7/11/2014

Food in my life #2

Laatst was ik door mijn foto's aan het scrollen op mijn telefoon, en het viel me - zoals altijd - op dat ik vaak foto's maak van eten. Ik vind het leuk om vast te leggen als ik iets bijzonders/moois/lekkers eet. Soms deel ik de foto's op mijn Instagram, maar soms blijven ze ook gewoon zielig en alleen op mijn telefoon staan. Tijd om daar verandering in te brengen dus. Ik deel een aantal foto's van dingen die ik heb gegeten, leg uit wat het is en eventueel hoe je het kunt maken.










Floor kwam chillen, en daarom maakte ik stracciatella cupcakes. Gewoon met een mix van home made, dus het enige wat ik hoefde te doen was een beetje water toevoegen.

Ik was een avond alleen thuis, en omdat ik moest werken tot half 6, had ik wat simpele dingen gekocht voor een maaltijdsalade. Ik heb kip, pasta, ijsbergsla, tomaat en aardbei gemengd en het was heerlijk!


Ik wilde nog een fancy toetje maken, en daarom besloot ik ineens om wat appel te bakken in een pan. Hoe? Wat roomboter en suiker in een koekenpan, de appel in kleine stukjes erbij en dan door de vla. Jummeh.

Dit had ik een keer op een zondag als lunch! Yoghurt met cruesli en aardbeien. Dat was zó lekker. En het was voetbal proof, door de rood-wit-blauwe kleuren.

Ik moest werken van 13 tot 21, en dan mag je op het werk eten. Ik had van 17 tot 17.30 pauze, en ik wilde eigenlijk een pizza, maar daar was geen tijd meer voor, dus nam ik maar een lekkere maaltijdsalade. En groene ijsthee. En een wolkentoetje. Lekker! 

Bij Denise op haar Instagram zag ik een foto van een havermout cakeje in een mok, en omdat ik honger had besloot ik het ook te maken. Het werkt als volgt: doe een ei, een banaan, wat schepjes havermout, rozijntjes en een snufje zout en een beetje suiker in een mok. Prakken en roeren, en daarna voor 2 minuten in de magnetron. Het ziet er vrij smaakloos uit, maar ik vind het lekker! Wel deed ik er een beetje jam bij om het iets zoeter te maken.

Ik had zin in pannenkoeken, dus ik bakte pannenkoeken. Zo gaan die dingen! 

Ik zat lekker in de tuin te lezen en nam daar muntthee uit eigen tuin bij. Ik vind dat zo lekker!

Ik voel me echt een ongezonde vreetzak op dit moment, maar goed. Donderdagavond toen ik klaar was met werken zaten papa, mama en Suzanne lekker buiten. Ik plofte ook neer en we dronken Rosé en aten chips. Lekker! 

Vrijdag (4 juli) ging ik met Floor een dagje treinen. Onze eerste bestemming was Rotterdam, maar na daar een uurtje te hebben gelopen zijn we snel weer weggevlucht. We vonden het er niet zo leuk en mooi. Daarna gingen we nog naar Rotterdam Alexander om te shoppen, maar dat was helemaal erg en ze hadden geen Pull&Bear, dus toen gingen we naar Utrecht. In de avond hebben we lekker gegeten bij een pizzeria (Il Pozzo) aan de gracht, en we bestelden een Rosébiertje. Ik had het nog nooit gehad, maar jum!

We liepen naar het station, en ineens kwamen we langs een bakfiets van de Yoghurt Barn. Het bleek in de straat achter ons te zijn, dus daar renden we ongeveer heen. Dit was het beste toetje ever. Floor had frozen yoghurt met mango, brownie en walnoten en ik had frozen yoghurt met kiwi, bastognekoek en honing. 

Ik was helemaal in de frozen yoghurt bui, dus besloot ik het zelf eens te proberen. Ik deed yoghurt en aardbeien in een kommetje en daarna zette ik het iets van anderhalfuur in de vriezer. Het was lang niet perfect, maar wel lekker verkoelend. 

Zo, dat was weer het eten wat de laatste tijd op de foto is gezet met mijn telefoon. Ik zit eraan te denken om vaker dit soort artikels te maken, bijvoorbeeld eens per maand, als jullie dat leuk vinden! 



(info@sweethippos.nl)

nRelate Posts and Homepage