8/11/2014

room tour - the big room make-over

Een nieuw tijdperk breekt aan (het studententijdperk, welteverstaan), en dus vond ik het tijd voor verandering. Ik ga nog niet uit huis, maar mijn kamer thuis kon wel een make-over gebruiken. Misschien weten mensen die Sweethippos al lang volgen hoe mijn kamer er ongeveer uitzag: het studeergedeelte had een bruine/taupe muur, en het slaapgedeelte een mintgroene. Mijn kleine houten bureau stond in een hoek en daar tegenover stond een commode die ik al had sinds ik een baby was. In het slaapgedeelte stonden mijn zwarte stalen bed, een laag kastje voor m'n televisie en platenspeler en een witte kledingkast. Qua indeling is er niet veel veranderd, maar qua uitstraling des te meer! Ik laat jullie met plezier de foto's van mijn vernieuwde kamer zien.




Dit vind ik het allerleukste hoekje uit mijn kamer. Al mijn favoriete spullen staan hier. Expedit kastjes (ze heten nu 'Kallax' bij Ikea) zijn echt ideaal om je spullen in te bewaren. Links staan twee dozen met zooi. Verder zie je mijn collectie oude camera's, een vak met tijdschriften en wat random boeken, twee vakken met leesboeken en in de laatste twee vakken staan al mijn lp's. Ze passen precies in zo'n vak, ideaal. Bovenop staan mijn versterker en mijn platenspeler. Op de boxen heb ik van die leuke plantjes van Ikea gezet. Ook mijn akoestische gitaar staat in deze hoek te pronken.



Mijn oude kledingkast heeft plaatsgemaakt voor dit enorme exemplaar. Hij is van mijn nicht geweest. Zij is verhuisd en had er geen plek meer voor, dus ik mocht hem hebben. Ik vind hem heel mooi in mijn kamer staan, op de een of andere manier lijkt mijn kamer ruimer. Bovendien kan ik er ook heel veel kleren in kwijt. In mijn geval wel zo handig ;)




Nog een stukje meer naar rechts zie je mijn grote raam. Ik had dringend nieuwe gordijnen nodig, want de vorige waren rood, oranje en blauw, hahal Het kozijn moet nog wit geverfd worden, want dat blauw past nu totaal niet meer bij mijn kamer. Deze gordijnen van Ikea vind ik heel ideaal. Je kunt er niet doorheen kijken, maar ze laten toch genoeg licht binnen.


Een hele tijd stond mijn bed voor het raam, maar dat was nu echt niet handig meer. Vandaar dat hij weer op z'n oude plek staat. Ik wil eigenlijk dringend van dit bed af, want hij kraakt als een malle en de bedbodem is krom :') Onder mijn bed staat allemaal rommel, waar je op deze foto een glimp van op kan vangen. Mijn schapenkleed is - natuurlijk - van Ikea. Het dekbed is van H&M Home van een hele tijd geleden.


Links: mijn spiegel in mijn studeergedeelte! Een spiegel waarin ik mezelf helemaal kon zien had ik nog niet, dus deze kwam heel erg van pas. Bovenop heb ik een souvenirtje uit Londen gezet (die zullen jullie wel voorbij zien komen in een shoplog).
Midden: mijn gitaarhoekje. Mijn elektrische gitaar en versterker hebben hier een heel goed plekje. Erboven hangt een soort kastje met allemaal dvd's erin die ik nooit meer kijk. Die moet dus nodig weg.
Rechts: nog een souvenir. Deze kaartposter hangt naast m'n bureau.



En dit is 'm dan, wel een beetje het pronkstuk van m'n nieuwe kamer. Mijn vader en ik hebben hem helemaal zelf gemaakt, en ik ben er best trots op. Ik wilde graag een op maat gemaakte, zodat hij over de hele breedte van mijn kamer zou passen. De poten heb ik gerecycled van m'n oude bureau, en de plank hebben we mooi wit gelakt. Er ligt al lekker veel troep op, zoals je ziet. Onder het bureau heb ik een Helmer kastje van Ikea geschoven. Hij paste net, super ideaal. De bureaustoel is ook nieuw, natuurlijk ook van Ikea.


Mijn tweede favoriete hoekje. Ook hier staat weer een Kallax om dingen in op te bergen, maar dan eentje met vier vakken. Erboven heb ik zo'n fotoplank opgehangen, ik vind dat zo cool staan! Er boven op heb ik allemaal dingetjes gezet die mijn grote liefdes weergeven. De vintage koffer komt van mijn oud-oudtante en het plantje is wederom van Ikea. 

Dit is mijn kamer dan! Wat vinden jullie ervan?


nRelate Posts and Homepage