6/16/2014

Barcelona door de lens van een wegwerpcamera

Op Twitter had ik het al uitgebreid over het feit dat ik zo zenuwachtig was om mijn wegwerpcamera in te leveren bij de Hema om hem te laten ontwikkelen. Stel dat er iets gebeurt met dat rolletje waar jij zo je best op hebt gedaan. Verpest is verpest, en weg zijn je foto's dan. Ik was zo benieuwd! Gelukkig kwamen mijn foto's, net zoals de vorige keer, keurig terug. Marjolein heeft een tijd geleden al een verslag van ons tripje naar Barcelona gemaakt, dus ik ga er niet veel verder over uitweiden. Wel zal ik sommige foto's even kort toelichten. Klik op 'lees meer' voor nog meer super hippe, vintage-looking foto's uit mijn wegwerpcamera.

dag 1 - vliegen en op onderzoek uit










Het standbeeld van Columbus bij de haven. Het is de vraag waar hij naartoe wijst. Sommigen zeggen Amerika, sommigen zeggen Italië (zijn geboorteland), maar wij denken gewoon dat hij naar de zee wijst. Ja.

De haven met de berg Montjuïc op de achtergrond. 

dag 2 - Parc Güell en Parc de la Ciutadella



Dit is de Arc de Triomf, die geïnspireerd is op de boog met dezelfde naam in Parijs. 
Dit is Marjolein bij een hele coole fontein in Parc de la Ciutadella. 

dag 3 - Sagrada Familia en hipster foto's


We kochten lekker een bakje fruit op de Mercat de Boquería op de Ramblas. De compositie is helaas mislukt, want het plaatje dat je door de zoeker van een wegwerpcamera is helaas niet helemaal what you see is what you get ;).

dag 4 - Cruising Barcelona en de Montjuïc

In 1991 - geloof ik - werden in Barcelona de Olympische Spelen gehouden. Barcelona is er heel erg van opgeknapt. Als de Spelen er niet waren geweest, zat Barcelona ook zonder strand. Leuk om te weten, vind ik.

dag 5 - terugreis


De enige - vermoeide - selfie om het rolletje vol te maken. Doei Barcelona!

nRelate Posts and Homepage