1/30/2014

fotografie - analoge foto's



Een tijdje geleden schreef ik over al mijn camera's. Ik heb namelijk niet alleen een spiegelreflex, ik heb ook een aantal analoge camera's van mijn moeder en opa liggen! Welgeteld één daarvan (de oude Canonet van m'n moeder die je hierboven op de foto ziet) doet het nog goed, en daar heb ik dan de afgelopen maanden mee gefotografeerd. Of nou ja... Het rolletje was in oktober al vol, maar heb hem pas vorige week naar de HEMA gebracht om hem te laten ontwikkelen. Oeps. Anyway, de foto's zijn tot mijn blijdschap gewoon gelukt! Sommige zijn wel wat onscherp geworden, maar alsnog, er staat tenminste iets op de foto. Ik wil de foto's in een leuk fotoboek plakken, maar tot nu toe heb ik helaas nog geen leuke gevonden. Wel heb ik een aantal ingescand, zodat ik ze aan jullie kan laten zien!





Deze foto's maakte ik allemaal tijdens de herfstvakantie. We zaten toen in een huisje op de Veluwe en m'n rolletje was bijna vol. Lekker boeken lezen, wentelteefjes eten, genieten van het herfstzonnetje en wandelen in het bos. Nu ik het zo vertel lijkt het bijna een 'my life in pictures'! Ik ben heel blij met de derde foto. Het onderwerp stelt niet veel voor, maar het licht dat door de bomen schijnt vind ik prachtig. De laatste foto was een poging tot hipster zijn, maar helaas is de foto bewogen, haha.




Deze foto's zijn allemaal in mijn eigen omgeving gemaakt. Tegenover mijn huis ligt een bos en daar ben ik vaak te vinden om foto's te maken. Deze foto's zijn niet spectaculair, maar wel goed om te oefenen.


Voor de herfstvakantie ging ik naar Amsterdam met mijn Cultuur & Wetenschap klas om daar onder andere FoAm en het Scheepsvaartmuseum te bezoeken. De tweede foto vind ik heel cool geworden, lekker abstract. Ik geloof dat dat een koepel in het Scheepsvaartmuseum was. Op de vierde foto zie je het museum zelf, heel fotogeniek!

Mama vertelde dat ze ook nog een flitser had. Die moest ik natuurlijk ook even uitproberen! Ik vond het echt leuk, want je hoorde zo'n cool geluid terwijl de flitser oplaadde. De foto van Kitty vind ik echt heel cute, jammer dat hij niet scherp is. Maar ja, wat wil je ook met zo'n bewegende kat :')

Zo, dat waren de best gelukte foto's van mijn allereerste poging analoge foto's maken! Inmiddels zit er natuurlijk al weer een tweede rolletje in en heb ik al wat foto's van de sneeuw gemaakt die hier gevallen is. Ik wil deze keer ook wat meer mensen op de foto zetten, want bomen heb ik nou wel genoeg gezien ;)

Wat vind jij van deze foto's? Heb je zelf al wel eens analoog gefotografeerd?


nRelate Posts and Homepage