3/29/2014

Fotografie - It Was All A Dream

Laatst konden jullie op Instagram zien dat ik mijn eindproject voor kunst beeldend inleverde. We mochten deze laatste keer helemaal zelf weten wat we gingen doen. Als jullie me een beetje kennen, weten jullie natuurlijk dat ik gek ben van fotografie. Ik besloot dus om een fotoserie te maken. De periode van tevoren hebben we veel geëxperimenteerd met verschillende onderwerpen en materialen, en toen heb ik besloten dat ik verder wilde gaan met het thema 'Wordt Vervolgd', wat tevens het Kunstbende thema van dit jaar is.
Dit project was extra spannend, omdat we aan het einde van de periode een heuse eigen expositie zouden krijgen! Ik liet de foto's op een groot formaat uitprinten bij de HEMA, en nu hangt mijn serie in Academie Minerva in Groningen. Er zou ook een catalogus komen, waarin iedereen met zijn of haar werk en uitleg zou staan. Om mijn onderwerp een beetje uit te leggen, heb ik mijn catalogustekst hier onder geplakt.

‘In je dromen kom je vaak in spannende situaties terecht. Je bent een stoere held als in een actiefilm, of je rent weg voor de persoon die jou wil vermoorden. Juist op het spannendste moment word je wakker. Was dit een droom, of gebeurde dit echt? In je dromen spring je van plek naar plek, en zijn de personen die je tegenkomt, als je erover nadenkt, je eigen hersenspinsels. In de fotoserie ‘It Was All A Dream’ zie je hoe ik deze droomcliffhangers, zoals ik ze noem, heb geïnterpreteerd.’
Ik heb vijf foto's gemaakt, die elk op hun eigen manier op het thema aansluiten. Ik heb zelf gefotografeerd, maar om het surrealistische van dromen te benadrukken heb ik ook gebruik gemaakt van Photoshop. De serie kan vrij geïnterpreteerd worden, omdat iedereen dromen anders ervaart. Ik ben heel benieuwd wat jij van deze foto's vind, en wat jij er in ziet. Inmiddels heb ik het cijfer voor het project al terug: een 8,5!



1.



2.


3.


4.


5.

Wat vind jij van deze foto's? En hoe interpreteer jij ze?

nRelate Posts and Homepage