3/02/2014

Floor en Marjolein naar Noordwijk

Zoals Floor in het artikel van gisteren al kort vertelde, zijn wij afgelopen week twee dagen er op uit geweest. Dit keer niet naar Amsterdam, Berlijn of Groningen, maar naar Noordwijk. Omdat Suzanne deze week op skivakantie ging met school, leek het papa, mama en mij leuk om ook een nachtje naar een hotel te gaan. Maar dat zou natuurlijk niet leuk zijn als ik alleen was, dus mocht ik iemand meenemen. En die iemand werd Floor. In dit artikel een aantal foto's en een verslagje van wat we hebben gedaan.


















 
in de auto - klompen in Zaanse Schans - de eerste Albert Heijn van Nederland - bedselfie.

Dag 1: Dinsdagochtend was het zo ver. Nadat ik even moest wennen om wakker te worden door de wekker, sprong ik fris en fruitig uit bed, en om half tien stonden wij luid toeterend (grapje) voor Floors huis. Twee uur later stopten we bij Zaanse Schans. Dit is écht een bezienswaardigheid in Nederland, en dat was te zien aan de Japanners die er rondliepen. Ik vond het een erg schattig dorpje-achtig-iets, met mooie molens, water en leuke winkeltjes met ouderwets eten. En ook hing er een heerlijk chocoladegeur. Omdat het regende veranderden we onze plannen om naar het strand te gaan in het plan om even langs de Primark in Zaandam te gaan, want we waren daar toch vlak bij. Ik kocht er niks, maar Floor wel (wat je kunt zien in het artikel van gister). Het was een hele snelle actie, en daarna gingen we toch echt naar ons hotel in Noordwijk. We sprongen op ons bed, speelden scrabble en dronken cola. Toen de avond naderde, stapten we in de auto om naar Noordwijk aan Zee te rijden, waar we nog heerlijk even op het strand konden lopen. We spotten in onze ooghoek een strandtent, waar we nietsvermoedend naar binnen liepen. Maar wow, wat een leuke tent! Súper stijlvol en trendy ingericht, leuke obers en echt perfect eten. Mocht je in de buurt zijn: sla de restaurants aan de boulevard over en ga naar De Lodge (in de zomer heet het Branding). Ik at hier mijn eerste keer Sushi bij het voorgerecht, en ik vond het lekker. Vrienden van papa en mama wonen vlakbij, dus daar gingen we nog even langs om thee te drinken. 'S avonds kletsten we nog wat, en daarna gingen we na heel wat mislukte pogingen (we moesten steeds lachen...) eindelijk slapen.




zonsondergang op het strand - selfie op het strand 1 - selfie op het strand 2 - lunch bij La Place.

Dag 2: We begonnen de dag met het ontbijt, waarna we in de auto stapten om aan het strand te gaan bij Wassenaar. We reden heel leuk door de duinen en het strand daar was ook zó leuk en mooi. Ik wil echt aan het strand wonen, hoor. We maakten coole schelpenfoto's en ik zocht wat leuke schelpjes (die zitten nog steeds in mijn jaszak). Na een tijdje waren we toe om naar Den Haag te gaan. We dronken eerst wat bij de Douwe Egberts, en daarna gingen papa en mama hun eigen ding doen en Floor en ik ook. We zijn zo'n drie winkeltjes in gegaan, hebben heerlijk een broodje gegeten en Superfood-sapje gedronken bij La Place en daarna gingen we naar Prodemos, want we zouden een rondleiding door de Tweede Kamer krijgen. We bezochten ook de Ridderzaal, wat ik erg cool vond. En daarna naar de Tweede Kamer, waar we echt door een vliegveld-achtige beveiliging moesten. En dat terwijl er niet eens ministers waren, omdat het vakantie was... Maar toch leuk om een keer te zien, die beroemde kamer. Floor en ik wilden daarna nog even naar de Pull&Bear, want die heb je bij ons in het Noorden niet. Goed geslaagd daar (ik dan), en daarna aten we nog kibbeling waar we werden aangevallen door een meeuw (GEEN GRAP!). En daarna begon onze twee en half uur durende terugreis.

Het waren leuke dagen!

Wat heb jij deze week gedaan? 



nRelate Posts and Homepage