2/08/2014

new addiction - Doctor Who

Keep Calm and What Your Favorite Series

Ik vroeg me echt af wat ik met mijn leven moest doen toen Once Upon a Time een stop had. Elke week keek ik weer uit naar een aflevering, was heel erg verslaafd en fangirlde er op los, maar nu was het afgelopen. Tot de tijd tot het vervolg begint, half maart, moest ik een andere serie zien te vinden (want ik ben gek op series). Verscheidene mensen had ik al over Doctor Who horen praten. Ik had eerst een beetje vooroordelen. Doctor Who? Serieus een serie voor nerds. Maar hé, stiekem ben ik soms ook een nerd, dus ik besloot het een kans te geven. En oh my, dat was een van mijn beste, maar ook een van mijn slechtste beslissingen ooit.

@FuturistcLover | via Tumblr

Doctor Who gaat over The Doctor die rondreist door tijd en ruimte met zijn vrouwelijke metgezel in zijn blauwe police box. Hij is de enige Time Lord die is overgebleven van the Great Time War met de Daleks en red nu mensen (en buitenaardse wezens) van aliens en andere buitenaardse dingen. En ja, that's basically it. En het is vrij geweldig. Ik begon bij 'seizoen 1' (eigenlijk seizoen zoveel want de serie loopt al sinds de jaren '60) op Netflix (super ideaal) en ben sinds de eerste aflevering hooked. Het was twee weken geleden dat ik begon met het eerste seizoen. En ik ben nu bij seizoen 4. Ja, zo erg is het. Ik kan gewoon niet stoppen en ik vraag me echt af of ik nog wel een leven heb, omdat ik het zo veel kijk. 

once,

Doctor Who is een vervelende, irritante en verschrikkelijke serie, want het zit soms zo goed in elkaar dat ik echt een 'oh my god-moment' heb als er weer eens iets spannends gebeurt. En dat is ook gelijk waarom ik de serie zo leuk vind. Ik heb het gevoel dat, als ik doorga over waarom ik het zo leuk vind, dit een super ongestructureerde blogpost gaat worden. Maar ja, volgens mij zijn mijn schrijfsels wel vaker ongestructureerd. Ik kan in ieder geval niet goed omschrijven waar de serie over gaat, omdat elke aflevering weer een nieuw verhaaltje is. In het verleden, in de toekomst, op Aarde of in de ruimte, niets is te gek. En daardoor is elke aflevering weer een cadeautje, omdat er van alles kan gebeuren. Verder vind ik gewoon elk personage leuk en de acteurs (die The Doctor spelen vooral) vind ik echt goed. Ik kijk nu de seizoenen met David Tennant in de hoofdrol en gewoon wauw. Stiekem kijk ik elke dag wel twee afleveringen en soms gebeurt het dat ik per ongeluk een half seizoen in het weekend kijk. Je hoort het, Doctor Who is mijn nieuwe nummer één verslaving. Ik raad je het zeker aan om ten minste één aflevering te kijken, al is het alleen maar om de goddelijke Britse (en de soms wat platte Londense ;) accenten.

Aan welke serie ben jij verslaafd? En kende jij Doctor Who al?



nRelate Posts and Homepage