6/30/2014

five recipes I'd like to try out

De laatste tijd ben ik wel heel erg geïnteresseerd in eten. Natuurlijk was ik dat al, maar nu kijk ik ook veel naar de andere kant van food: niet het opeten, maar het maken van eten begin ik steeds leuker te vinden. Ik ben nog lang geen keukenprinses, maar ik probeer wel van alles uit. Gisteren heb ik bijvoorbeeld pasta pesto met kip uit 'Jamie in 15 minuten' gekookt. Ik moet toch ergens beginnen, of niet? Om mijn kookkunsten uit te breiden, lees ik steeds meer recepten en foodartikelen op blogs. Het leek me leuk om de recepten die me opvielen de afgelopen maanden met jullie te delen!

de lekkerste zoete aardappelfriet van Iris

Recept: Knapperige zoete aardappelfriet

Friet is echt mijn guilty pleasure. Ik geef toe dat wij hier thuis bijna elke vrijdag patat met vis eten. En het liefst ook een hele grote klodder mayonaise erbij. Op dit moment is het hip om in plaats van gewone friet, zoete aardappelfriet te eten. En ik wil op zich wel meedoen met die hype. De zoete aardappelfriet van Iris zag er echt amazing uit, dus ik weet al wat er deze vrijdag bij ons op tafel staat.

omeletwraps met kip van Sabine


Wat mij betreft is de blog van Sabine, Oh My Foodness, een van de leukste Nederlandse blogs gericht op food. Ze heeft voor ieder wat wils. Voor studenten, voor vegetariërs, voor lekkerbekken die van fastfood houden (check zeker de rubriek 'fastfood friday'!), noem maar op. Deze omeletwraps met kip lijken me echt geweldig lekker, voor zowel lunch als avondeten. En ik geloof dat het ook nog eens super simpel is om te maken, lucky me! Als ik de foto's zie, loopt het water me al weer in de mond. 

12 (groene) smoothies van Alyssa

Processed with VSCOcam

Op dit moment ben ik helemaal smoothie-gek. Wij hebben thuis een Magic Bullet. Dat is zo'n ding die je vaak op Tell Sell-reclames ziet ;) Op dit ding zit ook een blender, en die gebruik ik graag om fruit tot sapjes te vermalen. Op dit moment blijf ik nog een beetje bij mijn aarbei-blauwe bes-banaan recept, maar ik wilde graag wat andere combinaties proberen. Dit artikel van Alyssa heeft me daarbij erg geholpen! Ze heeft maar liefst twaalf smoothiecombinaties gedeeld. Hier kan ik wel even mee vooruit!

froyo fraises van Anouck



Dit is eigenlijk nauwelijks een recept te noemen, maar zeg nou zelf, zien deze aardbeien er niet goddelijk uit? De froyo aardbeien van Anouck zijn echt de perfecte zomersnack. Fris, fruitig, en zelfs een beetje gezond. En het enige wat je nodig hebt zijn aardbeien, Griekse yoghurt en eventueel witte chocoladesnippers. Ik kan niet wachten om dit te fiksen.

de favoriete pastasalade van Lizzy


Ik ben een echte sucker voor pasta, vrees ik. Dit recept voor pastasalade van Lizzy is voor mij heel geschikt. Ten eerste omdat pasta, ten tweede omdat het gewoon een kwestie is van ingrediënten bij elkaar gooien en klaar. Ook dit is een super zomers recept, maar natuurlijk zou ik dit ook gewoon eten in de andere seizoenen ;)

Welke van deze vijf recepten zou jij willen uitproberen?

nRelate Posts and Homepage