4/25/2014

day zero project - mijn lijst!

Edit: na twee weken had ik al geen zin meer om het project te doen. Alle dingen die in de lijst staan, wil ik nog steeds heel graag doen, maar ik vind het niet leuk om mijn leven via een lijst te gaan leiden, en daarom heb ik besloten te stoppen met het project! 

Een tijd geleden stuitte ik op het 'day zero project', een project waarbij je jezelf 101 doelen stelt, waarvoor je 1001 dagen hebt om ze uit te voeren. Ik twijfelde een tijdje of ik er ook aan wilde beginnen, maar toen ik begon met random doelen op te schrijven vond ik het wel erg leuk en besloot ik er gewoon mee te beginnen. Als ik geen zin meer heb, stop ik gewoon, maar voor nu vind ik het heel leuk! Ik heb 101 doelen weten te verzinnen, die heel erg uiteenlopen. Ik heb ze ingedeeld in verschillende categorieĆ«n om het een beetje overzichtelijke te houden. Eens per maand (dat is het plan in ieder geval) schrijf ik een update op Sweethippos, om te vertellen welke doelen ik die maand gehaald heb. Per doel stop ik €2 in een spaarpot, dus als ik alles voltooid heb heb ik een leuk bedrag gespaard. Kijk maar mee naar mijn lijst!

Begindatum: 25 april 2014, Einddatum: 20 januari 2017! 




Day zero project gerelateerd
1. Koop/maak een spaarpot.
2. Doe voor elk behaald doel  €2 in de spaarpot.
3. Leg het project vast in foto’s.
4. Schrijf elke maand een update op sweethippos.nl (0/33)
5. Doe aan het einde van de 1001 dagen iets leuks met het geld.
6. Overtuig iemand om ook mee te doen met het Day Zero Project

Persoonlijk
7. Slagen voor VWO
8. Mijn rijbewijs halen
9. Donor worden
10. Een leuke nieuwe baan vinden
11. Propedeuse van mijn studie (Economie & Bedrijfseconomie) halen.

Reizen
12. Dolfijnen spotten
13. Voor minimaal een nacht naar een waddeneiland
14. Interrailen door Nederland
15. Bezoek alle Nederlandse hoofdsteden (0/12)
16. Een weekendje weg met een vriendin
17. (nog eens) naar Parijs
18. (nog eens) naar Londen

Limitilions | limitilions.tumblr.com | limitilions.com

Creatief/eten
19. Een schilderij maken
20. Vijf DIY-projecten (0/5)
21. 1000 volgers op sweethippos.nl behalen
22. Leg een hele dag vast met een wegwerpcamera
23. Schrijf een verhaal
24. Red Velvet Cake bakken
25. Drie gangen menu koken voor familie of vrienden
26. Papa, mama en Suzanne meenemen uit eten
27. Cocktails maken met Floor
28. Een maand lang elke dag fruit eten
29. Naar het pannenkoekenschip
30. Een week lang geen vlees eten
31. Kies ‘fantasie van de kok’ bij de pizzeria
32. Zelf jam maken met Suzanne
33. Patat eten bij de Belg
34. Sushi eten in een restaurant
35. Tien onbekende dingen eten (0/10)
36. Maak chocolate-chip-cookies zonder pakje
37. Organiseer een high-tea
38. Bak bananenbrood
39. Doe mee met een 30-dagen challenge op Instagram
40. Versier een Starbucks bekertje
41. Maak een zelfportret
42. Ontdek tien nieuwe blogs en maak er een artikel over (0/10)
43. Een nieuwe layout op het blog

Activiteiten/vrije tijd/random
44. Hardlopen op het strand
45. 10k kunnen rennen
46. Drie nieuwe sporten proberen (0/3)
47. Stand up Paddling
48. Naar de dierentuin
49. 7 keer naar de bioscoop (0/7)
50. Vijf keer picknicken (0/5)
51. Kijk films waarvan de titels beginnen met letters die samen de letters van mijn naam vormen (M-A-R-J-O-L-E-I-N)
52. Front Row bij een concert
53. 5 keer naar het zwembad (0/5)
54. Leer op hakken lopen
55. Een week geen geld uitgeven
56. Een feest organiseren
57. Verkoop vijf dingen via marktplaats en stop het geld in de spaarpot (0/5)
58. Zoenen
59. Dronken worden
60. Een week lang zonder social media
61. Vrienden worden met een jongen
62. Figureren in een serie
63. Koop een nieuwe telefoon
64. Doe mee met 25 prijsvragen (0/25)
65. Win iets met een prijsvraag
66. Lees alle boeken van Rainbow Rowell


šŸŒø eleanor & park šŸ”„

67. Koop een shirt bij een concert
68. Lees ‘De ontdekking van de hemel’ van Harry Mulisch
69. Laat tien briefjes achter in boeken van de bibliotheek (0/10)
70. Alle kleurplaten in het kleurboek voor volwassenen ingekleurd hebben
71. Geef drie keer geld aan een straatmuzikant/kunstenaar/… (0/3)
72. Reorganiseer de lijst
73. Fotoshoot houden met Floor
74. Zet vijf keer €100 op spaarrekening (0/5)
75. Zeg een week lang ‘ja’ tegen alles wat op mijn pad komt (afspraken etc)
76. Koop drie keer spontaan een kadootje voor iemand (0/3)
77. Een boek lezen die uitgebracht is in mijn geboortejaar
78. Een week lang lipstick dragen en er foto’s van maken
79. Een maand lang elke dag een outfitfoto maken
80. 100 fans op Lookbook halen
81. Alle boeken van John Green lezen
82. Schenk geld aan een goed doel
83. Een zonsondergang bekijken aan het strand
84. Maak een happy playlist met 101 nummers
85. Op de fiets naar Groningen om een ijsje te eten
86. Volg een Yoga les
87. Vraag tien mensen om een boek te suggereren, en lees ze allemaal (0/10)
88. Maak een foto voor elke letter van het alfabet (0/26)
89. Maak een kunstwerk van een favoriete quote
90. Maak een maand lang elke dag een tekeningetje
91. Koop nieuwe hardloopschoenen
92. Doe vijf kleine dingetjes voor een vreemde (0/5)
93. Kijk naar vallende sterren
94. Doe iets leuks met alleen mama
95. Doe iets leuks met alleen papa
96. Doe iets leuks met alleen Suzanne
97. Naar een (voor mij) nieuwe stad in Europa
98. Naar Scandinaviƫ
99. Naar Walibi World
100. Bezoek tien keer een museum (0/10)
101. Doe aan Color Throwing

Ik heb zin om met deze dingen bezig te gaan! Zoals je ziet zijn het eigenlijk niet hele grote, levens-veranderende doelen, maar wel dingen die ik (altijd al) heel graag wil doen. Ik ben benieuwd of ik het volhoud en of ik alle doelen ga halen. Voor het geval ik over een jaar de helft van mijn lijst niet leuk meer vind heb ik ook doel 72: reorganiseer de lijst erin gezet. Dan kan ik dingen veranderen/aanpassen. Ik houd in dit artikel (ook) bij welke doelen ik al heb gehaald. Als ik hem heb gehaald zou ik het doel doorstrepen, en als ik er mee bezig ben zou ik heb schuin drukken.
A special thanks to Linda, Suzanne en Gerrianne die me hebben geĆÆnspireerd om dit project te doen! 


Kende jij het project al? 









nRelate Posts and Homepage