7/19/2014

currently... #4 - room make-over, smoothies en lezen

Inmiddels heb ik al weer weet-ik-hoe-veel-weken vakantie. Aan de ene kant vliegt de tijd, maar aan de andere kant denk ik, ik heb nog zo veel weken te gaan vol leuke dingen. Ik moet wel zeggen dat dit een vakantie is van chillen: ik doe niet veel buitenshuis, maar thuis heb ik genoeg te doen. Soms schiet het bloggen er even bij in, maar op z'n tijd vind ik het heel leuk om voor jullie een blogje te typen. Omdat ik al heel lang geen 'my life in pictures' of iets dergelijks heb geplaatst, vragen jullie je misschien wel af waar ik op dit moment allemaal mee bezig ben. Hoe kan ik dat beter laten weten dan in een 'currently...' artikel?

wearing


Het is dertig graden buiten, en wat draag ik? Juist, een zo dun mogelijk shirtje, crop top of hemdje en shorts met sandalen of All Stars. Zo simpel is het. Van de outfit die je hierboven ziet komt denk ik nog een outfitpost online.

drinking

Nee, ik ga niet het I've been drinking / watermelon grapje maken, want ik luister geen Beyoncé, oké? Ik zit lekker aan de ijsthee met veel ijs. Of cola, ook met veel ijs. En de laatste tijd maak ik steeds meer smoothies. Heerlijk, met aardbeien, banaan, blauwe bessen, appel, kersen...

listening

Behalve het gefluit van de vogeltjes in de ochtend, luister ik op dit moment veel naar Foster The People. Het past eigenlijk totaal niet in mijn 'rijtje' muziek, maar toch vind ik het vet leuk, al heel lang. En waarom? Het is vrolijk, het is zomers, het is upbeat. Verder zijn Joe Jackson en Billy Joel ook favorieten deze zomer, op de een of andere manier. Ik heb hieronder een mini playlist gezet met de liedjes van dit moment.

reading

Volgend schooljaar zal ik lekker aan de bak moeten met Shakespeare en dat soort dingen, maar deze zomer heb ik de kans om boeken te lezen die ik nog wíl lezen. Een paar dagen geleden kon je mijn book haul al zien, en inmiddels heb ik ook wat Engelse boeken bij een kringloop in Groningen gescoord. Daar stonden onder andere 'Harry Potter and the Philosopher's Stone', 'Alice in Wonderland', 'Lord of the Rings I' en 'Pride en Prejudice' voor soms minder dan een euro. Koopje! Op dit moment lees ik 'Frankenstein' van Mary Shelley.

watching

November. | via Tumblr

Het is zomer, dus er is geen poep op tv. Gelukkig ben ik gezegend met een Apple TV + Netflix thuis, dus ik kan zowat kijken wat ik wil. Natuurlijk zit ik veel liever buiten in de zon, maar als ik dan kijk, dan kijk ik Doctor Who (opnieuw, oeps), en sinds kort ben ik begonnen met Sherlock. Die serie is echt ziek. Ik snap waarom veel mensen er fan van zijn. Helaas (maar niet helemaal helaas) duren de afleveringen anderhalf uur, dus ik kan er niet snel even een paar achter elkaar kijken. Ik ben dus ook nog maar bij aflevering twee...

wanting

Beginnen met m'n nieuwe studie! Ik denk dat, als ik eenmaal begonnen ben, een beetje spijt krijg, maar ik heb echt niet normaal zin in elke dag de Engelse taal en cultuur. Het is zelfs zo erg, dat ik een boek uit 1967 (!) heb gekocht over Engelse fonologie. Nadat ik de matchingsdag gehad heb, kan ik echt niet meer wachten. Als een soort voorbereiding ga ik met m'n ouders een week naar Londen, dus ik wil ook ontzettend graag op vakantie.

loving


Autorijden! Vlak voor de zomer ben ik begonnen met rijlessen, en ik vind het niet normaal leuk. Het wordt nu echter wel moeilijker nu ik ook daadwerkelijk in de spiegels moet kijken als ik wil afslaan... Ineens moet je aan zo veel dingen tegelijk denken! But still, ik kijk weer uit naar elke les. Ook hou ik van dit heerlijke weer (hoewel ik dit wel heel warm vind hoor) en m'n nieuwe kamer. Ja, m'n nieuwe kamer! Ik heb het for the record wel over mijn kamer thuis, want ik ben nog niet van plan om uit huis te gaan. Wel moest mijn kamer studentproof gemaakt worden, en hij is bijna klaar. Het enige wat nog moet gebeuren is een bureau in elkaar zetten en dan ben ik echt klaar om te gaan studeren. Natuurlijk laat ik het resultaat zien als hij helemaal af is.

feeling


Waarschijnlijk kon je het wel merken aan de toon van dit artikel: ik voel me goed. Ik hoop dat dat de rest van de vakantie ook zo blijft!

Hoe gaat het met jou?




nRelate Posts and Homepage