7/10/2014

ordered @ bookdepository

De zomer staat voor mij gelijk aan heel veel boeken lezen. Omdat ik volgend jaar Engels ga studeren, leek het me leuk om deze zomer extra veel in het Engels te lezen. Via Marjolein ontdekte ik de site The Bookdepository. Op deze site staan tientallen Engelse boeken in elk genre. En het beste is: de paperbacks zijn er spotgoedkoop. Ik bestelde maar liefst zeven boeken - zowel klassiekers als 'nieuwe' - en die laat ik met plezier aan jullie zien.




'One Day' van David Nicholls staat al een hele poos op mijn to-read-list. Nadat ik de film had gezien kwam ik er pas achter dat het een boekverfilming was. De film vond ik geweldig, dus ik was meteen erg benieuwd naar het boek. Ik ben er op dit moment in bezig en ik herken al veel dialoog uit de film. De dialogen zijn overigens super leuk, ik heb al vaak moeten grinniken tijdens het lezen. Ik denk dat dit boek een goede beoordeling van me gaat krijgen op Goodreads.




Ik hoef denk niet uit leggen welk boek dit is en waarom ik het heb gekocht. Als er bij de titel van dit boek geen belletje gaat rinkelen, heb je echt onder een steen geleefd. Vorig jaar, precies rond deze tijd, las ik 'The Fault In Our Stars' van John Green voor het eerst (ik leende hem van Marjolein), en ik werd er meteen verliefd op. Inmiddels heb ik ook de film gezien tijdens de voorpremière en man, they did a great job. Bij the Bookdepository is hij super cheap, dus als je hem nog niet (gelezen) hebt, grijp je kans.


Een tijdje geleden las ik 'Fangirl', en die vond ik zo leuk dat ik meteen meer, meer, meer wilde van Rainbow rowell. 'Eleanor & Park' en 'Attachments' worden ook hoog geprezen op Goodreads, dus ik besloot ze te bestellen. De covers zien er al super leuk uit, en ik heb van een aantal mensen gehoord dat de verhalen minstens net zo leuk zijn. Ik ben super benieuwd. Nu nog kiezen welke ik als eerste ga lezen...


Tot slot drie klassiekers. Deze boeken komen uit de Penguin English Library serie, en zien er prachtig uit. De covers zijn heel bijzonder, en voelen op de een of andere manier heel zacht. Ik had al 'Wuthering Heights' uit deze lijn, en besloot om meer klassiekers te bestellen, zodat ze mooi op mijn boekenplank staan. Ik kocht 'Sense and Sensibility' van Jane Austen, 'Jane Eyre' van Charlotte Brontë en 'Frankenstein' van Mary Shelley. Die laatste lijkt een beetje random, maar ik ben heel benieuwd hoe dat verhaal nou eigenlijk gaat. Ze kostten rond de vijf euro per stuk, koopje toch?


Wat is het laatste Engelstalige boek dat jij hebt gelezen?
btw: heb jij onze nieuwe lay-out al gespot? Wat vind je ervan?

nRelate Posts and Homepage