10/15/2013

What I'm reading






De laatste weken ben ik druk bezig met lezen, lezen en lezen. Voor een deel moet ik op dit moment veel voor school lezen, maar ook heb ik een aantal boeken en tijdschriften die ik lekker voor mezelf lees. Ik moet toegeven dat de boeken voor school me wel een beetje de neus uitkomen, maar het moet toch echt. Over vier weken ben ik voor altijd van literatuur van school af, want dan heb ik mijn mondeling over dertien boeken van Nederlands, vijf voor Duits en vijf voor Engels. Het is de bedoeling om die boeken goed te begrijpen, met elkaar te vergelijken, en in een stroming te kunnen plaatsen. Help. Daar gaat het in dit artikel niet om, want ik ga jullie de boeken laten zien die op mijn nachtkastje (virtueel, want die heb ik niet) liggen.





Ik begin maar meteen met de boeken voor school, want dat is het minst leuk. Op dit moment lees ik mijn laatste boek voor Duits: Die Apothekerin van Ingrid Noll. Ik vind het eigenlijk echt een leuk boek! Het gaat over Hella, die in het ziekenhuis ligt en daar om haar tijd te verdrijven over haar leven vertelt. Ze heeft best een heftig leven als apothekerin en heeft 'perongeluk' een aantal mensen vermoord. Ik ben nog niet ver genoeg om het helemaal te weten, maar ik ben benieuwd naar wat komen gaat. Dan Reinaert de Vos, een lekker Middeleeuws boek dat ik stiekem nog niet gelezen had. Ik denk dat ik daar niet erg lang over doe, aangezien het in rijm geschreven is en met hele korte zinnetjes. Hopelijk lees ik het snel uit, dan ben ik er vanaf.

Nog iets waar ik op dit moment best wel heftig mee bezig ben, is Work Psychology. Ik volg een extra vak op school, waarbij ik vorig jaar een module van de universiteit koos: Work Psychology. Het 600 bladzijden tellende boek heb ik helemaal in mijn eentje gelezen en samengevat, zonder uitleg of iets dergelijks. Best wel heftig, en aan het eind had ik er ook helemaal gen zin meer in. Gelukkig komt eind nu erg in zicht, want donderdag heb ik mijn (eerste) tentamen. Ik heb drie kansen, maar hopelijk haal ik het gewoon de eerste keer al! Als ik dat heb gehaald, heb ik een diploma van arbeidspsychologie in de pocket, oh yeah. Ik hou jullie op de hoogte!

Dan twee boeken die ik voor de leuk lees/ga lezen. Het eerste is Paper Towns van John Green, die ik al best een tijdje terug bestelde en nog niet heb aangeraakt. Ik ga deze lezen zodra mijn literatuurmondeling erop zit. Ook heb ik Waarom hij waarom zij geleend van de bibliotheek. Een boek dat ingaat op je persoonlijkheidstype en uitlegt bij wat voor soort mensen je dan goed past. Ik vind het erg interessant klinken, en ook kan ik niet wachten om dit boek volledig te lezen.

Het fijne aan tijdschriften is dat dat wel eventjes tussendoor kan, in tegenstelling tot een heel boek. Helaas ben ik aan deze twee tijdschriften nog niet helemaal uitgekomen, maar ik ben er wel al achter dat de Red echt een leuk blad is. Ik kende het nog helemaal niet, joh. Het is wat meer divers dan de Elle of Vogue, die alleen maar over mode gaan. Edit: ik heb een abonnement genomen van 5x Red! Daarbij krijg ik een ring :)

Voor nu kan ik dus nog lekker doorlezen. Ik heb nog echt een hele berg boeken die ik wil lezen. En trouwens, nog drie boeken, en dan heb ik mijn Reading Challenge van 2013 van 30 boeken gehaald! Yay!

Wat lees jij nu? 








(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage