8/15/2014

gelezen boeken in de vakantie

Dit is tot nu toe de langste zomervakantie van mijn leven, en ik heb nog twee weken te gaan. Maar wow, wat ging het snel! Het lijkt als vorige week dat ik op 22 mei mijn laatste examen maakte, naar Barcelona ging met Floor, veel aan het werk was, naar Bali ging en lekker thuis chillde. Maar naast al die dingen heb ik ook veel gelezen. Tien boeken om precies te zijn! Ik wilde in dit artikel laten zien welke boeken dat zijn, en de boeken die nog niet eerder zijn verschenen op het blog ga ik vertellen waar ze over gaan en wat ik ervan vond.























the time traveler's wife - Audrey Niffenegger

The Time Traveler's Wife gaat over Clare, een kunststudent en Henry, een tijdreiziger die in een bibliotheek werkt. Ze kennen elkaar al sinds Clare 6 en Henry 36 is, maar ze zijn getrouwd toen Clare 23 en Henry 31 was. Het lijkt onmogelijk, maar doordat Henry in de tijd kan reizen is het toch mogelijk. Hij verdwijnt op onvoorspelbare en onmogelijke momenten, en lijdt daardoor een vreemd leven. Het boek gaat over de liefde tussen Clare en Henry. 
Ik vond het een geweldig boek! Aan het zwembad op Bali was ik diep in het boek verzonken, en las ik het snel uit. Het verhaal was aan het begin vrij ingewikkeld, en vooral vreemd, maar na een tijdje vond ik het allemaal heel logisch. Het raakte me op de één of andere manier heel erg hoe Clare steeds alleen achterbleef, wachtend op haar grote liefde Henry. Dit boek gaf ik dan ook 5/5 sterren. 

het gym - Karin Amatmoekrin

Dit boek gaat over Sandra, een Surinaams meisje dat in een achterstandswijk woont. Als enige van haar basisschool gaat ze naar het gymnasium in de stad, waar ze totaal anders is dan de rest. Toch red ze zich prima op school, tegen alle verwachtingen van de mensen uit de achterstandswijk in. 
Dit boek is een Young-Adult boek, en het was lang geleden dat ik zoiets las. Ik merkte wel aan de snelheid en het gemak waarmee ik door het boek ging dat het bedoeld is voor wat jongere mensen, en dat was fijn. Ik heb het in één dag uitgelezen. Ik vind het een erg goed, realistisch en mooi verhaal. Het raakte me! Ik gaf dit boek 3/5 sterren.

the perks of being a wallflower - Stephen Chbosky 

In dit artikel kun je zien waar het boek over gaat. Ik las het voor de tweede keer, en vond het net als de eerste keer een geweldig, lief, zielig boek. 5/5 sterren.

zusje - Rosamund Lupton

Dit boek gaat over Beatrice die haar jongere zusje Tess gaat zoeken, omdat ze vermist is. Al snel wordt ze gevonden en blijkt het dat Tess zelfmoord heeft gepleegd. Maar Beatrice gelooft dit niet en doet er alles aan om de waarheid boven tafel te brengen. 
Dit boek had ik al lang geleden gekocht, en ik kon niet wachten om hem te gaan lezen. Helaas kwam ik echt heel slecht in het verhaal, omdat ik het geen sterk verhaal vond. Het was best leuk, hoor. Maar de manier waarom het gebracht werd maakte het verhaal niet zo spannend en boeiend als ik hoopte. Ik vond het geen slecht boek, maar ook zeker niet geweldig, dus ik gaf het 3/5 sterren. 

beauty - Cynthia 

Het boek van Cynthia is al heel lang geleden uitgebracht, maar nu vond ik hem eindelijk in de bieb! Ik heb het in één middagje gelezen, en heb er zeker leuke tips uitgehaald. Ik vind het een leuk boek. 3/5 sterren.













rainbow rowell - attachments en eleanor & park

Deze boeken zijn al eerder verschenen op Sweethippo's: zie hier. Ik vind beide boeken geweldig, en ook Fangirl (het andere boek dat ik eerder las) vind ik super leuk!

the fault in our stars - John Green

Wie kent het boek niet? Het is een enorme hype, maar het is wat mij betreft ook een geweldig boek. Ik denk dat ik niet heel diep meer hoef in te gaan op dit geweldige verhaal. Ik geef het - ook na twee keer lezen - een dikke 5 sterren!

allegiant - Veronica Roth

Allegiant is het laatste deel van de divergent trilogie. Er is een paar maanden geleden ook een verfilming uitgekomen van dit eerste boek. Het derde deel vond ik leuk, maar wel minder dan de eerste twee. Ik weet niet, het was nét niet helemaal geweldig. Ik vind het jammer dat de personages niet heel erg uitgewerkt zijn, en het verhaal sprak me ook net wat minder aan dan in de andere twee delen van deze serie. Maar toch is het wel een goed eind van de Divergent Trilogie! Als je het nog niet gelezen hebt: zeker doen. 

the girl with the dragon tattoo - Stieg Larsson

Dit boek gaat over twee tegenpolen, Mikael Blomkvist en Lisbeth Salander. Hij is een charmante man en een kritische journalist van middelbare leeftijd, en uitgever van het tijdschrift Millennium. Zij is een jonge, gecompliceerde vrouw met zwartgeverfd haar, piercings en tatoeages, én een uitermate goede hacker. Samen vormen ze een ongewoon, maar sterk team. Mikael wordt benaderd door oud-zakenman Henrik Vanger. Veertig jaar geleden is de zestienjarige Harriët Vanger op mysterieuze wijze verdwenen en vermoedelijk vermoord. De zaak is echter nooit opgelost en inmiddels verjaard. Toch wil Henrik Vanger graag dat Mikael zich hier nog eens op stort. Aanvankelijk lijkt het onderzoek nergens op uit te lopen. Totdat Mikael met hulp van Lisbeth op een spoor stuit dat rechtstreeks naar een zeer duister en bloedig familiegeheim voert …Ik heb dit boek van Stieg Larsson al zó vaak zien staan in de boekenkast van papa, maar eindelijk kon ik mezelf ertoe zetten deze dikke pil te gaan lezen. Ik heb het in een record tempo uitgelezen - 350 bladzijden in één dag - omdat ik het uit wilde hebben voor ik op vakantie ging. Ik vond het een leuk en spannend boek. Toen ik erin begon, vond ik het niet zo interessant, maar hoe verder ik kwam, hoe beter het werd. De personages vind ik cool! 

Dat waren de tien boeken die ik deze zomer heb gelezen. Hopelijk gaan er nog meer leuken volgen in de weken dat ik nog vrij ben.

Welke boeken heb jij deze zomer gelezen?







nRelate Posts and Homepage