1/14/2014

''Worry Less, Run More''

Na zo'n drie maanden is de luie ik eindelijk weer in beweging gekomen om een eindje te gaan hardlopen. Ik heb zomaar ergens, ik weet niet waar, de motivatie vandaan gehaald om mijn hardlooplegging en schoenen aan te doen, mijn sportwatch om te doen en gewoon te GAAN! De afgelopen drie maanden heb ik niet hardgelopen, en vandaag voel ik me beter dan ik me in de tijd heb gevoeld. Dit artikel is een update over mijn sportleven, wat zijn mijn doelen en hoe ga ik dat aanpakken?







Oke, ik weet dat dit wéér een update is met dat ik nu toch echt gemotiveerd ben en echt wat aan mijn sportleven ga veranderen. Het is eigenlijk beschamend hoe vaak ik mijn leven ga verbeteren en dan toch maar weer niet, maar dit keer wil ik het écht. Ik ben gewoon klaar met constant zeggen dat ik niet sport, en wil gewoon weer kunnen uitleggen dat ik minimaal één, maar soms ook twee of drie keer per week hardloop.

Mijn doel

Ik heb twee doelen: een klein, haalbaar doel en een 'ooit, maar het liefst dit jaar, doel'. 
Kleine doel: Ik wil hardlopen weer zodanig oppakken, dat ik zonder al te veel moeite de vijf kilometer weer kan rennen, binnen het half uur. Ik ben vanochtend (zondag) geweest en heb toen 2.3 kilometer gerend, dus ik wil voor de voorjaarsvakantie de vijf kilometer weer onder controle hebben.
Grote doel: Ik vind vijf kilometer allemaal heel leuk en aardig, maar ik vind tien kilometer pas écht cool en professioneel klinken. Dus: in 2014 wil ik de tien kilometer kunnen rennen. En ooit wil ik gewoon de halve marathon lopen, want dat lijkt me leuk en een grote kick. 
Maar voor nu focus ik me even op het weer oppakken van het hardlopen en de vijf kilometer. Let's do this! 

Hoe ga ik het aanpakken?

Aan de ene kant wil ik wel weer een keer echt op een sport, maar aan de andere kant... wat dan? Het enige wat in mijn dorp is en waar ik nog wel redelijk voor in aanmerking kom is fitness, zumba, of andere sportschool dingen. Het lijkt me wel leuk, maar het is ZO duur! En verder zijn er teamsports, maar dat is iets wat ik niet zo graag wil. Die teams zijn allemaal al zo lang samen en ik zie het niet zitten om daar nu nog even 'hoi hier ben ik' aan te komen. Volgend schooljaar wil ik wel gaan sporten bij de ACLO (dat is goedkope studentensport), maar dit jaar ga ik het bij hardlopen houden. 
Ik wil mezelf 'dwingen' om vaste dagen te kiezen om te gaan hardlopen, en dat ook echt te doen. Ik wil sowieso één dag in het weekend hardlopen, dus zaterdag of zondag, en verder wil ik daarnaast nog één dag (minimaal) door de week een stukje rennen. Moet wel lukken, want er zijn genoeg momenten dat ik niks doe of iets doe wat niet zo nuttig is. O, en misschien af en toe wat buikspieroefeningen via Youtube. 

En verder wil ik een beetje op mijn eten gaan letten. Ik wil niet alle ongezonde dingen laten staan, maar meer fruit eten vind ik wel een goed plan. 

Dus... ik hoop dat ik het dit keer wél volhoud en niet over een maand nog een keer een 'ik ga nu echt goed bezig met hardlopen' artikeltje maken. 

Hoe gaat het met jouw sportieve/luie leventje?




nRelate Posts and Homepage