1/31/2014

Postcrossing - Mijn ontvangen kaartjes

Kaartjes in de brievenbus vinden wanneer ik thuis kom vind ik geweldig, en al helemaal wanneer deze kaartjes uit Amerika, Rusland of India komen. Sinds ongeveer een jaar doe ik aan Postcrossing, waarbij je wanneer je een kaartje wilt versturen een random adres van iemand van over de hele wereld krijgt. Als diegene jouw kaartje ontvangen heeft, krijgt iemand anders jouw adres, en diegene stuurt jou dan een kaartje. Zo heb je, na een tijdje, een leuke verzameling kaartjes van over de hele wereld. Ik heb nu twintig kaartjes ontvangen, en ook ongeveer zo veel verstuurd. Ik wil graag mijn kaartjes en mijn favorieten daarvan laten zien.






Ik vind het kaartje dat ik het laatst heb ontvangen echt mooi. Hij komt uit Finland en er staan hele mooie stukken natuur op. Het lijkt me zo leuk om daar een keer heen te gaan op vakantie! Ik heb ook nog een ander kaartje uit Finland gekregen, een tijdje geleden. Ook die vind ik erg mooi.


Rusland is een land dat volgens mij veel aan Postcrossing doet, maar dat is ergens ook wel logisch, want het is natuurlijk een immens groot land. Ik kreeg een paar weken geleden een kaartje uit Moskou, met op de voorkant een foto van de universiteit. Wauw. Ik vind het echt een geweldig gebouw, en daar zou ik best een tijdje willen studeren!


Een kaartje die ik heel origineel beschreven vind, is bovenstaande uit Duitsland. Ze heeft in een cirkel allemaal feitjes over zichzelf gezet, wat ik erg leuk vind. En in het Duits! Ik heb Duits op school, en heb in mijn profiel staan dat ik Dutch, English, German and a little bit of Spanish spreek. Ik vind het leuk als iemand dan ook in een andere taal dan Engels schrijft. En het zonnetje ziet er gewoon vrolijk uit, met al die letters.

Een kaartje van een plek waar ik zo graag heen wil: New York! Ik vind het ook een erg leuk kaartje, omdat het een keer een ander beeld van New York geeft dan de standaard dingen.

Maar ik heb natuurlijk ook kaartjes gekregen van plekken waar ik zelf al eens geweest ben: Bremen en Lyon. Bremen al een paar keer, want het is daar heel leuk om te shoppen en de Primark daar is mooi en rustig. Lyon ben ik héél lang geleden geweest, maar niet echt memorabel, omdat we daar in een overnachtingshotel zaten en ik dus alleen het industrieterrein heb gezien :p 

Dit is mijn ALLERfavoriete kaartje ooit! Hij komt uit India, wat ik echt geweldig vind. Ik zat me de hele tijd te bedenken dat iemand aan ongeveer de andere kant van de wereld een kaartje speciaal voor mij heeft gepost. Ook heeft hij (of zij, ik weet het niet meer) er een leuk verhaaltje op gezet over de Riksja's. Vind ik leuk! En oja, die postzegels vind ik ook mooi.

Af en toe stuur ik zelf natuurlijk ook kaartjes, wat ik erg leuk vind om te doen. Eens in de twee à drie maanden koop ik een stuk of vijf leuke kaartjes, die ik dan in één keer verstuur naar vijf verschillende mensen in vijf verschillende landen. Ik vind het altijd wel opvallend welke landen een hele snelle postservice hebben en welke juist niet. Hong Kong is bijvoorbeeld erg snel, maar Wit Rusland totaal niet.

Verstuur jij wel eens een kaartje? 


(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage