10/08/2013

Songs I loooove! (oktober 2013)

Muziekartikeltjes zijn misschien minder populair op Sweethippos, of gewoon in het algemeen op blogs, maar ik vind het altijd leuk om even te delen welke nummers op dit moment vaak geluisterd worden door mij, welke belangrijk zijn op dit moment en op welke nummers ik helemaal los kan gaan. Het ontdekken van nieuwe artiesten is altijd fijn, maar teruggrijpen op oude, vertrouwde nummers is ook heerlijk. Heb je eigenlijk geen tijd om blogs te lezen en moet je eigenlijk bezig zijn met één of ander verslag? Dan kun je dit artikel voor nu ook even als afspeellijstje gebruiken.



John Mayer is geweldig! Ik kocht een tijdje geleden zijn nieuwe CD Paradise Valley, en ook al vind ik bijna alle nummers van het album leuk/mooi/geweldig, het eerste nummer van het album, 'Wildfire', is zo lekker vrolijk! Ik kan er lekker op meeswingen en meezingen, maar leren bij dit nummer is ook heel fijn. Sowieso als ik moet leren of moet lezen in een boek voor literatuur, is de kans dat ik John Mayer ga luisteren erg groot. Vooral zijn live-album vind ik helemaal fijn om bij te leren.


Ik luister eigenlijk nóóit naar covers, omdat ik vaak vind dat de personen hem echt verpesten. Maar toen ik 'Ellie Goulding Burn cover' intikte bij Youtube, kwam ik uit bij deze cover, die ik wel erg mooi vind. Het is niet persé veel beter en leuker dan het origineel vind ik, maar wel leuk om een keertje naar te luisteren. Ik vind Burn van Ellie Goulding trouwens een geweldig nummer. Lekker energiek om bij te leren of bij hard te lopen, yay!


'And we will never be Rooooyals'! Ik vind het zo'n leuk nummer van Lorde, en toen stuitte ik op (alweer) een cover van Walk Off the Earth, en werd ik zoals altijd bij hun nummers ontzettend verbaasd. De manier waarop zij muziek maken, gewoon helemaal akoestisch, vind ik geweldig knap. En het is nog mooi ook, wat wil je nog meer?



Toen ik in de pauze bekende dat ik Despicable Me 2 nog helemaal niet gekeken had, werd ik verbaasd aangekeken door een aantal meiden. Ik beloofde hem echt te gaan kijken binnenkort. Maar gelukkig kon ik al wel meepraten over de soundtrack van de film 'Happy van Pharell Williams'. Ik vind hem zó leuk en zó vrolijk en gewoon helemaal leuk! Het is ook echt een heel positief n
ummer met een leuk clipje. Ja.


Omg, geen idee wat er met dit filmpje is gebeurd in het artikel, maar oke.
Over drie weken min twee dagen ga ik naar het concert van Passenger met Janneke, waaaaah. Ik heb er zo veel zin in! Ik ken zijn nummers niet echt uit mijn hoofd, maar kan wel alle refreinen meezingen, en vind het gewoon helemaal geweldig, dus dat vind ik genoeg! Ik vind het nummer die hij samen met Ed Sheeran zingt 'Hearts on fire', zó mooi! Stiekem hoop ik nog steeds dat Ed Sheeran ineens opduikt tijdens het concert, dat zou de avond echt perfect maken.

Tot zo ver de nummers die ik nu erg mooi vind. Heerlijk toch, om deze nummers door de koptelefoon op je hoofd te horen?

Wat zijn jouw favoriete nummers van dit moment? 



nRelate Posts and Homepage