerste mijn dagboek, waar ik regelmatig in schrijf. Ik vind het zo fijn om af en toe even mijn gedachten kwijt te kunnen, en ook vind ik het leuk om terug te lezen wat ik vorig jaar op 6 mei heb gedaan, om zo maar iets randoms te noemen. Ik schrijf niet elke dag, maar toch zeker twee keer per week.

Dit boekje van de Action gebruik ik het meest. Lijstjes, dingen voor school, blogideetjes, ga zo maar door. Op het plaatje rechts moet eigenlijk 'hoi lieve sweethippos volgers' staan, maar dat pastte niet in de collage... ;)

Dit kleine boekje van de HEMA gebruik ik een stuk minder, maar ik vind het wel fijn om hem mee te nemen naar school. Hij is niet zo groot en niet zo zwaar. Ik gebruik deze vooral voor to-do lijstjes en snelle aantekeningetjes.


Op het moment dat wij een Moleskine winactie hadden, won ik heel toevallig een Moleskine naar keuze op een andere blog. Ik koos de Moleskine Passion Recipe journal. Ik heb er nog niet heel veel mee gedaan, maar ben er al wel achter dat het echt héél handig is om recepten te verzamelen. Ik denk dat ik hier binnenkort nog een uitgebreid artikel over ga maken.



Mijn boekje van de Action die ik eerst als stijlboek gebruikte, en nu voor quotes. Hij is bij jullie ondertussen niet meer onbekend, want ik heb er hier al eens eerder over geschreven. Ik kan er helemaal mee los gaan op een vrije avond.

Ook al heb ik al best veel boekjes, ook een classic Moleskine boekje staat nog op mijn wishlist. Eentje die ik áltijd bij me wil hebben en waar ik gewoon alles in wil opschrijven, zonder dat hij kapot gaat. Maar voor nu ben ik heel blij met dit stapeltje!

Wat is jouw favoriete notitieboekje?




nRelate Posts and Homepage