1/01/2014

Dit was 2013.

Ik hoop dat jullie allemaal een leuke (en ook vooral veilige) nacht hebben gehad en dat jullie een topjaar tegemoet gaan! Stiekem ben ik iets te laat, maar long hair don't care. Ik kijk terug op 2013 als een leuk jaar en daarom wil ik jullie er alles over vertellen. Ben je klaar voor mijn (extreem lange) jaaroverzicht?

januari

  • Sommige mensen beginnen hun jaar met een no buy, maar ik deed een beetje het tegenovergestelde. Ik deed een van mijn grootste uitgaven van dit jaar. Ik kocht namelijk mijn eerste paar Dr. Martens, de gewone zwarte. Een heel jaar is voorbij en ik vind ze nog steeds prachtig (net zoals mijn andere paar) dus dit was een hele goede koop. 
  • Ook startte ik mijn eerste reading challenge ooit. Ik daagde mezelf uit om in één jaar 20 boeken te lezen. Nou, dit was een veel te makkelijke challenge, kan ik je vertellen. Ik las zelfs vijf boeken meer en als ik wilde had ik nog meer boeken kunnen toevoegen aan dat lijstje. Mijn volgende reading challenge wordt zeker wat moeilijker. 
  • In januari begon ik ook met een nieuwe serie, a.k.a. nieuwe verslaving. Heel gek om te bedenken dat ik een jaar geleden startte met Once Upon a Time. In een heel jaar heb ik dus bijna drie seizoenen gekeken! Er is nu een stop, en ik kan echt niet wachten totdat er weer nieuwe afleveringen komen. 
  • Nog iets waar ik in januari mee begon: het ABC-project. Dit is een project waarbij je bij elke letter van het alfabet een zelfportret maakt. Ik begon heel goed, maar ben uiteindelijk maar tot de M gekomen wegens te weinig tijd. Ik ben wel van plan om zeker ook dit jaar de andere helft van het project te doen!
  • Ik bezocht de Open Dag van de Rijksuniversiteit. Engelse Taal en Cultuur leek me toen al een hele leuke studie. Ik vind het heel grappig dat ik nog steeds niet van dit idee afgeweken ben. Ik denk dat ik me binnenkort maar in ga schrijven, want het ziet ernaar uit dat mijn keuze niet meer verandert!

februari

  • Op 11 februari ging ik voor het eerst naar een meet zonder Marjolein in Groningen. Ik heb toen een heleboel nieuwe mensen leren kennen, wat ik heel leuk vind! De dag zag eruit zoals de meeste meets eruitzien: shoppen, kletsen en eten.
  • Ik maakte een McFlurry kwarktaart, die heel erg apart, maar wel heel lekker was. 
  • Marjolein en ik gingen op bezoek bij Marieke. We maakten outfitfoto's in de stervende kou, speelden Boggle (waar Marieke ziek goed in is) en keken Harlem Shake filmpjes (ja, dat was toen nog een ding!)
  • Ik maakte een tripje naar de zolder, want mama had gehint dat daar al haar Beatles platen lagen opgeborgen (samen met heel veel andere). Daar aangekomen stond daar een huge doos met allemaal geweldige platen. Inmiddels heb ik die collectie aangevuld met zelfgekochte platen en ben ik helemaal gek van vinyl.

maart



  • Het was tijd voor nog een meet! Met een groot aantal meiden spraken we af in Utrecht. We shopten (ik kocht mijn eerste Levi's shortje), maakten heel veel leuke foto's bij de smerige grachten en hebben heel lang gekletst bij de Hema. Ik bedenk me net dat ik veel van deze meiden al heel lang niet gezien heb, daar moet verandering in komen!
  • We haalden de 600 volgers op Bloglovin'! Een super mijlpaal voor ons. Inmiddels zijn het er al 788. We zijn hartstikke blij met jullie, jullie zijn de beste volgers ever. 
  • Maart was ook de maand waarin ik mijn eerste Starbucks drankje dronk: een Strawberry Frappucino.
  • Misschien niet heel bijzonder, maar wel een memorabele avond: een etentje bij Ben'z in Groningen met ons Cultuur en Wetenschap klasje. Met die club kan ik altijd zo lachen, het was een avond vol gezelligheid. 

april

  • Op 1 april werd ik 17 jaar oud! Dat klinkt, nu ik het typ, nog zo jong. Heel veel mensen in mijn omgeving zijn voor mijn gevoel al 18, en ja, dan voel ik me wel een jonkie. Nog drie volle maanden en dan ben ik ook aan de beurt! Marjolein maakte met een heleboel anderen een heel lief verjaardagsfilmpje voor me. Als ik hem nu weer bekijk, krijg ik weer een glimlach op m'n gezicht.
  • Voor m'n verjaardag kreeg ik dan eindelijk een platenspeler, van m'n opa. Hij is echt niet meer weg te denken uit m'n leven, elke dag zet ik wel even een plaatje op. Beste cadeau van het jaar!
  • Ik bakte voor het eerst banaan-ei pannenkoekjes en was blij verrast. Lekker hoor!
  • Sweethippos bestond dit jaar in april 3 jaar! Ik vind het nog steeds amazing dat we het zo lang volhouden, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik ben nog lang niet uitgeblogt, dus ik kan nog wel een paar jaar door.
  • Ook in april stond weer een meet gepland, dit keer weer in Groningen. We waren met een ontzettend grote groep dus het was een beetje lastig om met iedereen te praten, maar desondanks was het heel gezellig en voor herhaling vatbaar. Ook hier heb ik weer heel veel nieuwe mensen ontmoet, zo leuk vind ik dat!
  • Volgens mij hadden we deze maand voor het eerst de zogenaamde pws-middagen, waarop we een begin moesten maken met ons werkstuk. Mijn onderwerp was het verschil tussen Amerikaans en Brits, en nog steeds vind ik het een ontzettend interessant onderwerp!

mei

  • In mei was het heel erg lekker weer, en ik besloot om een mei-lookbook filmpje te maken! Het was de eerste keer dat ik dat deed, dus het was wel even spannend, maar uiteindelijk vond ik hem vrij geslaagd.
  • Ik zette Marjolein op de foto voor CKV. De foto's zijn geïnspireerd op een serie van Erwin Olaf. Ik was zo blij met het resultaat dat ik de foto's op het blog zetten. Marjo was echt een heel goed model, en de foto's zijn goed eng geworden, als je begrijpt wat ik bedoel ;)
  • Papa en mama gingen in de meivakantie naar Amerika en namen heel veel Amerikaans snoep voor me mee.
  • Ik ging naar het Bevrijdingsfestival in Groningen met Romy, Janneke en Marjolein.
  • Wij gaan altijd met Hemelvaart op Hemelvaartkamp, al m'n hele leven. Dit jaar zaten we weer eens vlakbij Groningen. Een paar dagen was het heerlijk weer, wat meestal wel een gelukje is. Ik kon zelfs in korte broek lopen.
  • Met Marjolein at ik het eerste schepijsje van het jaar.

juni & juli




  • Het was prima weer voor een eerste barbecue en dus ging ik dat lekker doen bij Marjolein thuis ter ere van haar moeders verjaardag. 
  • Het einde van VWO5 kwam in zicht. Ik had mijn laatste toetsweek, leverde mijn boeken in en haalde mijn rapport op. 
  • Eerst was het echter tijd voor Londen. Met mijn Cambridge klas gingen we voor vijf dagen naar het mooie Engeland. Dit was echt een hoogtepunt uit mijn jaar, want Engeland is denk ik mijn favoriete land waar ik tot nu toe heen ben geweest. De rotsen aan de kust, de pier in Brighton, heel Londen, Abbey Road... Ik heb me flink vermaakt. De volgende zomervakantie wil ik zeker terug. 
  • Het reizen was nog lang niet voorbij. Ik was nog niet thuis of ik kon mijn koffers pakken om naar Malta te vertrekken met mijn gezin. We hebben een heerlijke week daar gehad, met zon, zee en strand.
  • Wat ook ontzettend leuk en gaaf en geweldig was, waren de dagen die ik spendeerde in Berlijn met Marjolein. We hadden die vakantie al een hele tijd geleden geboekt, en nu gingen we eindelijk! We hebben hele leuke dagen gehad vol toeristisch doen, shoppen en genieten van het (hele hete) weer.

augustus




  • Ik bezocht een paar platenbeurzen in Assen en Groningen en pikte daar heel wat leuke plaatjes op voor een fijne prijs. Ik wil dat het weer lente en zomer wordt, want dan kan ik daar weer heen (in de winter zijn ze er namelijk niet). 
  • Ik bracht een bezoekje aan Romy. Het plan was om te gaan kringlopen rond haar woonplaats! Ik was geslaagd, want ik had twee hele gave high waisted shorts gevonden. Hoewel, ik moest ze eerst wel afknippen, want ze hadden voorheen een hele rare lengte. Ik draag ze nog steeds met plezier. 
  • We gingen weer eens voor een nieuwe layout, de layout die we op dit moment ook nog hebben. 
  • Ik ging met mijn broertje Marnix shoppen voor schoolspullen, want dat moest ook gebeuren.

september




  • Die zomer had ik een nieuwe haarstijl voor mezelf ontdekt: de knot. Met of zonder donut. Ook nu, in januari, draag ik die nog graag. Lekker makkelijk, even je haar omhoog.
  • Het begon te kriebelen om nog een paar Dr. Martens te kopen, en dat deed ik. Ze waren niet bepaald zomers, maar ik wilde graag wachten totdat het herfst werd. Misschien weet je wel over welke ik het heb: die bruine, met wit nepbont aan de binnnekant.
  • Ik maakte een stroopwafeltaart uit de Allerhande die compleet mislukte. Ach, voor de ervaring...
  • Ik deed mijn grootste H&M bestelling OOIT. 

oktober

  • Ik leverde mijn PWS officieel in. HOERA!
  • Ik maakte een gerecht wat ik nog nooit gemaakt had: risotto! En het was nog lekker ook.
  • Ik bezocht een voorstelling, Fellini, in de Stadsschouwburg in Groningen voor school. 
  • De eerste modderspetters op mijn toen nog brandschone witte Allstars. Het moest er toch eens van komen.
  • Mijn tweede Starbucksdrankje ooit: de Pumpkin Spiced Latte. Gekocht tijdens een zoals altijd gezellig schooltripje naar Amsterdam met de Cultuur en Wetenschap gang.

november

Deze maand deed ik ontzettend weinig. Het was herfstvakantie waarin ik lekker uitgerust heb in Beekbergen, en ik maakte mijn eerste toetsweek van het jaar. Ik sloot mijn literatuurgesprek af met een 8 en kocht een lange tuinbroek. Ook nam Marjolein een awesome Abbey Road mok voor me mee uit Londen en bezocht ik weer een Open Dag van de RUG.

december

  • Ik vierde Sinterklaas met mijn gezin en kreeg heel veel leuke cadeautjes. 
  • Mijn meest gelikete Instagram foto ooit: een foto van mijn horloge met wereldkaart. 
  • Ik probeerde weer eens een nailart uit: kerstpudding!
  • We gingen naar Utrecht samen met Lisa en Soesja om daar lekker te shoppen en te kletsen. 
Wauw, voor mijn gevoel heb ik uren erover gedaan om dit artikel te typen. Ik vond dat echter helemaal niet erg, want ik heb alle leuke dingen die ik heb gedaan weer opnieuw beleefd. Ik moet wel bekennen dat ik nu verlang naar de zomer... Eerst nog even ultiem genieten van deze winter.

Wat zijn jouw hoogtepunten van 2013?


nRelate Posts and Homepage