10/11/2013

School, Herfst en kopjes thee

Zo, wat heb ik lang nagedacht over wat voor artikel ik voor vandaag zou maken, zeg. Maar wel weet ik op dit moment (woensdagmiddag) zeker dat het NU moet gebeuren, want anders komt er wéér geen artikel online, en dan baal ik nog meer. Ik wil voor vandaag even een persoonlijke update maken, zodat jullie weten hoe het met me gaat (goed hoor!) en niet schrikken als er soms geen artikel van mij online komt.

School
Zoals jullie (misschien) weten zitten Floor en ik dit jaar in ons examenjaar: VWO6! Heel fijn dat ik aan het eind van het jaar examen doe en van de middelbare school af ga, maar dat vergt wel even wat tijd en moeite. ik had het van te voren niet gedacht dat ik meer bezig zou moeten zijn met school, en het is ook niet persé véél meer, maar het zijn vooral veel dingen waarmee je op schema moet blijven en het moet begrijpen. En dan wordt er ook nogal vaak vermeld dat ALLES meetelt en je het allemaal moet begrijpen voor je examen. Ik wil volgend jaar heel erg graag Internationale Betrekkingen aan de RUG doen, en dat is een centrale loting, wat betekent dat ik het liefst zo hoog mogelijke cijfers wil halen om meer kans te hebben dat ik toegelaten word. Verder is school wel 'leuk', in zo ver mogelijk. De onderwerpen die we behandelen zijn niet eens verschrikkelijk en de mensen zijn ook leuk. Verder zijn de meeste deadlines wel geweest, dus de drukte van PWS, literatuurbetoog/eindbalansverslag/mondeling van Duits is al voorbij. Waar ik heen wil: ik heb het soms wat drukker met school dan andere jaren, wat betekent dat ik minder tijd heb voor het blog. En misschien heb ik er wel net zo veel tijd voor, maar ben ik na het harde werken voor school gewoon heftig toe aan op de bank chillen met een leuk boek of leuke serie. 
Deze week had ik wel lekker veel uitval en was ik twee dagen veel eerder thuis dan normaal. Die tijd heb ik nuttig besteed om te werken aan school met kopjes thee.

dj got us falling in love again quote - Google zoeken

Herfst

Merken jullie ook alweer aan je lichaam dat het herfst wordt? Ik wel! Nog niet extreem, maar ik heb elk jaar wel last van een soort herfst/winterdip. Ik merk gewoon dat ik minder in de zon kom dan voorheen en ook heb ik door het donker 's ochtends en 's avonds soms even geen zin om iets te doen. Ik probeer dat wel tegen te gaan door zo veel mogelijk buiten te zijn, en als de zon zit daar ook even een tijdje in te zitten, veel fruit eten en leuke dingen doen met vrienden / familie / mezelf. En, oké, ook stiekem door het eten van chocola en andere lekkere dingen om een wintervelletje op te bouwen ;)

Werk
Als je me de afgelopen weken gevraagd had waar ik woonde, had ik zomaar 'Albert Heijn' kunnen zeggen, want daar was ik drie dagen per week te vinden (twee avonden, één dagdeel). Erg leuk, maar na een tijdje werd het me toch een beetje te veel. Ik heb aangegeven dat ik twee keer per week maximaal vind. Wel vind ik het werken meestal nog leuk. Ik doe ook kassa nu naast het vullen, en dat vind ik eigenlijk stukken leuker. De mensen die daar werken zijn heel anders en gezelliger, en ook vind ik de interactie met klanten leuk. Ik maak wel ZULKE rare klanten mee, dat ik er volgens mij echt een blogartikel mee zou kunnen vullen.

Bijna vakantie!
Ik heb ZOOOOO'n leuke vakantie voor de boeg. Over een week is het zover, dan begint de heerlijke herfstvakantie. Wát ik precies ga doen, is nog een verrassing. Echt in maart ongeveer meldde mama dat ik maar moest gaan sparen voor de herfstvakantie, omdat we dan ergens heen gaan, van zaterdag t/m dinsdag. Ik heb dus echt geen idee waarheen, alleen dat we met het vliegtuig gaan (dat heeft mama verklapt) en ik verwacht dat het niet de andere kant van de wereld is. Ik heb er in ieder geval erg veel zin in! We komen dinsdagavond thuis, en woensdag ben ik jarig. Ik word 18! Dat ga ik die dag vieren met leuke mensen.
Daarna heb ik drie dagen om even bij te komen van alle leuke dingen, en om te beginnen met leren voor de toetsweek, en dan ga ik op zondag naar het concert van Passenger in de HMH in Amsterdam. En dat is nog niet alles, want van mijn oom en tante krijg ik kado dat ik samen met Janneke (mijn nichtje, met wie ik naar het concert ga) in het Hilton Hotel aan de ArenAboulevard mag slapen. O.M.G!!! Ik ben nu al benieuwd naar de bedden en het ontbijt! Ik laat het jullie natuurlijk weten na die tijd!

Zo, dat was 'm wel weer. Ik heb mijn leven op dit moment hier even neergetypt, en ben mijn verhaal weer even kwijt. Jullie weten nu dat ik het soms even te druk heb met school of andere dingen om te bloggen, en ook is mijn inspiratie de laatste tijd heel erg zoek (suggesties zijn zeer welkom), dus als er op 'mijn' dagen (dinsdag, vrijdag, zondag) geen artikel online is gekomen, weet je hoe het zit. Ik heb respect voor je als je dit hele artikel hebt gelezen, en thanks!

Hoe gaat het met jou? 






nRelate Posts and Homepage