8/23/2014

shoplog Londen 2014

Je kan gewoon niet weggaan uit Londen zonder te shoppen. Om eerlijk te zijn kan ik eigenlijk nooit ergens weggaan zonder te shoppen, haha. Anyway, Londen is een waar shopwalhalla. Alleen al op het ellenlange Oxford Street zijn tientallen winkels te vinden, maar ook voor winkels die we niet in Nederland hebben kun je er terecht. In de wijk waar ik verbleef, Shoreditch, barstte het van de vintage kledingwinkels. In plaats van dat anderen los gingen bij Forever21 en Topshop, gaf ik al mijn geld uit aan jeans, boeken, hebbedingetjes en accessoires uit Shoreditch.




Zoals je ziet, ben ik flink los gegaan met boeken kopen. En dat terwijl ik echt faal met boeken lezen! Ik heb geloof ik nog niet eens tien boeken gelezen dit jaar... Daar moet verandering in komen, zeker nu ik zulke leuke boeken heb gekocht. Op de een of andere manier staan de boeken heel mooi bij elkaar, dus hoe ze nu liggen, staan ze ook op m'n boekenplank.




Links zie je een boek met een extreem lange titel: 'The Hundred-year Old Man Who Climbed Out of The Window And Disappeared' door Jonas Jonasson. Dit is geen origineel Engels of Amerikaans boek, maar het verhaal leek me heel leuk, plus er is nu een film van gemaakt! Dit boek kocht ik bij Waterstones, een beetje de Bruna van Groot-Brittannië. Een handige winkel om al de boeken te vinden die je wilt hebben, maar het is stiekem natuurlijk leuker om in een onafhankelijke boekwinkel juweeltjes te vinden. De andere twee boeken vond ik echter op de markt in Shoreditch. Een man verkocht heel veel tweedehands boeken. Ze waren best prijzig, 5 pond per stuk, maar ik vond het goede souvenirs. In het midden zie je 'On the Road' door Jack Kerouac en '1984' door George Orwell, beide boeken die al lang op mijn to-read list staan.



'The Perks of Being a Wallflower' van Stephen Chbosky had ik vorig jaar in Berlijn gelezen, maar ik wilde hem zelf heel graag hebben, omdat het een van mijn lievelingsboeken is. 'The Picture of Dorian Gray' van Oscar Wilde lijkt me een heel interessant verhaal, en kijk die cover: is het geen plaatje? Als laatste zie je een twee boeken van Sherlock Holmes in één. Ik als nieuwe Sherlock fan vond dat ik ook de originele verhalen moest lezen. De laatste twee boeken vond ik bij de Londen Review Bookshop in Bloomsbury (vlakbij The British Museum), een onafhankelijke boekwinkel met een cake + coffeeshop erbij. Kijk, daar hou ik nou van.


Door naar kleding! Behalve één shirtje bij H&M heb ik alleen maar vintage kleding gekocht. Je kunt heel goed vintage kleding shoppen in Shoreditch, zoals ik al vertelde in mijn hotspots artikel. Dit spijkerjasje van Lee heb ik gescoord bij Beyond Retro. Ik vind de kleur echt perfect, en de pasvorm is ook precies zoals ik het mooi vind: lekker ruim. Ik leef echt in mijn spijkerjasjes, en dit is een mooie toevoeging aan mijn collectie. Ik geloof dat hij rond de 35-40 pond kostte. Dat is flink wat geld, maar ik denk dat hij nog heel erg lang mee zal gaan.


Bij Beyond Retro zijn ook heel veel shortjes te koop, en mijn oog viel op deze donkerblauwe variant, nogmaals van Lee. De taille zit heerlijk hoog en hij zit heel mooi. Door de rafels aan de onderkant is hij lekker stoer, en zo'n kleur shortje miste ik nog in mijn kast. Dit shortje was rond de 23 pond.


Als laatste nam ik bij Beyond Retro deze riem mee. Ik vind hem super vet, het is net een cowboyriem. Wel is hij eigenlijk nét iets te klein, dus mama gaat kijken of ze dat kan fiksen. Hij was 12 pond.



Deze twee jeans zijn mijn grote trots. Bij Blitz, de tweede vintage winkel waar ik heen ging, hadden ze een super grote collectie mom jeans. Deze twee van Levi's zaten perfect. Weer eens wat anders dan skinny jeans! Ik vond de blauwe kleur erg mooi, en de grijze kleur vond ik er lekker verwassen uit zien. Deze jeans vind ik super cool staan met een cropped top en All Stars. Ze waren rond de 30 pond per stuk.




Waar ik ook ben, er moet altijd even bij H&M gekeken worden. Ik hou van die winkel, en ik geloof dat die winkel ook van mijn houdt. Op de een of andere manier vind ik elke keer dat ik daar kom wel iets. Iets minder goed voor m'n portemonnee, maar des te beter voor m'n garderobe. Ik hou ontzettend van wit, en dit shirtje is net wat bijzonderder dan die ene basic. Ik heb geen idee hoe je dit patroon kan noemen, maar ik vind het leuk. Hij kostte €14,95.



Bij een of ander super druk souvenirwinkeltje in Notting Hill scoorde ik deze straatnaambordjes samen voor 10 pond. Super duur voor een stukje metaal, maar hé, het blijven souvenirs. Brick Lane doet me weer denken aan onze wijk waar we in verbleven, en Baker Street, tsja... De Sherlock fangirl in mij speelde weer op.


Ik sluit deze shoplog af met deze super vette landkaart. Deze kocht ik Inspitalfields in de Spitalfield Market. Hij ziet er heerlijk vintage uit, en hij hangt nu heel mooi naast mijn bureau. Hij kostte 5 pond, wat ik een prima prijsje vond. Ook met deze kaart zal ik nog vaak aan deze vakantie terugdenken.

Wat is jouw favoriete winkel om te shoppen in Londen?


nRelate Posts and Homepage