11/19/2013

Mission Completed - Reading Challenge!

Herinner je je dit artikel over mijn Reading Challenge? Ik stelde mezelf het doel om in 2013 dertig boeken te lezen. En nu heb ik het gehaald! Ik heb dit jaar meer gelezen dan ooit denk ik, en dat terwijl het jaar nog niet eens voorbij is. Ik heb, ook door literatuur op school, echt meer liefde gekregen voor boeken, en ik lees elke dag. Als thuis de TV aanstaat (zoals elke avond) en ik vind het programma niet interessant, pak ik mijn boek erbij. Het is echt iets waarmee ik kan ontspannen. Helemaal nu weer, want ik heb literatuur op school afgesloten met een 7! :D





En omdat ik nu 'nooit meer' literatuur hoef te lezen voor school, kan ik weer lekker boeken lezen die ik echt zelf kies, en niet omdat het moet. Ik denk dat ik niet ga stoppen met het lezen van literatuur, want ik vond het eigenlijk nooit erg om te lezen. Op dit moment liggen er drie boeken op mijn nachtkastje, te wachten tot ik ze lees: 'The Twins' van Saskia Sarginson, 'Het huis met de schaduw' van Aminatta Forna en 'Life of Pi' van Yann Martel. Ik ben begonnen in The Twins.



Ik kreeg het boek van Suzanne voor mijn verjaardag. Op Goodreads staan wisselende reviews, en ik kan er maar op één manier achterkomen wat ik er van vind, en dat is door het te gaan lezen. Tot nu toe is hij leuk.


Als een soort symbolische afsluiting van Literatuur kocht ik na mijn mondeling een boek: 'Het huis met de schaduw'. Ik vond het er leuk uit zien en ik zag dat het het boek van de maand van De wereld draait door was, dus ik dacht 'yo leuk laat ik dit meenemen want dat is leuk'. Ik ben benieuwd.

Naar 'Life of Pi' was ik al heel lang benieuwd, en hij stond bij de nieuwe boeken van de bibliotheek dus ik nam hem mee. Ik ga eerst de bovenste twee lezen, maar ik blijf het gewoon verlengen tot ik toe ben aan dit boek. Ook in het Engels, trouwens. Ik vind het leuk om dit soort boeken in hun originele taal te lezen. En bovendien wil ik mijn Engels verbeteren.

Ik gok dat ik in 2013 uiteindelijk 35 boeken zal lezen. Volgend jaar ga ik misschien wel een nog grotere challenge doen. 40 boeken misschien?
Na  het lezen van zo veel boeken heb ik natuurlijk wel een paar favorieten die ik jullie allemaal kan aanraden. Dit zijn:
1. The Fault in our stars - John Green.
2. The Perks of being a Wallflower - Stephen Chbosky
3. Duizend Schitterende Zonnen - Khaled Hosseini

Als je van lezen houdt: wat zijn jouw favorieten van dit jaar tot nu toe?



nRelate Posts and Homepage