8/28/2014

mijn fotoboek van Londen - webprint

Ik leg heel veel vast met mijn camera's, maar er echt iets mee doen, dat gaat soms nog wel eens mis. De meeste foto's die ik maak staan op mijn computer figuurlijk te verstoffen. Ik kijk er bijna nooit meer naar om! Gelukkig was daar Webprint.nl. Ik besloot om de foto's die ik in Londen had gemaakt in een fotoalbum te verwerken. Ik koos voor een XL album, want ik vind het het leukst om mijn foto's op groot formaat te zien. Ik koos voor mat fotopapier, dat vind ik het mooist. Ik was heel benieuwd hoe mijn fotoalbum zou worden. Gelukkig werd ik niet teleurgesteld.







De kaft, dames en heren! Ik koos voor een 'gewone' kaft, maar je kunt bijvoorbeeld ook voor een dikke foam kaft kiezen, het is maar net wat jij mooi vindt. De titel van mijn fotoalbum staat helder afgedrukt, en ook de foto's op zowel de voor en achterkant zien er goed uit. 




Een greep uit mijn fotoboek. Het was lastig om alle pagina's helder op de foto te krijgen, omdat het matte papier een klein beetje licht weerkaatst. Het papier vind ik misschien nog wel het mooist aan dit fotoboek. Het is erg dik, kwalitatief fotopapier, en dat is te voelen en te zien. Ik vind het vooral mooi gedaan dat de foto's allemaal 'plat' vallen, zodat je ze helemaal kunt zien. Ook de kleuren worden erg mooi weergegeven, ze zijn precies zoals ik ze in gedachten had. Bovendien zijn de foto's die echt scherp zijn op mijn computer, ook scherp in het fotoalbum. Er gaat dus geloof ik geen kwaliteit verloren. 

Wel heb ik twee kleine minpuntjes. Ten eerste vind ik het formaat van het fotoboek een beetje gek. Het gaat lastig worden om uit te leggen, maar ik ga het proberen. Ik wilde in mijn fotoboek ook een paar staande foto's toevoegen, maar door het formaat van dit boek kwamen de foto's er niet helemaal op. Ik moest ze als het ware een stukje bijsnijden voordat ze in het sjabloon pasten. Ik heb ooit digitaal een ander fotoboek gemaakt, en daar was het formaat zo bepaald dat dat wel kon. Mijn volgende punt gaat over de sjablonen die je op de pagina's kunt toepassen. Je kon genoeg sjablonen kiezen om je foto's in te plaatsen, maar ik vond dat er te weinig variatie in het aanbod zat. Zo wilde ik bijvoorbeeld mijn foto's graag met een stukje wit ertussen, maar die sjablonen waren bijna niet te vinden. Natuurlijk kun je je pagina's helemaal zelf customizen, maar het is toch makkelijker om het door middel van een sjabloon in te delen. 

De prijs van een fotoalbum bij Webprint is hartstikke prima. Ik betaalde voor mijn XL fotoalbum met mat fotopapier en 26 pagina's €27,95. 

Ondanks de kleine minpunten ben ik ontzettend blij met mijn fotoboek. Hij staat heel mooi in mijn boekenkast te pronken en ik denk dat ik er nog vaak in zal bladeren. Ik raad jullie allemaal aan eens een fotoboek te maken bij Webprint. Zeker nu er een kortingsactie gaande is! Tot en met 31 augustus krijg je 30% korting op een liggend XL fotoalbum. 

Heb jij al eens een fotoboek gemaakt (bij Webprint)? Wat stond er in?

nRelate Posts and Homepage