8/21/2014

hotspots in Shoreditch - shoppen

Zelf vind ik het altijd heel erg leuk om hotspot artikelen te lezen. Vaak komen de leukste eettentjes en winkels voorbij. Zelf had ik nog nooit een hotspot artikel gemaakt, maar daar komt vandaag verandering in. Toen ik in Shoreditch, Londen was, heb ik zo veel leuke plekken gespot, die moest ik gewoon met jullie delen. Dus, in dit artikel een kleine shopguide met winkels waar je heen móet als je in Shoreditch bent. Kleine hint: Shoreditch is dé plek voor vintage kleding.

Blitz, 55-59 Hanbury Street




In een zijstraatje van Brick Lane, de belangrijkste weg in Shoreditch, ligt Blitz. Blitz is een vintage kledingwinkel én koffieshop in één! Heel handig, want zo kon ik mijn ouders gewoon bij de koffiebar parkeren terwijl ik aan het winkelen was in de twee verdieping tellende winkel.



De winkel hangt echt vol met kleding voor zowel mannen als vrouwen. De sfeer is er goed door alle vrolijke kleurtjes. Gelukkig hangt alles soort bij soort, anders was je denk ik heel lang bezig met zoeken naar juweeltjes.


Mijn lievelingsafdeling: denim! Ze hebben een hele goede collectie jeans, jasjes, shorts en giletjes, van zowel Levi's als van andere merken. Hier heb ik heel lang rondgeneusd naar de perfecte mom jeans. In de rechterbovenhoek zie je ook nog het vinylhoekje. Want ja, dat verkopen ze óók nog.

Ik ben nog niet in veel vintage winkels geweest, maar ik denk dat ze hier redelijke prijzen voeren. Ik heb dus vooral gekeken naar denim, maar ook de rest is geloof ik van goede prijs-kwaliteitverhouding. Voor een Levi's broek betaal je zo'n 30 pond, wat ik best een goede prijs vind voor de staat waarin de broeken verkeren. Het is wel een beetje te vergelijken met Episode denk ik. Wel kun je, als je een beetje zoekt, op en rond Brick Lane mensen vinden die flyers uitdelen voor Blitz waarmee je 10% korting krijgt.




Zie hier, de koffiebar! Die vind je als je meteen na de ingang naar rechts loopt. Ook hier ziet het er weer super leuk uit, met de lichtgroene muur en vintage posters. Behalve lekkere koffie, verkopen ze ook jummie zelfgemaakt gebak. Zo probeerde ik de brownie - hij was echt goddelijk. De barista zag er trouwens ook niet verkeerd uit ;)


Beyond Retro, 110-112 Cheshire Street




Een beetje aan het einde van Cheshire Street, wederom een zijstraat van Brick Lane, vind je Beyond Retro, een vintage kledingwinkel die overigens op nog meer plekken in Londen te vinden is. Het is even zoeken, maar als je eenmaal die smalle deur naar binnen gaat is er een vintageparadijs te vinden.



Jeetje, wat is Beyond Retro gróót! Alsl het aan mij ligt zou ik er wel uren kunnen rondneuzen. Het is er wel wat chaotischer dan bij Blitz, maar dat is aan de andere kant ook wel weer leuk. Het assortiment is te vergelijken met Blitz, maar Beyond Retro heeft wel een stuk minder denim items (of ze zijn gewoon heel erg verspreid over de winkel). Bij Beyond Retro vind je veel kleding, maar ook veel schoenen en accesoires. Voor ieder wat wils! Ik had het gevoel dat het bij Beyond Retro allemaal net een tikke goedkoper was dan bij Blitz, maar dat ligt ook aan het merk dat je koopt. Voor Levi's of Lee betaal je bijvoorbeeld meer dan voor een merkloos shortje. Ook leuk: bij BR hebben ze lekker veel tuinbroeken, he he. Wel mis ik stiekem toch die koffiebar...

(Old) Spitalfields Market / Inspitalfields, 13 Lamb Street


De Spitalfields Market is inmiddels al een heel begrip in Shoreditch én in heel Londen. Het is ook zeker een bezoek waard. Elke dag is er markt, maar elke dag ligt de focus weer op iets anders. Donderdag vooral antiek, vrijdag vooral (vintage) kleding, en een paar dagen per maand is er ook een record fair. Het is heel leuk om langs alle marktkraampjes te slenteren, maar ook de vaste winkels zijn de moeite waard. Vooral Inspitalfields vond ik geweldig. Het is een winkel waar je vooral heel veel hebbedingetjes kan kopen. 

Het liefst wilde ik alles meenemen, maar dat lag toch iets boven mijn budget. Als je al 10 pond moet betalen voor een flesje lavatory spray weet je het wel ;) Wel zou ik zeker even kijken bij de landkaartposters die bij de ingang staan, die zijn geloof ik allemaal 5 pond. Ik kon het dan ook niet laten om er eentje mee te nemen. 

En als je klaar bent met rondstruinen, haal dan eten bij een van de vele eetkraampjes (o.a. Vietnamees, Mexicaans etc.) en plof neer op een van de picknicktafels die rondom die kraampjes staan. Het is heel gezellig om dat te doen, want ook al ken je elkaar niet, je gaat gewoon naast elkaar zitten. Kortom: in de Spitalfields Market is genoeg te doen!

Zou jij deze hotspots bezoeken? En weet jij misschien nog hotspots in Shoreditch / East End?




nRelate Posts and Homepage