1/26/2014

Movies to watch + Books to read!

Ken je het probleem dat je nog zó veel boeken wilt lezen en films wil lezen, maar dat je lijst sneller groeit dan dat je tijd hebt om te gaan kijken of lezen? Ik heb dat probleem al-tijd. Maar toch heb ik altijd een lijstje in mijn notitieboekje staan (en bij boeken ook in Goodreads) met welke boeken ik wil lezen en welke films ik nog wil zien. Ik deel vandaag dit lijstje vandaag met jullie.

Boeken



1. (uitlezen) Het huis met de schaduw - Aminatta Forna
In dit boek ben ik al een tijdje bezig, en hij bevalt me tot nu toe erg goed! Ik vind het verhaal mooi, maar heb wel het gevoel dat er nog iets ontbreekt. Ik denk dat dat nog gaat komen.
2. Ontwricht - Harlan Coben
Dit boek kreeg ik van Suzanne voor kerst, en ik heb zin om er binnenkort in te gaan lezen. Het is een literaire thriller, dus ik verwacht een niet al te sterk verhaal, maar wel een héél spannend verhaal. Ik ben benieuwd!
3. The Help - Kathryn Stockett
Ik weet niet hoe lang dit boek al in mijn boekenkast staat, maar wel dat het beschamend is dat ik hem nog steeds niet heb gelezen. Hij lijkt me wel erg mooi, en de film vind ik ook geweldig, dus ik ga hem binnenkort lezen!


4. De verborgen geschiedenis - Donna Tart
Ik heb al veel over dit boek voorbij zien komen op Goodreads, en toen ik in papa/mama's boekenkast aan het neuzen was, kwam ik erachter dat hij daar gewoon staat. SCORE! Het is wel echt een dikke pil, dus ik denk dat ik het bewaar voor een periode dat ik veel tijd heb om te lezen, zodat ik er niet honderd weken over doe.
5. De millennium trilogie - Stieg Larsson
Papa heeft heel lang geleden deze boeken gelezen, toen ik nog niet zo into lezen was, of nog kinderboeken las (dat rijmt!). Laatst plaatste Soesja een heel leuk filmpje over haar favoriete boeken van 2013, en daar hoorden deze boeken ook bij. Dit maakte me nieuwsgierig (ik heb vaak wel dezelfde leessmaak als Soesja) en daarom zette ik de boeken op mijn lijstje. Het zijn er drie.
6. Van Suzannes boekenplank wil ik lezen: De Ravenjongens - Maggie Stiefvater, An Abundance of Katherines - John Green en Zwijgplicht - Helen Vreeswijk.
Of te wel: ik heb nog heel wat te lezen, en ik heb me beperkt tot het geven van zes boeken van mijn lijstje. In Goodreads staan er bij mijn to-read boeken namelijk 32... Dit zijn alleen de boeken die ik thuis heb liggen, dus lekker handig.

Films










1. Life of Pi 
Ik heb op 1 januari van dit jaar het boek 'Life of Pi' uitgelezen en was daarna nog lang onder de indruk van de geweldigheid van het boek. Ik wist natuurlijk dat er ook een film van was, maar eerst sprak me het verhaal totaal niet aan. Nu dus wel! Ik moest een examenbundel bestellen voor Nederlands, en toen wilde ik nog iets voor €6 bestellen, zodat ik geen verzendkosten hoefde te betalen. Life of Pi was in de aanbieding (bij bol.com) en BAM daar verdween hij in mijn mandje. Ik kan niet wachten hem te kijken!
2. The Great Gatsby
Eigenlijk beschamend dat ik deze (zoals iedereen zegt heel goede) film nog niet heb gekeken. Deze lag ineens bij de HEMA in het rekje waar ik naast stond. Ik beschouwde het als het lot en nam hem mee. Ik wil hem zo graag kijken!
3. 21 Jump Street
Een vriendin liet me een aantal trailers zien van films die ze erg leuk vind. Daaronder was ook 21 jump street, met Channing Tatum! Ik moest al lachen om de trailer, wat volgens mij een goed teken is. Het gaat over twee agenten die undercover op een high school gaan en daar, natuurlijk, de raarste dingen meemaken.
4. Mannenharten en Soof
De reden dat ik deze twee films even in één puntje zet, is omdat ik denk dat ze hetzelfde idee zijn. Niet qua verhaal, maar wel op het gebied van de feel good factor! Ze draaien beiden in de bioscoop en eigenlijk wil ik minimaal eentje daarvan nog wel zien in de bios.
5. About Time
Hier hoor ik ook de laatste tijd steeds meer mensen over. Het gaat over een jongen die ontdekt dat hij in de tijd kan reizen, en gaat dit ook doen. Er speelt ook Rachel McAdams in, die ook in The Notebook speelt (mijn favoriete film!).

Welke films wil jij nog zien en welke boeken wil jij nog lezen?




nRelate Posts and Homepage