8/18/2014

Londen 2014 - de foto's

Inmiddels is het al weer meer dan een week geleden dat ik terug kwam uit het mooie Londen. Ik heb al vaak vooruitgeblikt over dit tripje op het blog, en de komende week ga ik vooral terugblikken. Ik heb een fantastische week met m'n ouders gehad. We hebben vrijwel alle grote bezienswaardigheden gecoverd, iets wat niet lukte vorig jaar (toen was ik in Londen met school). In dit artikel laat ik de leukste en mooiste foto's zien die ik heb gemaakt deze vakantie. Als het lukt zal ik er ook een klein beetje een achtergrondverhaal bij vertellen.









Bovenstaande foto's zijn allemaal gemaakt in en rond de London Eye. Dit was de eerste grote bezienswaardigheid die we gingen bekijken. Het was me toch een ervaring! Je gaat super hoog en ziet de hele stad. Het is zeker een aanrader om te doen. 


Vanaf de London Eye kon je heel gemakkelijk richting de bekende plekken in Londen lopen. De Big Ben is natuurlijk niet te missen. We volgden een wandeling die ik uit Marjoleins '100% Londen' had gehaald en liepen richting St. James's Park, langs Westminster Abbey, naar Buckingham Palace. 

Daar aangekomen waren we precies op tijd voor de wisseling van de wacht. Heel cool om een keer mee te maken, hoewel we de wisseling zelf niet hebben gezien, haha. 


Een glimlachende guard maak je niet vaak mee, haha. 

Toevallig langs dit theater komen. Damn, spijt dat ik hier niet ben heen gegaan.

Moe van een lange dag, dus lekker zitten in een van de vele parken in Londen met een ijsje. 

Notting Hill is zeker weten een van de mooiste en leukste plekken in Londen. Ik keek m'n ogen uit. Al die gekleurde huizen, ik werd er helemaal vrolijk van. Wij gingen op zaterdag, en letterlijk iedereen was naar Notting Hill gekomen om over de super lange markt op Portobello Road te lopen. 

Na het geslenter door Notting Hill hadden we nog wat energie over voor het Natural History Museum. De buitenkant is super fotogeniek.

Zondag was een beetje een rustdag. In onze wijk, Shoreditch, was markt, en dus keken we lekker rond. Ook was er wat tijd om te shoppen in de vele vintage winkels, waar uiteraard nog een shoplog / hotspot artikel van komt. 

Maandag heb ik helemaal geen foto's gemaakt. We gingen naar de London Zoo in Regent's Park, en ik had eigenlijk helemaal geen zin om een zware camera mee te zeulen. Wel kwamen we op de terugweg nog langs Baker Street. Ik als Sherlock fan moest natuurlijk even een kijkje nemen. 

Dinsdag gingen we naar de Tower of Londen. Op de weg daar naartoe kwamen we natuurlijk de Tower Bridge tegen. Jemig de pemig, dat ding is móói. Ik heb er tientallen foto's van gemaakt, haha. 

Het Tate Modern stond ook nog op ons to-do lijstje, dus daar brachten we ook een bezoek aan. Ze hadden echt toffe tentoonstellingen. En het gebouw was van binnen ook nog eens fotogeniek. Ze hadden ook een balkon waar je heel mooi over de Thames en de St. Paul's Cathedral kon kijken. 

De laatste volle dag ging ik in mijn eentje op pad naar Camden. Mijn ouders wilden graag naar nóg een kasteel, maar ik ging toch net wat liever naar Camden ;). Ook die dag had ik goed uitgekozen, want er was weer markt. Het was heerlijk weer en er hing een hele goede sfeer. 

Ik kocht bij Pret A Manger een avocado-kip sandwich en ging richting Regent's Park. Daar heb ik vet lekker in het zonnetje gezeten met mijn broodje en boek dat ik net bij de Waterstones had gehaald. Regent's Park ligt in Islington en daar staan zulke chique huizen. Geef mij er ook zo een.

Ben jij wel eens in Londen geweest? En wat vind je van deze foto's?

nRelate Posts and Homepage