4/19/2014

ideeën voor het lekkerste paasontbijtje

heart me

Last-minute paasontbijt ideeën, waarom ook niet? Ons gezin heeft, net zoals vele andere gezinnen in Nederland, als traditie om met Pasen lekker uitgebreid te ontbijten of te brunchen. Meestal wordt dat een brunch, aangezien ik op zondag altijd lekker in mijn bed wil blijven knorren ;) Dit jaar wil ik iets eerder uit bed gaan om een mooi ontbijtje klaar te maken voor mijn ouders en mijn broertje, maar wat zijn de ingrediënten voor een perfect paasontbijt? Dat lees je in dit artikel.

de basics



Wat wat mij betreft bij een traditioneel paasontbijtje hoort, zijn eitjes (key ingredient, sowieso), verse broodjes en croissantjes, matzes met suiker, versgeperste jus en fruit. Ook al heel lekker natuurlijk, maar het is nog leuker om daarmee te gaan variëren. Ik heb op AH.nl heel veel lekkere en originele paasreceptjes gevonden die ik graag met jullie wil delen. 

broodjes

Ontbijtburger met spek, ei en avocado

Burger met gebakken ei, spek en avocado

Jongens, ziet dit er niet amazing uit? Ik krijg er meteen honger van. Het is misschien niet het gezondste broodje ooit, maar ik denk dat ik hier zeker van zou genieten tijdens mijn paasbrunch.

Eierdopbagel met zalm en roomkaas

Eierdopbagel met zalm en roomkaas

Super slim, een bagel gebruiken als eierdopje. Ik denk dat als ik dit broodje maak, dat er dan een heel Bagels&Beans gevoel ontstaat aan tafel. Deze groene bagel lijkt me trouwens ook geweldig.

Verse kruidenbroodjes

Verse kruidenbroodjes

Super simpel, deze kruidenbroodjes. Een goede start van de dag!

eitjes

Eggs benedict

Eggs benedict

Als je een echte keukenprinses bent, dan kun je in plaats van een simpel gekookt eitje eggs benedict maken! Om eerlijk te zijn loopt het water me nu al in de mond.

Oeuf 'en cocotte'

Oeuf 'en cocotte'

De naam klinkt super fancy, maar dit receptje is niets anders dan een ei in een bakje met basilicum, crème fraiche, een eitje en zout en peper in de oven. Een goed alternatief voor meisjes zoals ik die totaal niet kunnen koken... Deze eieren in een potje lijken er overigens erg op, maar dan zit er nog een super veel kaas doorheen, jum.

Romige kaasomelet met rucola

Romige kaasomelet met rucola

Wat is er mis met een simpel omeletje? Niets toch? Precies, dat dacht ik ook. De kaas, de rucola en de paprika maken het helemaal af.

miscellaneous 

Petals cheesecaketosti's

Cheesecaketosti's

Toen ik dit zag dacht ik echt dat het een grapje is, maar het is toch echt waar: cheesecake in het tostiapparaat. Lijkt jullie dit niet goddelijk? Citroen- en bosbessensmaak. Perfect voor een zondagochtend.

Pannenkoekjes met room

Pannenkoekjes met room

Jullie weten natuurlijk allemaal hoe jullie die super lekkere pancakes moeten bakken, maar ik wil het recept toch nog even met jullie delen. Iedereen zou dit toch voor hun ontbijt moeten hebben?

Aardbeien met mascarponecrème

Aarbeien met mascarponecrème

Voor je ontbijt of voor 's avonds als toetje: aarbeien kunnen altijd. En in combinatie met frisse mascarpone zijn ze vast nog lekkerder.

versieren maar!

Al dat lekkere eten op tafel ziet er natuurlijk nog beter uit als de tafel ook mooi versierd is! Zorg ten eerste voor leuke servetjes en dek de tafel op je paasbest, maar iets extra's is ook niet weg. Hier onder een aantal ideeën voor je paastafel.

Flower Arrangements in Eggshells

Super simpel: tik het eitje over de helft, haal het bovenste topje eraf, laat het ei eruitlopen en steek daar vrolijke lentebloemetjes in. Instant paasgevoel! Ook leuk is om was in het lege eitje te gieten en er een lontje in te doen. Zo heb je je eigen paaskaarsje!

Bunny Fold for Napkins

Natuurlijk heb je allerlei servetjes in de leukste printjes, maar als je effen servetten hebt kun je er ook een paashaasje van vouwen! Hier lees je hoe dat moet. Sowieso kun je op die site nog veel meer leuke (paas)DIY's vinden, dus het is zeker een kijkje waard.

Wauw, wat een lang artikel is dit geworden! Ik vond het ontzettend leuk om te maken, want ik heb er zelf ook allemaal weer goede ideeën van gekregen. Ik wens jullie alvast een fijn paasweekend toe met familie, lekker eten en een mooie versierde tafel ;)

Wat lijkt jou het lekkerste paasrecept?

nRelate Posts and Homepage