12/01/2013

Songs I loooove (November 2013) + Quotes

Wow, is het echt al december? Ik kan het echt niet geloven. Eigenlijk heb ik dat elk jaar: dat er plotseling sneeuw ligt en ik er met mijn hoofd écht niet bij kan, omdat ik nog met mijn gedachten in de zomer zit. Maar ik vind het ook wel leuk dat het december is, want dat betekent dat het over vier dagen sinterklaas is en over 24 dagen kerst (en over 20 dagen kerstvakantie). Heerlijk! Gaan jullie ook Sinterklaas vieren?
Eigenlijk zijn Floor en ik het perfecte blogteam, want op momenten dat Floor geen tijd en inspiratie had, had ik dat juist wel, en deze week was het andersom. Zo is het nooit helemaal stil op ons blogje. Vandaag ben ik weer even terug, met een aantal nummers die ik deze maand helemaal geweldig vond. En om dat nog wat leuker te maken, heb ik bij sommige nummers mijn favoriete quote(s) uit dat nummer eronder geplaatst. Yeah.




Ik kan mezelf wel een fan noemen van Ed Sheeran. Hij is geweldig, en zijn muziek ook. Maar Soesja en Lisa zijn al HELEMAAL fan. Toen ik hun filmpje keek, ontdekte ik ineens weer veel Ed Sheeran nummers die ik niet kende. Yay! Eentje daarvan is 'Be like you', en ik vind hem echt zo leuk en vrolijk en mooi! Ik kan hier wel zachtjes op dansen.

Quote: ''When I'm Missing you, I'll stop eating food, and I'll squeeze into a dress so I can be like you''



Ik kende dit liedje uit de reclame van ING, en toen Floor mij een leuk liedje wilde laten horen en deze opzetten, werd ik heel blij. Ik vind het zo'n vrolijk nummer, en het is ook gewoon heel positief met 'het is een mooie dag', dat mag iedereen wel wat vaker denken.


Ik vond de nummers van Katy Perry altijd wel leuk, maar nooit heel geweldig. Totdat ze een nieuw album uitbracht, genaamd 'Prism'. Ik ging het luisteren, omdat ik er veel positieve geluiden over hoorde. En wauw, er staan echt toffe nummers op de CD! Ik heb de CD op mijn Sinterklaas-lijstje gezet, en ik hoop dat ik het krijg. Volgens mij is 'Double Rainbow' één van de eerste ballets van Katy, en ik vind hem echt geslaagd.

Quote: ''To the bottom of the sea, I'd go to find you, Climb the highest peak to be right beside you
Every step I take, I'm keeping you in mind'' 





Afgelopen week was ik aan het zappen, toen ik bij De Wereld Draait Door uitkwam. Papa en mama wilden eigenlijk het Journaal kijken, maar toen ik Ilse Delange en Waylon zag (hét perfecte koppel voor het Songfestival) vroeg ik heel lief of ik nog even een nummer van hun mocht luisteren. En wauw, daar kreeg ik geen spijt van. Toen het eerste akkoord begon had ik al kippenvel op mijn armen staan, en de volgende anderhalve minuut zat ik echt met een O-M-G hoofd te kijken/luisteren. Ik vind 'Still loving you' echt een mooi nummer! En oja, Waylon is ook wel knap. Heel erg eigenlijk.


Oké, eigenlijk is dit zo NIET mijn muziek! Ik werd een beetje gedwongen om het te luisteren door Suzanne, dus toen deed ik dat maar (ik kan niet echt weigeren als ze heel enthousiast aan het dansen is met het nummer op haar mobiel). En eerst dacht ik 'nooo please stop it!!', maar ik geloof dat ik het nummer 'Move' toch wel erg leuk vind. Lekker vrolijk en energiek.



Heel lang geleden ontdekte ik 'You're not Alone' van Mads Langer, en het is sinds die tijd écht mijn favoriete nummer gebleven. Als ik verdrietig ben of me even alleen voel, luister ik het nummer en daarna voel ik me altijd weer beter. Ik weet niet hoe het komt, maar ik wist niet dat hij vier albums had. Heel erg, want dat heb ik al die jaren dus gemist. Een heel mooi nummer dat ik toen ontdekte was 'Fact Fiction'. Vanaf de eerste tonen is het een mooi nummer.

Quote: ''I dream of dreaming dreams of her, In twilight she's a constant blur, The picture is clear and I'm still fact she's fiction'' 





Stu Larsen was het voorprogramma van het concert van Passenger, en na het concert ben ik nummers van hem gaan luisteren. Ik vind hem echt leuk! Zijn muziek is ook mooi. Ik vind zijn nummer 'King Street' toch één van de mooisten, met een mooie tekst.

Quotes: ''I've only got one pair of shoes''

Ik hoop dat jullie weer wat inspiratie hebben gehaald om deze nummers te gaan luisteren. Wat waren jouw favoriete nummers van November?







nRelate Posts and Homepage