5/11/2014

5k is back!

Jullie kennen mijn hardloopverhaal: het heeft ups and downs, maar het grootste gedeelte van de tijd ben ik een grote fan van hardlopen en geniet ik er ontzettend van. Ik heb al best vaak de 5 kilometer Runningcoach met Renate Wennemars gevolgd, en toen ik zonder trainingsschema maar niet verder kwam, besloot ik het gewoon nog een keer te doen. Ik heb de eerste weken en hele makkelijke trainingen eruit gehaald, zodat ik uiteindelijk tien van de achttien trainingen over had. Afgelopen woensdag stond het half uur op het programma, iets waar ik zowel naar uit keek als tegenop zag.





En je kunt het misschien al raden: IK HEB HET GEHAALD! Ik wist wel dat ik het zou gaan halen, want ik wilde gewoon echt niet stoppen voor ik het half uur volgerend had. Dus dat deed ik. Ik redde het niet helemaal om 5 kilometer in een half uur te rennen, maar ik vind 4.64 km met een gemiddelde snelheid van 6'27'' / km helemaal prima. En nu kan ik het gewoon weer, wauw. Dat voelt goed.

En nu? Ik ga nu verder trainen voor de 10 kilometer. Ik heb een trainingsschema uitgezocht dat alleen maar bestaat uit duurlopen en niet uit intervaltrainingen, en ik denk dat het wel een fijn schema is. Het is als volgt:
1. 30 minuten, 2. 35 minuten, 3. 30 minuten, 4. 38 minuten, 5. 30 minuten, 6. 41 minuten, 7. 30 minuten, 8. 45 minuten, 9. 30 minuten, 10. 50 minuten, 11. 35 minuten, 12. 50 minuten, 13. 35 minuten, 14. 55 minuten, 15. 35 minuten, 16. 60 minuten, 17. 35 minuten, 18. 65 minuten, 19. 35 minuten, 20. 70 minuten.
Ik denk dat dit een fijn schema is omdat je dan steeds één keer per week een rondje loopt die op een gegeven moment redelijk op de automatische piloot gaat, en één rondje wat moeilijker. Ik ben er klaar voor (en hopelijk ga ik er dit keer niet tien keer over doen...) 

Dit is even een kort artikeltje. Morgen beginnen de examens voor ons, en dat is best spannend. Ik heb goed geleerd en ben er eigenlijk wel klaar voor, en na morgen (Nederlands) ben ik drie dagen vrij zodat ik de vakken die ik vrijdag heb even kan herhalen. Ik hoef dit weekend daarom ook niet zo heel veel meer te leren. Fijn, want daar ben ik wel een beetje klaar mee... 



nRelate Posts and Homepage