5/24/2014

new in - vinyl (Jett Rebel, The Kik en Foster the People)



Hé jongens, long time no see. Wauw, er is ondertussen zo veel gebeurd, maar aan de andere kant ook zo weinig. Jullie konden in de personal updates van Marjolein al lezen dat we midden in onze examens zaten en dat we het helaas te druk hadden om te bloggen. En dat harde werken is hopelijk beloond met goede cijfers, en VAKANTIE! Stiekem had ik mezelf van tevoren al een beloning gegeven. Ik wilde namelijk een paar nieuwe lp's aan mijn collectie toevoegen. Dit keer ging ik niet voor tweedehands, maar voor nieuw! Want ja jongens, nieuwe muziek kan ik ook wel waarderen. Vandaag laat ik jullie zien welke ik heb gescoord!

Jett Rebel - Venus & Mars






Ik begin met de meest bijzondere plaat die ik heb gekocht. Een paar weken geleden was het Record Store Day, en toen bracht Jett Rebel zijn beide ep's uit op vinyl. En wat voor vinyl. Toen ik hoorde dat de platen gekleurd zouden zijn ging ik echt een beetje uit m'n dak. Moet je zien hoe cool dit eruit ziet. En ze klinken nog geweldig ook. Met deze pareltjes is vinyl draaien al helemaal leuk, haha. Mijn favoriete liedje van dit album? Easy. Het eerste liedje dat ik van Jett Rebel hoorde.



Foster the People - Torches


Ik denk dat ik nu ongeveer anderhalf jaar fan ben van Foster the People, en met name van hun album Torches. Ik ben een aardig tijdje op zoek geweest naar dit album op vinyl, want hij was alleen in Amerika te krijgen. Totdat ik op de site van Plato/Concerto zag dat hij uit Amerika over kon komen. I was thrilled! Het is echt een geweldig album, er is vrijwel geen nummer wat ik niet leuk vind. De leukste op dit moment vind ik toch wel 'Don't Stop (Color On The Walls). Foster The People heeft trouwens ook een nieuw album, 'Supermodel'. Ook zeker het luisteren waard!


The Kik - 2


Tot slot ga ik het nog even over The Kik hebben. Het is zeker geen alledaagse band and you either love it or hate it, maar ik word echt heel vrolijk van hun nieuwe album, '2'. Ik heb heel wat uurtjes op Spotify gespendeerd voordat ik de knoop doorhakte om dit album te kopen in plaats van hun eerste plaat, 'Springlevend'. Ik word heel vrolijk van de liedjes die hier op staan, en dan vooral het eerste deel maakt me heel blij. En de albumhoes is ook lekker in your face, geweldig vind ik het. Het leukste nummer vind ik zeker weten 'Elektriciteit'. Helaas zijn er geen filmpjes van op Youtube te vinden, maar mocht je benieuwd zijn, het hele album staat op Spotify.

Kende jij deze artiesten al? 






 

nRelate Posts and Homepage