2/11/2014

Food - Recepten met havermout

Sinds een paar week hoor ik ook tot de club mensen die Havermout heerlijk vind. Ik eet het minimaal één keer per week (als ik het eerste uur vrij heb en meer tijd heb om een ontbijt te maken). Maar naast ontbijt, kan havermout ook gebruikt worden in recepten voor lunch, tussendoortjes of desserts. Ik ben eens gaan zoeken en heb de lekkerste recepten voor ontbijt en toetjes op een rijtje gezet.

Havermout als ontbijt



Op de foto hierboven zie je havermoutcrumble, met aardbeien en yoghurt. Wauw, wat lijkt me dit lekker zeg! Van de crumble maak je in één keer een hele pot, en als je 's ochtends besluit dit als ontbijt te eten, hoef je alleen maar aardbeien (of ander fruit), jam en yoghurt met de crumble te vermengen. Jum!



Het recept van Denise gebruik ik eigenlijk elke keer als ik in de ochtend havermoutpap eet. Appel, rozijnen, kaneel en een beetje stroop, en de ochtend kan goed beginnen! Als je nog geen idee hebt hoe je de perfecte pap moet maken, zou ik zeker haar recept even checken! 


Koekjes van Havermout wil ik al een hele tijd een keer proberen te maken. Het idee dat je koekjes aan het eten bent als ontbijt trekt me wel aan, zeker omdat de koekjes hartstikke gezond zijn! Ik zeg: plan. Filmpjes van Foodgloss vind ik sowieso erg leuk en inspirerend om te kijken, en ook legt ze duidelijk uit welke stappen je moet zetten om het recept te maken.

Havermout als toetje







Op de site van de Allerhande, of gewoon in het tijdschrift zelf, zijn altijd wel lekkere recepten te vinden. Je hoeft alleen maar het ingrediënt in te tikken waarna je een hele berg met recepten krijgt. Toen ik zocht voor toetjes met havermout, stuitte ik op de bovenstaande drie heerlijke dingen. Van links naar rechts: blauwe bessen-appelcrumble, haverkokoskoekjes met cranberry en rabarbermuffins.



Vorig jaar at ik voor de eerste keer Crème Brûlée, de overheerlijke vanille hemel. Maar HEE, ook daar is een recept voor met havermout. Het recept lijkt me erg makkelijk. Het enige wat je nodig hebt is havermout, melk, gelatine en suiker. Misschien ga ik het zelfs vanavond (zondag) maken! 


Cheesecake is mijn grote liefde! In bovenstaand toetje is de cheesecake-bodem gemaakt van, je raadt het al, havermout. Ik zeg jum. 

Ik heb heel wat ideetjes voor ontbijtjes en toetjes met havermout als ingrediënt gekregen. Havermout is heel erg gezond, dus als je dat als basis gebruikt (behalve misschien bij de toetjes) hoef je je niet of nauwelijks schuldig te voelen. Vooral als je in de morgen fruit door je havermoutpap gooit ben je echt goed bezig.

Eet jij wel eens havermout? 









(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage