2/09/2014

Dingen die me blij maken

Nu het hele weekend de regen weer met bakken uit de hemel gestroomd is, vind ik het wel weer eens tijd voor een blij artikeltje. Een lijstje met dingen waar ik dankbaar voor ben. Gewoon, om er even bij stil te staan. Ik hoop dat jullie allemaal ook dingen hebben waar je dankbaar voor bent, en daar dan vandaag/nu even aan denkt, waardoor er een lach op je gezicht verschijnt. Want een zondag, dat is toch alleen al iets moois? Foto's van mijn Instagram: marjoleinzoet


1. High Tea (in het Feithhuis)
Eind december was Janneke jarig, en ik gaf haar een 'tegoedbon' voor een High Tea in het Feithhuis in Groningen. Afgelopen vrijdag gingen we dan eindelijk ons eens lekker laten vollopen met thee, en ons helemaal volstampen met heerlijke dingen. En wauw, wat was het lekker! :) Ik geloof dat ik wel een liter thee heb gedronken, en verder de dingen die je hierboven ziet gegeten. Je kunt je misschien wel voorstellen dat ik de hele verdere dag nog propvol zat.

2. Katten.
Wij hebben hier in huis twee poezen rondlopen: Lola en Mickey (die op de foto is Mickey). Ik word bijna altijd blij als ik ze zie, en het fijnst vind ik als ze op schoot komen liggen. Warm én zacht.

3. Wie is de mol?
Elke donderdag moet ik tot 21 uur werken, maar ik hoop altijd dat we eerder vrij zijn, zodat ik WIDM nog helemaal kan zien. Ik vind het zo'n leuk programma, dat ik soms nog wel eens vergeet dat er een mol is. Ik ben namelijk geneigd op gewoon heerlijk achterover te leunen, en te vergeten dat iemand de mol is. Maar... mijn verdenkingen gaan uit naar Jan Willem. En anders is het in volgorde: Sophie, Susan, Tycho, Freek. Maar ja, ik ben niet zo'n mol-raad held. 


4. Q&A a day
Ik schrijf nu ruim een maand elke dag in Q&A, en elke dag kijk ik er weer naar uit om de vraag te beantwoorden. Sommigen zijn écht moeilijk, maar ik probeer de vragen niet uit te stellen, want het is toch wel dag gebonden. En ook word ik elke dag nog blij van het uiterlijk van het boekje. Dat gouden randje = wauw.

5. Goede cijfers
Ik heb afgelopen donderdag mijn laatste presentatie voor Duits OOIT gehad. We hielden het over Helgoland, een klein eiland ergens in de Noordzee boven Duitsland, en ik had een 7.5! BAM! Ik was wel even zenuwachtig, maar ik had het goed voorbereid dus vergat de tekst niet. En nog fijner: nu heb ik behalve het CSE voor Duits en Engels niks meer te doen, behalve oefenen. Het eind komt in zicht.


6. Lezen in een fijne stoel met thee.
Als ik niks te doen heb, kun je mij vaak vinden in een fijne stoel met een leuk boek. Ik ben gister al aan het vierde boek van 2014 begonnen: Zwijgplicht van Helen Vreeswijk. Ik had zin om gewoon even een snel boek tussendoor te lezen, soms heb je dat. Het zijn lekker grote letters en het leest als een trein. Ik ben benieuwd naar waar het verhaal heen gaat. 

7. Nog maar twee weken tot de voorjaarsvakantie.
YEAH! Ik heb er zin in. 

february 14 here I come
8. Ed Sheeran!
Ik luister naar veel verschillende artiesten, maar een artiest dat altijd weer terugkeert in mijn afspeellijsten is Ed Sheeran. Ook quotes van hem vind ik geweldig. Hij is gewoon geweldig. Bovenstaande quote heb ik voor het jaarboek gebruikt, om mezelf en mijn schooltijd te omschrijven. Oké, misschien niet helemaal passend, maar we hadden echt maar een kwartier om er eentje te verzinnen. Dan maar Ed Sheeran! 


9. Jullie
Sinds Teske afgelopen maandag ons in een artikel vermeldde, hebben we zo'n 40 nieuwe volgers gekregen, heerlijk veel bezoekers en ook wat meer reacties. Echt 10000x bedankt allemaal, het maakt me zo blij. En als je nooit reageert: doe 't eens vaker, want dat is leuk! 

Wat maakt jou blij?



nRelate Posts and Homepage