3/11/2014

Shoplog - Boeken

Deze week is het weer boekenweek! Dit is eigenlijk het eerste jaar dat ik nooit meer kinderboeken lees (behalve soms een Young Adult), en ik keek er ook best naar uit. Een goed excuus om een boek te kopen, toch? Maar toen werd ik ineens onverwacht gebeld met de mededeling dat ik gewonnen had met mijn recensie voor de 'deel je leesplezier en win' prijsvraag. Ik stuurde een recensie in voor Het huis met de schaduw van Aminatta Forna, en blijkbaar was die goed genoeg om te winnen. Je kunt hem nu zien op buikbandjes in elke Bruna winkel. Yeah! Maar... ik kreeg ook nog een flinke kadokaart, goed genoeg om vier boeken van te scoren. Weten welke? Lees dan verder!





Zo, een heerlijke stapel zoals je kunt zien :) Ik fietste dan ook redelijk gelukkig met een tas vol boeken naar huis.

Als eerste kreeg ik natuurlijk ook het boekenweekgeschenk, geschreven door Tommy Wieringa. Ik denk dat ik hem deze week nog ga lezen, en aangezien hij maar 80 bladzijden heeft is hij vast zomaar uit. Ik ben erg benieuwd.

Over Zusje van Rosamund Lupton had ik al veel goede dingen gehoord en gelezen. Toen ik hem zag liggen voor de spotprijs van €10 nam ik hem meteen mee.
Het boek gaat over Beatrice, die op zoek gaat naar haar vermiste zusje Tess. Tijdens het onderzoek komt ze erachter hoe weinig ze eigenlijk weet over haar zusje. Het sprak mij erg aan, omdat ik van thrillers houd, maar helemaal als het niet per se om het enge gaat, maar ook nog een mooi verhaal heeft. Ik kan niet wachten om het te lezen!

De Boekendief van Markus Zusak stond al een hele tijd op mijn to-read lijst. Er is nu ook een film van, en ik heb dan ook de filmuitgave. Met een leuk plaatje op de voorkant en leuke tekeningetjes aan de binnenkant. Het boek gaat over Liesel, die negen is als ze door haar moeder naar een pleeggezin word gebracht. In de jaren dat Liesel bij haar pleeggezin woont, wordt ze een echte boekendief. Het boek is vertelt door de ogen van de dood, wat mij erg heftig en origineel lijkt.


Mijn Goodreads overstroomde al met vrienden die dit boek aan het lezen waren, en stuk voor stuk vonden ze het geweldig. Mij lijkt het ook een hele leuke serie, die Divergent-trilogie van Veronica Roth, dus nam ik het eerste deel mee. Dit is ook een filmuitvoering, trouwens.



Ik had nog €12,50 over van mijn budget, en het leek me cool om het precies vol te maken, zodat ik niks over zou houden en ook niks extra zou moeten betalen. Toen ineens spotte ik 365 dagen onderweg van Floortje Dessing. Ik vind haar ├ęcht heel cool, in 3 op reis en haar programma 'Floortje Dessing naar het einde van de wereld'. In dit boek neemt ze je mee door haar reis die een jaar duurde, en er staan dan ook prachtige foto's, tips en verhalen in. Leuk!

Dit was mijn heerlijke stapel. Ik heb voor de komende tijd weer wat te lezen, dus. Fijn om zoiets te winnen, haha. Als je ook Goodreads hebt, trouwens, voeg me dan hier toe!

Ga jij nog een boek kopen in de boekenweek? 



nRelate Posts and Homepage