2/13/2014

Floor een sprookjesfiguur?!

Pastel Smiles

Sprookjes. Wie is er niet mee opgegroeid? Ik in ieder geval wel. Sprookjes zijn leuk, spannend, en je kunt ermee ontsnappen naar een andere, niet bestaande wereld. En nu bestaat er zelfs een tag over ook! Die moest ik, als sprookjes- en Once Upon A Time-liefhebber, natuurlijk invullen. Alle sprookjes zijn verwerkt in vragen waarmee je nog meer over me te weten kunt komen.

Sneeuwwitje: Beschouw je jezelf als mooi?
Dit is echt een rotvraag, want wat is 'mooi' precies? Iedereen is mooi op zijn eigen manier. Ik probeer zo mooi mogelijk vanbinnen te zijn, ook al is dat soms wel heel moeilijk hoor. Wat mijn uiterlijk betreft? Het negatieve beeld wat ik vroeger van mezelf had is wel een beetje weg. Ik zit een stuk lekkerder in m'n vel en kan nu ook de mooie kanten van mezelf zien.


Doornroosje: Hoeveel uur slaap jij per nacht?
Ik hou ervan om lekker uitgerust te zijn, en ik probeer dan ook elke nacht minstens acht uur te slapen. In het weekend slaap ik natuurlijk lekker ietsje langer, maar doordeweeks wil ik gewoon vroeg naar bed (lees: 22:00). 

Assepoester: Heb je een avondklok?
Ik weet niet helemaal hoe ik deze vraag moet interpreteren, maar als het gaat om de tijd dat ik thuis moet zijn, dan zijn mijn ouders altijd vrij soepel. Ik ga vrijwel nooit uit en daardoor vinden ze het niet erg als ik een keertje wat later thuiskom.

Rapunzel: Houd je ervan om buiten te zijn?
Ja, heel erg! Ik heb een bos tegenover mijn huis en ben zowat opgegroeid in de natuur. Toen ik klein was speelde ik altijd in het bos, en we gingen ook elke herfst een weekje naar de Veluwe. Ik krijg nooit genoeg van het bos!
Tumblr

Roodkapje: Vertrouw je onbekenden snel?
Ik zou mezelf niet echt wantrouwig noemen, maar het duurt bij mij wel heel lang voordat ik me open stel aan iemand. 

De Wolf en de 7 geitjes: Ben je snel makkelijk voor de gek te houden?
Meestal heb ik het wel snel door als iemand mij wil foppen, haha! Alleen mijn familie kan me nog wel eens te pakken krijgen.

Belle en het Beest: Wat maakt een persoon mooi in jouw ogen?
Dit vind ik altijd een lastige vraag. Een mooie innerlijk is altijd belangrijk. Ik vind het mooi als iemand betrouwbaar, behulpzaam, dankbaar, positief en respectvol is. Onder andere.

De Kleine Zeemeermin: Welk offer zou jij opbrengen voor liefde?
Deze vraag kan ik bijna niet beantwoorden, joh. Ik ben nog nooit hoteldebotel verliefd geweest en kan dus ook niet zo goed inschatten wat ik zou opofferen voor de liefde. Mijn familie is echt ook super belangrijk voor me en zou voor hen door het vuur gaan denk ik.

De Kikkerkoning: Wat vind jij walgelijk?
Hypocriete mensen. Mensen die aardig tegen je doen als ze iets van je willen, maar kwaad over je spreken achter je rug om. En verder? Spinazie en boerenkool. Jakkie bah.

Sjaak en de Bonenstaak: Welke planten staan in jouw huis?
Een beetje een gekke vraag dit. Nou, goed. In mijn kamer staat een verdord bonzai-boompje en een of andere plant waarvan ik de naam niet weet. Ik vrees dat ik niet echt gemaakt ben om planten te onderhouden...


De Gelaarsde Kat: Heb jij huisdieren?
Hierboven zie je de liefste kat ooit. Meet Kitty! We hebben haar al jaren, ik kan me niet eens meer herinneren wanneer we haar kregen. Het is ook een beetje een rare kat, want sinds een paar weken vindt ze het ineens heel lekker om zowat in je nek te liggen. Het kan allemaal, hè.


Blauwbaard: Noem een zwakte in je karakter.
Ik ben nog steeds verlegen en daar baal ik soms wel een beetje van. Ik ben altijd bang wat 'nieuwe mensen' van mij vinden en daardoor klap ik dicht, omdat ik niets stoms wil zeggen. Het is al wel minder erg dan een paar jaar geleden, maar soms loop ik er nog wel eens tegenaan. 

Pinokkio: Wat is je grootste wens?
Super moeilijk dit. Ten eerste wil ik gelukkig oud worden, maar als ik me focus op dit moment wil ik het leuk hebben op mijn nieuwe studie volgend jaar, Paul McCartney ontmoeten en meespelen in Doctor Who. Wie zei dat deze wensen realistisch moesten zijn?

Peter Pan: Wat is je mentale leeftijd?
Soms voel ik me wel ouder en volwassener dan ik eigenlijk ben, maar aan de andere kant kan ik soms ook een beetje kinderachtig doen ;) Wat dat betreft zit ik volgens mij precies goed met mijn zeventien jaar oud. 

De Sterrendaalder: Wat is je meest waardevolle bezit?
Ik moet zeggen dat ik best een materialistisch meisje ben, oeps... Ik hou van mijn camera, mijn platenspeler + platen, iPod en kleding. Mijn vrienden en familie vind ik ook erg belangrijk.

Vrouwe Holle: Ben je lui of een harde werker?
Ik ben extreem lui, soms. En als ik eenmaal op de bank of op bed lig, kom ik er ook niet snel meer vanaf. Ik kan echter ook goed mijn best doen voor bijvoorbeeld school, maar dan moet ik wel weer een pauze inlassen waarin ik weer mijn luie zelf kan zijn, haha.

Dream.°°°

De Stukgedanste Schoentjes: Vind je het leuk om naar feestjes te gaan?
Om eerlijk te zijn vind ik er niet heel veel aan, aan uitgaan dan. Feestjes als in verjaardagsfeestjes of 'zomaar-feestjes' vind ik daarentegen wel weer leuk! Lekker kletsen, goede muziek luisteren en zelfgemaakte hapjes eten. Yes, please!

De Nieuwe Kleren van de Keizer: Geef je veel om kleding?
Haha, 'helaas' wel. Ik ben een beetje verslaafd aan internetshoppen, vrees ik. Verder vind ik het gewoon heel leuk om nieuwe kledingcombinaties te zoeken en er leuk uit te zien. 

De Prinses op de Erwt: Ben je gevoelig?
Moeilijk. Soms wel, denk ik. Als het gaat om kritiek op bijvoorbeeld mij of mijn familie kan ik daar wel geïrriteerd van raken, maar verder valt het geloof ik allemaal wel mee bij mij. Ik hoef bijvoorbeeld bijna nooit te huilen bij films of boeken, hoe zielig ze ook zijn!

Herken jij je in een van deze antwoorden? En als je een sprookjesfiguur zou mogen zijn, welke zou je dan kiezen en waarom?

nRelate Posts and Homepage