7/27/2014

the nom nom nom tag

Laatst stuitte ik op deze tag van Larissa, en ik wist meteen dat ik deze zou gaan overnemen. Ik hou van eten, koken en bakken en ik vind foto's maken en bekijken van eten ook geweldig. Of te wel: ik hou van eten! ;) Het gaat over mij als eter en over mijn 'keukengeheimen'.


























Wat vind jij lekker wat iedereen vies vind en andersom?
Ik lust bijna alles, en ik kan dan ook van dingen genieten die anderen verschrikkelijk vies vinden. Schimmelkaas bijvoorbeeld, wat ik echt heerlijk vind op een toastje. En boerenkool vind ik ook lekker. Ik kan zo niet een voorbeeld verzinnen van dingen die ik vies vind die anderen geweldig vinden, omdat ik de 'standaard' dingen allemaal heerlijk vind.

Wat kook je het liefst (en veel te vaak)?
Ik kook helemaal niet heel vaak, dus er zijn geen recepten die ik 'altijd' maak of zo. Als ik kook probeer ik wel altijd iets speciaals te maken. Maar pasta vind ik toch altijd het fijnst om te maken, omdat het niet zo moeilijk is en ook nog eens heel lekker. De dingen die ik vaker heb gemaakt zijn dingen als pasta pesto en wraps.

In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten?
Moeilijke vraag is dit! Ik hou van Ni Hao (wokrestaurant) in het stadspark in Groningen, en ook vind ik het altijd gezellig om naar de pizzeria te gaan. Maar daar zou ik niet elke dag willen eten, omdat ik simpelweg niet elke dag zin heb in pizza of wok.

Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten?
Het heet 'Marjolein', want ik zou het echt cool vinden als er een broodje is die mijn voornaam heeft als naam. En wat erop zou zitten..... Het zou een bruin pistoletje zijn met tomaat, mozzerella, pesto, pijnboompitjes en basilicum. Ik weet dat het al bestaat, maar dat vind ik gewoon heel erg lekker, oké?

Deel een handige kooktip.
Het klinkt misschien heel logisch, maar lees voor je gaat koken eerst het recept even goed door en bereid alvast het snijden van dingen voor. Ik heb zo vaak de fout gemaakt dat ik dacht dat ik vet goed bezig was, maar dat ik even over het hoofd had gezien dat de pasta nog een kwartier moest koken, terwijl de rest al bijna klaar was. En het is gewoon wat rustiger als je bij de stap 'voeg de ui toe' niet eerst de hele ui nog moet snijden, maar dat je het er gewoon bij kunt kieperen.

Wat staat er nog op je food baking bucket list?
Nog zo veel dingen! Ik wil nog zelf een keer patat maken, ik wil nog Red Velvet Cake bakken, en nog zo veel meer.

Zelf koken, eten bestellen of buiten de deur eten?
Buiten de deur eten! Ik vind het altijd zo gezellig, en fijn om heerlijk eten van de kaart te bestellen en lekker bediend te worden. Maar ik zou het niet elke dag willen, hoor. Zelf koken vind ik ook leuk en gezellig! 

Ben je ergens allergisch voor?
Ik was altijd allergisch voor cashew noten, maar toen ik dat laatst weer eens ging eten, gebeurde er niets. Ik denk dat ik daar overheen gegroeid ben. En soms krijg ik kriebel in mijn keel van kiwi of banaan of tomaat, maar dat is niet echt een allergie te noemen.

Wat is je food-obsessie van de afgelopen tijd?
Ontbijtjes. Ik vind het de laatste tijd heerlijk om havermout te eten met allerlei dingen erdoorheen. Ik eet het lang niet elke ochtend, maar als ik het wel eet, ben ik er wel een tijdje mee bezig doordat ik er allerlei fruit en noten doorheen gooi. Jum! 

Wat is je favoriete toetje?
Are you KIDDING me? Deze vraag is voor mij echt een hel, omdat ik echt een toetjespersoon ben. Ik heb vaak genoeg gehad dat ik tijdens de hoofdmaaltijd iets minder at, omdat ik nog los wilde gaan bij het toetje. En je moet me helemaal niet neerzetten bij een toetjesbuffet... Ik kan hier écht serieus en oprecht niet op antwoorden, want ik vind (bijna) alles lekker.

Door het typen van deze tag heb ik honger gekregen, haha. Ik vind het wel een leuke tag! 

Wat is jouw nomnomnom moment?








nRelate Posts and Homepage